//
کدخبر: ۲۴۱۶۴۵ //
وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی:

فرهنگ و هنر مهمترین منابع جذب گردشگران است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: فرهنگ و هنر یکی از مهمترین منابع جذب گردشگران و استان اصفهان بعنوان مهد فرهنگ و هنر کشور محسوب می‌شود.

 فرهنگ و هنر مهمترین منابع جذب گردشگران است
به گزارش فرتاک نیوز،

علی اصغر مونسان دوشنبه شب در آیین افتتاحیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان در پردیس سینمایی سیتی سنتر اظهارداشت: جشنواره فجر پس از انقلاب شکل گرفت و امروز سینمای کشور بواسطه برگزاری اینگونه جشنواره ها نسبت به سالهای گذشته ارتقای زیادی پیدا کرده است.

وی بیان کرد: سینمای امروز ایران با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و پس از انقلاب فیلم‌های بی نظیری تولید شد که جوایزی در جشنواره های بین المللی بدست آوردند.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب سینمای فاخر برای رشد و تعالی انسان شکل گرفت.

وی اضافه کرد: هنرمندان با نگاه نافذ و تیزبینانه خود پدیده‌های جامعه را با دقت نگاه می کنند و تمایلات قلبی و افکار ذهنی خود را با ابزاری بنام هنر به نمایش می‌گذارند.

مونسان تصریح کرد:  هنرمندان از جایگاه رفیعی در جامعه برخوردارند و در همه جوامع جزو نخبگان با ارزش محسوب می‌شوتد.

وی ادامه داد: هنرمندان به رشد و تعالی و ترقی جامعه کمک می کنند و کشور ما هم از داشته های تاریخی و تمدنی و هنرمندان فراوان که برخور دار است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صحبت از هنر در جمع هنرمندان کار دشواری است و هنر معنایی دارد که با هیچ ابزاری قدرت بیان آن وجود ندارد.

وی اظهارداشت: هنرمند می‌تواند بسیاری از چیزهایی که افراد عادی جامعه قادر به دیدن آنها نیستند به خوبی ببیند و با نگاه هنرمندانه آنها را منتقل کند.

مونسان تصریح کرد: هنرمندان همواره نقش وحدت آفرینی در جامعه ایفا می‌کنند و پایه جذب گردشگران در وزارت گردشگری هم بر اساس آنچه که هنرمندان تولید می کنند بنا نهاده شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که کشور از نگاه نقادانه و بیان معانی ارزشمند هنرمندان بیشتر بهره مند شود تا جامعه بتواند مراحل رشد و ترقی را طی کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر 2 روزه به استان اصفهان فردا سه شنبه در کاشان شماری از طرح های حوزه گردشگری را افتتاح خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۶۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان