//
کدخبر: ۴۴۶۷۱۹ //
آیت‌الله مهدی خطیبی:

مجلس خبرگان جایگاه ویژه‌ای در بین مدیران نظام دارد/ دکترای اقتصاد دارم و می‌توانم در مسائل کلان اقتصادی اثر‌گذار باشم

آیت‌الله "مهدی خطیبی" داوطلب استان کرمانشاه برای حضور در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان جایگاه ویژه‌ای در بین مدیران نظام دارد، دکترای اقتصاد دارم و می‌توانم در مسائل کلان اقتصادی اثر‌گذار باشم.

 مجلس خبرگان جایگاه ویژه‌ای در بین مدیران نظام دارد/ دکترای اقتصاد دارم و می‌توانم در مسائل کلان اقتصادی اثر‌گذار باشم
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیت‌الله "مهدی خطیبی" داوطلب استان کرمانشاه برای حضور در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در نشست خبری عصر امروز (۲۸بهمن) اظهار داشت: تفکر نادرستی که در مورد مجلس خبرگان رهبری وجود دارد اینست که این مجلس تنها در انتخاب رهبر و آن هم یکبار در سال نقش دارد و کار دیگری انجام نمی‌دهد.

وی افزود: مجلس خبرگان رهبری طبق قانون اساسی هم وظیفه انتخاب رهبر و هم نظارت بر رهبر طی مدت رهبری را بر عهده دارد.

آیت‌الله خطیبی با اشاره به سه شرط اصلی برای رهبری؛ فقاهت، عدالت و بینش صحیح سیاسی، با دارا بودن شجاعت، مدیریت، تدبیر و قدرت‌ اداره جامعه گفت: کسانی که دارای این شرایط باشند صلاحیتشان توسط مجلس خبرگان رهبری بررسی و کسی که دارای شرایط خاص‌تری است به عنوان رهبر انتخاب، و پس انتخاب در دوران رهبری، تمام شرایط او کنترل و بررسی می‌شود.

این داوطلب حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر خدای ناکرده رهبر، شرایط مورد اشاره را نداشت طبق اصل یکصد و یازده قانون اساسی، مجلس خبرگان موظف است او را را عزل نماید و رهبر جدید را انتخاب کند.

وی خاطر‌نشان کرد: همچنین تیم یازده نفره‌ای از اعضای مجلس خبرگان رهبری، افراد دارای صلاحیت برای رهبری را شناسایی و تمامی افکار، نظرات و رفتار این افراد را رصد می‌کنند که آیا می‌توانند به عنوان رهبر‌های احتمالی در آینده جایگزین شوند یا خیر؟ و در بین این اعضا سه نفر نیز با مقام معظم رهبری ارتباط مستقیم و نزدیکتری دارند که در صورت بروز اتفاق از حضرت آقا برای انتخاب رهبر بعد از خود نظر‌خواهی می‌کنند. نه اینکه ایشان کسی را به عنوان رهبر از بعد خود انتخاب کند، بلکه با نظر ایشان افراد دارای صلاحیت معرفی می‌شوند.

  آیت‌الله خطیبی یادآور شد: در کنار این وظیفه رصد مسائل و مشکلات کلان کشور در کمیسیون‌های مختلف نیز نیز بر عهده مجلس خبرگان رهبری است و به دلیل جایگاهی که این مجلس در بین مدیران نظام دارد می‌تواند در پیشگیری از مشکلات جامعه تاثیرگذار باشند و در این زمینه تحصیلات عالی و مرتبط اعضا مطمئنا اثر‌گذارتر خواهد بود.

وی مدرک تحصیلی خود را دکترای اقتصاد عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر در سطح کشور چهار نفر از جمله بنده که تحصیلات عالی اقتصاد دارند داوطلب حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند و تسلط کافی به مسائل اقتصادی موجود در ایران دارند که اگر کمیسیونی در مجلس خبرگان تحت عنوان کمیسیون اقتصادی شکل بگیرد ‌می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور تاثیر بسزایی داشته باشند.

خطیبی در پایان یادآور شد: عضو هیچ حزب و گروهی نیستم، انقلابی‌ام‌. و زیر چتر این انقلاب زندگی می‌کنم و اعتقاد دارم مسیر اصلاح امور با همراهی و همکاری همه احزاب و تشکل‌ها شکل خواهد گرفت و در این زمینه دست یاری به سوی تمام مردم استانم دراز میکنم و در راستای تحقق شعار "ایرانی آباد" تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت.

گفتنی است؛آیت‌الله مهدی خطیبی‌، متولد شهرستان سنقر، در سال ۱۳۵۸ است و در کنار تحصیلات حوزوی دارای مدرک تحصیلی  دکترای اقتصاد نیز می‌باشد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع:
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۶۷۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان