//
کدخبر: ۴۰۲۹۹۴ //
فلوکستین| قرص فلوکستین

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود؟

معمولاً فلوکستین صبح‌ها قبل از صبحانه با یک لیوان آب مصرف می‌شود. مصرف این دارو باعث می‌شود که سطح دارو در بدن پایدارتر باشد و عوارض ناخوشایند مانند بی‌خوابی و بیداری در شب، کاهش یابد. البته همیشه باید به دستور پزشک خود عمل کنید.

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

فلوکستین یک داروی ضد افسردگی از دسته داروهای SSRI (Selective Serotonin Reuptake Inhibitors) است که برای درمان افراد مبتلا به افسردگی و اختلال اضطراب تجویز می‌شود. این دارو با جلوگیری از بازجذب سروتونین در مغز، باعث افزایش سطح سروتونین در مغز شده و احساس خوبی را بهبود می‌بخشد.

مصرف قرص فلوکستین برای کسانی که مبتلا به افسردگی هستند، به طور کلی توصیه می‌شود. همچنین ممکن است برای درمان اختلالات اضطرابی، اختلالات ترس و وسواسی، اجباری، اختلالات خوردن ناشی از استرس و برخی درد‌های مزمن نیز تجویز شود.

معمولاً فلوکستین صبح‌ها قبل از صبحانه با یک لیوان آب مصرف می‌شود. مصرف این دارو باعث می‌شود که سطح دارو در بدن پایدارتر باشد و عوارض ناخوشایند مانند بی‌خوابی و بیداری در شب، کاهش یابد. البته همیشه باید به دستور پزشک خود عمل کنید.

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود

قرص فلوکستین یک داروی ضد افسردگی است که برای درمان افرادی که با افسردگی مبتلا هستند، استفاده می‌شود. به‌طور کلی، فلوکستین صبح‌ها پیش از صبحانه با یک لیوان آب باید مصرف شود، زیرا در مجموعهٔ دارویی SSRI (Selective Serotonin Reuptake Inhibitors) قرار دارد و جذب آن از روده انجام می‌شود. علاوه بر این، مصرف فلوکستین در شب ممکن است باعث بروز عوارض ناخوشایند شود، مانند بی‌خوابی و بیداری در شب. البته بهتر است همیشه به دستور پزشک و داروسازی که فلوکستین را به شما تجویز کرده است، عمل کنید.

عوارض مصرف فلوکستین

مصرف فلوکستین ممکن است با عوارض ناخوشایندی همراه باشد، از جمله:

  •     خشکی دهان
  •     تعریق بیش از حد
  •     افزایش وزن
  •     تغییر در شیوهٔ خواب
  •     سردرد
  •     تپش قلب
  •     مشکلات جنسی

با این حال، این عوارض برای همهٔ افراد مصرف‌کننده این دارو نیست و احتمال بروز آن‌ها در هر فرد ممکن است متفاوت باشد. قبل از شروع مصرف فلوکستین، بهتر است با پزشک خود دربارهٔ همهٔ عوارض و مزایای مصرف این دارو صحبت کنید.

داروی فلوکستین یک مهارکنندهٔ بازجذب سروتونین است که درمان برخی اختلالات روانی را از جمله افسردگی، اختلالات اضطرابی و برخی اختلالات خوردن ناشی از استرس تسریع می‌کند.

فلوکستین اغلب با دوزهای ۲۰-۸۰ میلی‌گرم در روز به صورت قرص، درمان افراد را آغاز می‌کند. پزشک شما با توجه به وضعیت شما ممکن است دوز را تنظیم کند.

در صورت استفاده از فلوکستین، افراد باید به مدت ۴ هفته حداقل صبر کنند تا اثرات درمانی آن را به خوبی ببینند. در صورتی که در این مدت هیچ تغییری احساس نکردید، با پزشک خود صحبت کنید.

فلوکستین یک داروی قوی است که می‌تواند با عوارض جانبی ناخوشایند همراه باشد. ممکن است عوارضی مانند خشکی دهان، تعریق بیش از حد، تغییر در شیوهٔ خواب، سردرد، تپش قلب و مشکلات جنسی در برخی از افراد رخ دهد. همچنین، پیش از شروع مصرف فلوکستین باید به پزشک خود دربارهٔ همهٔ داروها، تغذیه و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید، اطلاع دهید تا نسبت به تداخل‌های ممکن با داروهای دیگر اطلاع داشته باشد.

در صورت تجویز فلوکستین برای درمان افسردگی، ممکن است در ابتدای درمان حتی بهتر نشان دهد، اما به طور کلی برای دیدن نتایج کامل درمان شش تا هشت هفته زمان لازم است.

از جمله مواردی که قبل از شروع مصرف فلوکستین باید به پزشک خود اطلاع دهید:

  •     هرگونه آلرژی به فلوکستین
  •     مصرف هرگونه داروی دیگر، از جمله داروهای گیاهی و مکمل‌های غذایی
  •     مصرف الکل
  •     داشتن بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی، بیماری کبد یا بیماری کلیوی
  •     بارداری و شیردهی

همچنین، مصرف قرص یا داروی فلوکستین در افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۹۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان