//
کدخبر: ۳۶۲۶۶۲ //

تنها راهکار علمی برای تقویت سیستم ایمنی در کرونا چیست؟

استادیار و عضو هیئت علمی گروه میکروب شناسی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک، واکسیناسیون را تنها راهکار علمی و مورد تاکید جهت تقویت سیستم ایمنی برشمرد و نه ابتلای طبیعی آن.

تنها راهکار علمی برای تقویت سیستم ایمنی در کرونا چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر علی گنجی گفت: حدود ۱۶ ماه از شروع واکسیناسیون کووید در ایران می گذرد که با انجام واکسیناسیون شاهد کاهش موارد ابتلا و به طور معنادار تر کاهش میزان مرگ و میر در برابر ویروس کووید ۱۹ هستیم که اوج این تاثیر را در کاهش میزان مرگ و میر در برابر سویه اومیکرون علیرغم رعایت حداقلی پروتکل های بهداشتی مشاهده کرده ایم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه واکسن های موجود با کاهش تاثیر در مقابل ابتلا به سویه جدیدتر اُمیکرون همراه هستند و مطالبه عموم مردم در دسترس قرار گرفتن واکسن های به روز شده علیه سویه های جهش یافته اومیکرون می باشد، با این حال تزریق دُزهای یادآور توصیه می شود.

وی خاطرنشان کرد: تزریق دُزهای یادآور به خصوص در افراد با بیماری های زمینه ای و سنین بالاتر از ۶۵ سال که ابتلای مجدد می تواند منجر به مشکلات عدیده ای در این افراد شود، توصیه می شود.

وی افزود: همچنین کلیه افراد در هر طیف سنی که سابقه ابتلا با سویه اُمیکرون را نداشته اند به تزریق دُزهای یاداور واکسن توصیه می شوند که مطمئنا می تواند با تقویت سیستم ایمنی علیه شاخص های آنتی ژنی مشابه موجود در واکسن با سویه اُمیکرون مانع از ابتلای فرم شدید بیماری و مرگ و میر ناشی از آن گردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۶۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان