//
کدخبر: ۲۸۲۰۱۴ //
مدیر مرکز تخصصی آپا دانشگاه رازی خبر داد؛

برگزاری سومین دوره مسابقات "فتح پرچم" برای نخستین بار در سطح بین المللی در دانشگاه رازی/ پیش بینی حضور ۵۰۰ تیم در این دوره از مسابقات

مدیر مرکز تخصصی آپا دانشگاه رازی از برگزاری سومین دوره مسابقات "فتح پرچم" برای نخستین بار در سطح بین المللی خبر داد.

برگزاری سومین دوره مسابقات "فتح پرچم" برای نخستین بار در سطح بین المللی در دانشگاه رازی/ پیش بینی حضور ۵۰۰ تیم در این دوره از مسابقات

نشست خبری با موضوع "سومین دوره مسابقات فتح‌ پرچم دانشگاه رازی" و برای نخستین بار در سطح بین‌المللی امروز 15 مهرماه 99 با حضور اصحاب رسانه استان کرمانشاه در سالن جلسات معاونت پژوهشی دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش فرتاک نیوز، دکتر حامد منکرسی، مدیر مرکز تخصصی آپا دانشگاه رازی در خصوص فعالیت‌های این مرکز گفت: این مرکز از سال 95 با موضوع "امنیت فناوری اطلاعات" در حوزه‌های آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد با هدف آموزش نیروی متخصص راه‌اندازی شد.

دکتر منکرسی در این نشست اظهار داشت: سومین دوره مسابقات فتح پرچم غرب کشور طی روزهای سوم و چهارم آبان ماه 99 به صورت آنلاین برگزار می‌گردد.

ایشان خاطر نشان کرد: دوره اول مسابقات "فتح پرچم 'در سطح غرب کشور برگزار شد که بیشترین تعداد شرکت کنندگان از استان کرمانشاه بودند، دوره دوم نیز در سطح ملی برگزار شد و 30 تیم در قالب 70 نفر به صورت حضوری در این دوره از مسابقات شرکت کردند و امسال نیز بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده حدود ۵۰۰ تیم شرکت می کنند که محدودیت سنی و تحصیلی در این زمینه وجود ندارد .

دکتر منکرسی تصریح کرد: سال گذشته در مرکز آپا در حوزه امنیت سایبری ۲۲ دوره وبینار آموزشی برگزار شد و ۴۰۷ نفر ساعت آموزش دیدند که شامل دانشجویان و کارکنان ارشد سازمان‌ها بودند و ۴۹ سامانه دولتی و شرکت نیز مورد ارزیابی امنیتی قرار گرفتند و حدود ۸۰ آسیب‌پذیری در سطح بین‌المللی و ملی کشف شد.

photo_2020-10-06_12-54-52

وی در ادامه توضیحات بیان کرد : این مسابقات با همکاری چند نهاد دولتی و غیردولتی از جمله شرکت کافه بازار با هدف ترغیب دانشجویان به پژوهش در خصوص موضوعات امنیت سایبری، شناسایی افراد مستعد در حوزه امنیت، تربیت افسران نیروی سایبری، جذب نیروی متخصص و افزایش آمادگی و توانمندی علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقات بین‌المللی برگزار می‌شود.

دکتر منکرسی بیان کرد: سال گذشته مسابقات در 6 حوزه امنیت وب ،امنیت شبکه ،جرم یابی دیجیتالی ، رمزنگاری، و امنیت سامانه های صنعتی برگزار شد و امسال چهار حوزه دیگر شامل پنهان نگاری ،امنیت برنامه های موبایل، استفاده از ابزار در حوزه امنیت سایبری و تسخیر شبکه های پورتال و سایت به این تعداد افزوده شده که دو حوزه Android Security  و Industrial Electroinc Systems Security  برای نخستین بار در سطح بین المللی برگزار می‌گردد.

 دکتر منکرسی بیان کرد: در رده‌بندی جهانی CTFTime تیم مرکز آپای دانشگاه رازی حائز رتبه سوم کشوری و 337 جهانی می‌باشد.

وی بیان داشت: اختتامیه مسابقات با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین، صبح  روز هشتم آبان ماه 1399، با شرکت علاقمندان برگزار و به 3 تیم برتر جوایزی اهدا می‌شود، جوایز برای تیم اول 25 میلیون ریال، تیم دوم 20 میلیون ریال و تیم سوم 15 میلیون ریال است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ممکن است حامیان مالی دیگری نیز به مسابقه اضافه گردد امکان افزایش مبالغ جوایز وجود خواهد داشت.

منکرسی گفت: همزمان با سومین دوره مسابقات فتح پرچم، مسابقه شکارچیان تهدیدات سایبری نیز به عنوان برنامه جانبی برگزار می‌گردد.

ایشان افزود: این مسابقه رقابتی بین بهترین تجربیات شناسایی، پیشگیری و مقابله با تهدیدات سایبری است و به ایده‌های برتر این مسابقه در روز اختتامیه جوایزی اهداء می گردد که برای ایده اول مبلغ 15 میلیون ریال، ایده دوم 10 میلیون ریال و ایده سوم 5 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی مسابقات فتح پرچم را یک مسابقه در حوزه امنیت کامپیوتر دانست و بیان کرد: یکی از اهداف برگزاری این مسابقات، شناسایی افراد متخصص و دارای استعداد جهت معرفی برای رفع نیاز سازمان‌ها و ادارات است.

دکترمنکرسی در پایان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و زمان آغاز ثبت‌نام در خصوص مسابقه بین‌المللی فتح پرچم به آدرس اینترنتی ctf.razi.ac.ir مراجعه کنند.

 

خبرنگار: #طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۰۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان