//
کدخبر: ۲۷۵۱۶۵ //
معاون استاندار کرمانشاه :

شرایط امن و ایمنی برای برگزاری کنکور فراهم شده است / نقشه راه مهار و مدیریت کرونا در شش ماهه دوم تدوین شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در جلسه ستاد استانی کرونا، پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شده را برای سلامت شرکت کنندگان کنکور سراسری تشریح کرد و گفت: پیش بینی های لازم برای ایجاد محیط امن و ایمن در آزمون فراهم شده است.

شرایط امن و ایمنی برای برگزاری کنکور فراهم شده است / نقشه راه مهار و مدیریت کرونا در شش ماهه دوم تدوین شده است

محمد ابراهیم الهی تبار از تجمیع ظرفیت ها و امکانات دستگاه های اجرایی برای افزایش فضای حوزه های برگزاری کنکور سراسری خبر داد و گفت: برای حفظ سلامت شرکت کنندگان و ایجاد شرایطی برای آرامش بیشتر تمهیدات مناسبی به لحاظ آماده سازی محیط اندیشیده و‌ اقدامات لازم برای رعایت توصیه های بهداشتی انجام شده است.

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود: انتخاب محل مناسب برای برگزاری آزمون که متناسب با جمعیت متقاضیان باشد را در اولویت قرار  داده ایم و نماینده های دانشگاه رازی به عنوان متولی و وزارت علوم بر رعایت پروتکل ها نظارت خواهند داشت.

الهی تبار ادامه داد: از خانواده ها انتظار داریم آماده سازی شرایط روحی و روانی فرزندان خود را برای شرکت در آزمون بر اساس مشاوره های ارائه شده مدنظر داشته باشند و برنامه ریزی لازم را برای حضور به موقع در زمان مقرر، عدم تجمع و‌ توقف برای دیدار با دیگر دانش آموزان در محل، قبل و بعد از آزمون و استفاده از وسایل بهداشتی را انجام دهند.

دبیر ستاد کرونا استان کرمانشاه رعایت توصیه بهداشتی ابلاغی برای حفظ سلامتی داوطلبان و خانواده های آن جهت اعمال در آزمون سراسری را یادآور شد و خاطرنشان ساخت: مشارکت خانواده ها و شرکت کنندگان در اجرای دستورالعمل می تواند به برگزاری این آزمون به صورت مطلوب کمک نماید.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از تجمع، شرکت کنندگان حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند، از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری و هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب را حفظ کنند.

 نقشه راه مهار و مدیریت کرونا در شش ماهه دوم تدوین شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در ادامه به برگزاری نشست هم اندیشی با متولیان و دست اندرکاران هیأت های مذهبی اشاره کرد و اظهارداشت: رعایت پروتکل های ابلاغی برای برگزاری مراسم عزاداری ضروری است و بر این اساس سلامت مردم و اقامه عزاداری مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به ممنوعیت برگزاری مراسم در فضای بسته، دستگاه های اجرایی ذی ربط موظف هستند با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی اماکن روباز را برای برگزاری مراسم عزاداری در اختیار متولیان قرار دهند و همه باید تلاش کنیم سلامت مردم حفظ شود.

الهی تبار گفت: از ظرفیت صدا و سیما و رسانه ها برای تولید برنامه های ویژه ایام عزاداری ماه محرم استفاده خواهیم کرد و پروتکل های مورد نظر نیز ابلاغ شده است.

وی در ادامه بازدید و ورود دانشگاه علوم پزشکی برای انجام بازرسی از ۲ هزار مرکز ارائه خدمات پزشکی شامل داروخانه ها، درمانگاه ها و آزمایشگاه ها را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: مراکز پزشکی باید الگوی رعایت توصیه های بهداشتی باشد و هیچ گونه قصوری در این زمینه پذیرفتنی نیست که البته کار ارزشمند دانشگاه با رویکرد فرهنگ سازی، برخورد و حتی پلمپ مراکز متخلف قابل تقدیر است.

الهی تبار شرط اصلی تداوم وضعیت فعلی در مهار کرونا را مشارکت بیشتر مردم برای رعایت توصیه های بهداشتی ذکر کرد و یادآور  شد: انتظار داریم نظارت ها تداوم داشته باشد و همه با مشارکت تلاش کنیم این شرایط مطلوب دچار مشکل نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه از تدوین نقشه راه مدیریت و مهار بیماری کرونا در استان کرمانشاه برای ماههای پاییز و زمستان به عنوان اقدامی مطلوب و مبتنی بر پیش بینی خبر داد و گفت: در ستاد استان کرمانشاه از شروع این بیماری در اسفند ماه با نقشه راه حرکت کردیم که این مشارکت مردم و مدیریت مناسب در جلسه افتتاح سامانه گرمسیری مورد تقدیر رییس جمهور محترم هم قرار گرفت.

به گفته او‌ رسالت اصلی ستاد حفظ سلامت عموم است و توفیق در این مسیر منوط به همکاری های دو جانبه است که از مردم انتظار می رود فضا را برای کمک به کادر بهداشت و درمان فراهم نمایند و این مهم با رعایت توصیه های بهداشتی محقق می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۱۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان