//
کدخبر: ۲۷۹۷۹۸ //
رییس دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد :

برگزاری ۱۵۰۰ کلاس درس به صورت مجازی/ افزایش ۵۰ درصدی فضای آموزشی و کمک آموزشی در دانشگاه رازی

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه از برگزاری ۱۵۰۰ کلاس درس بصورت مجازی در این دانشگاه خبر داد.

برگزاری ۱۵۰۰ کلاس درس به صورت مجازی/ افزایش ۵۰ درصدی فضای آموزشی و کمک آموزشی در دانشگاه رازی

نشست خبری رییس دانشگاه رازی کرمانشاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی با اصحاب رسانه امروز( سی ام شهریور ماه ۹۹) برگزار شد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ دکتر محمد ابراهیم اعلمی آل آقا رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در ابتدای این جلسه اظهار داشت: از اوایل اسفند ماه ۹۸ که کلاسها به صورت مجازی برگزار شده دانشگاه رازی کرمانشاه با توجه به زیر ساخت های فناوری اطلاعات توفیق برگزاری ۱۵۰۰ کلاس درس را در فضای مجازی داشته است و در این مدت در زمینه فارغ التحصیلی دانشجویان اختلالی ایجاد نشده است.

دکتر آل آقا در ادامه افزود: با توجه به ظرفیت جدید دانشگاه و امکان دسترسی به فضای مجازی در طی ۷ سال گذشته تا کنون بیش از ۲۰۰ سامانه در دانشگاه فعال شده است که بعضی از آنها در فضای مجازی و بعضی در فضای وب هستند.

رییس دانشگاه رازی بیان داشت: با وجود شیوع بیماری کرونا فعالیت دانشگاه رازی در حوزه پژوهش همچنان ادامه دارد و در طی ۶ ماه گذشته دو کنفرانس بزرگ با حضور دانشمندان فیزیک و تاریخ به صورت وبینار در فضای مجازی برگزار شد و در زمینه کارگاههای آموزشی نیز با ارائه راهکار کارهای آموزشی در فضای وب تلاش خوبی انجام گرفته است.

 ایشان وظیفه دانشگاه را توسعه جامعه دانش بنیان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه در حوزه اقتصاد شرایط مناسبی ندارد وناهنجاری‌های زیادی هم در این زمینه دیده می شود ولی در دانشگاهها قوت و قدرت علم مشهود است و با ارزیابی های انجام گرفته استان کرمانشاه در مقایسه با ۳۰ استان دیگر در کشور از شرایط خوبی برخوردار است و ایجاد اقتصاد دانش بنیان می تواند جهش تولید را تحقق بخشد.  

وی با اشاره به فاصله فضای علم باوری در کشور و استان تصریح کرد: بین فضای علم باوری از زبان و ادعا تا عمل فاصله زیادی وجود دارد که باید بر مولفه های علم باوری تاکید و فرهنگ سازی انجام گیرد.

photo_2020-09-20_15-00-51

دکتر اعلمی آل آقا با اشاره به رشته های اضافه شده در دانشگاه رازی افزود : در طی سال گذشته برای رشته مهندسی شهرسازی و رشته تاریخ اسلام مجوز لازم اخذ شده ودر مقطع کارشناسی ارشد هم در حوزه مهندسی معماری گرایش معماری و انرژی، در دانشکده دامپزشکی گرایش بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی، و در رشته علوم اجتماعی گرایش علم سنجی ، مجوز ها صادر شده است و در مقطع دکتری هم رشته مامایی و تولید مثل دام مجوز ها گرفته شده و علاوه  بر این به دنبال اخذ مجوز برای رشته هایی با فناوری اطلاعات مثل کشاورزی هوشمند و فناوری اطلاعات با گرایش کشاورزی هستیم و امیداواریم بتوانیم در این زمینه ها توفیقاتی را کسب کنیم.

دکتر آل آقا یادآور شد:  هر ساله تعداد دانشجویان پذیرش شده در مقطع کارشناسی حدود ۲ هزارنفر دانشجو در مقطع کارشناسی، یکهزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه رازی موفق به پذیرش می شوند.

ایشان با اشاره به مبنای حضوری بودن کلاسها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز گفت: در ستاد مقابله با ویروس کرونا که دیروز برگزار شد اعلام گردید که کلاس های حضوری در مقطع ارشد و دکترا فعلاً برگزار نشود.

رییس دانشگاه در ادامه با اشاره به رشد فضای آموزشی و کمک آموزشی در دانشگاه رازی گفت: طی هفت سال گذشته سطح زیر بنا از ۱۵۳ هزار متر مربع به ۲۲۸ هزار متر مربع رسیده است یعنی حدود ۷۵ هزار متر مربع اضافه شده است که از این مقدار ۵۰ هزار متر مربع به بهره برداری رسیده و ۲۵ هزار متر مربع آن نیز با پیشرفت ۴۰ تا ۸۵ درصد در حال ساخت است که نشان از رشد حدود ۵۰  درصدی نسبت به هفت سال گذشته دارد.

 

دکتر اعلمی آل آقا گفت: در حوزه فناوری اطلاعات علیرغم تلاشهای انجام گرفته در تاسیس شرکت های دانش بنیان رشد چشمگیری در استان نداریم و درحوزه فناوری به پیشرفت لازم نرسیده ایم و درخواست ماایجاد فضایی برای تاسیس شرکت های دانش بنیان در مجاورت دانشگاه ها است.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه سطح علمی دانشگاه رازی در نظام رتبه بندی، رنگینگ آموزشی و پژوهشی در سطح بالایی عنوان کرد و افزود: بر اساس رنکینگ جهانی در بین دانشگاههای جامع جزء ۱۲ دانشگاه برتر هستیم و در بحث مقاله نویسی نیز در منطقه بالاترین تولیدات مقاله دانشگاهی را داریم.

 وی در پایان تعداد کد رشته های موجود در دانشگاه رازی را ۲۶۵ عنوان اعلام کرد و گفت: در مقطع کارشناسی ۶۴ رشته کد رشته در مقطع کارشناسی ارشد ۱۳۹ کد رشته، در مقطع دکتری عمومی یک کد رشته و در مقطع دکتری ۶۲ رشته موجود است که از این تعداد ۲۰۰ کد رشته جزء تحصیلات تکمیلی است.

خبرنگار:#طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۷۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان