//
کدخبر: ۳۵۹۶۰۹ //

مهمترین مطالبه مردم شهرستان ثلاث باباجانی آب شرب است/ با اجرای طرح های آبرسانی مشکل آب شرب این شهرستان مرتفع خواهد شد   "

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه مهمترین مطالبه مردم شهرستان ثلاث باباجانی را آب شرب دانست و گفت: با اجرای طرح های آبرسانی مشکل آب شرب این شهرستان مرتفع خواهد شد.

مهمترین مطالبه مردم شهرستان ثلاث باباجانی آب شرب است/ با اجرای طرح های آبرسانی مشکل آب شرب این شهرستان مرتفع خواهد شد 


 
"
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا داودی" در جلسه شورای اداری شهرستان ثلاث باباجانی که در روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه با حضور وزیر نیرو برگزار شد، آب شرب را مهمترین مطالبه مردم این شهرستان دانست و گفت: در شهر تازه آباد با توجه به افزایش ۳ الی ۴ برابری جمعیت این شهر با کمبود ۳۰ لیتر بر ثانیه آب مواجه شده‌ایم.

وی افزود: آب شرب شهر تازه آباد از یک دهنه چشمه تامین می شود که علاوه برکاهش آبدهی و عدم پایداری کمی با مشکلات کیفی نیز مواجه شد که با احداث تصفیه خانه اضطراری آب این مشکل مرتفع گردید.

داودی راه‌حل رفع تنش آبی شهر تازه آباد را استفاده از سد آزادی یا سامانه طرح گرمسیری اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: با تامین ۱۲۰ لیتر در ثانیه آب از این منابع پایدار واحداث یک باب تصفیه خانه اهالی این شهر از نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به تشریح وضعیت آب شرب مجتمع میرآباد پرداخت و بیان کرد: آب شرب این مجتمع در سنوات گذشته از سراب شیان تامین می‌شد اما در اثر خشکسالی چند سال اخیر این سراب فاقد آب‌دهی شد که بر همین اساس انجام مطالعات ژئوفیزیک در دستور کار قرار گرفت که به دلیل فقیر بودن منابع آب زیرزمینی منطقه، تنها راه‌حل رفع مشکل این شهر را اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب از سد آزادی و احداث یک باب تصفیه خانه دانستند که می توان از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در این زمینه استفاده کرد و تا اجرایی شدن این طرح سعی خواهیم کرد با آبرسانی سیار  مشکل آنها را به صورت کوتاه مدت رفع کنیم.

این مقام مسئول از کمبود حدود ۱۰ لیتر بر ثانیه آب در شهر ازگله خبر داد و گفت: در حال حاضر آب تولیدی این شهر ۵ لیتر بر ثانیه است و طرح پیشنهادی برای تامین آب شرب این شهر و ۱۸ روستای آن استفاده از سامانه طرح گرمسیری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۶۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان