//
کدخبر: ۳۷۱۹۰۸ //

اخاذی اینترنتی با وعده ازدواج

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع اخاذی با وعده ازدواج در شبکه های اجتماعی خبر داد.

اخاذی اینترنتی با وعده ازدواج
به گزارش فرتاک نیوز،

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: خانم جوانی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس در فضای مجازی با وعده ازدواج اقدام به اخاذی از ایشان می کند.

این مقام انتظامی بیان نمود: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان داشت در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شخصی آشنا شدم و روز به روز ارتباط ما با یکدیگر نزدیکتر شد تا جایی که این فرد به من وعده ازدواج داد و با این بهانه تصاویری از من گرفت و بعد از گذشت مدتی درخواست های غیراخلاقی و نامتعارف داشت و تهدید میکرد اگر به او پول ندهم آبروی من را می برد و تصاویرم را پخش می کند.

 وی افزود: کارشناسان متخصص پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و پس از بررسی همه جوانب پرونده و بهره گیری از روش های علمی و تخصصی سایبری موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت توضیح داد: کارشناسان فنی این پلیس با تحقیقات گسترده در فضای مجازی ضمن به دست آوردن اطلاعات هویتی متهم پس از تشریفات قضایی مجرم را در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: متهم پس از حضور در پلیس فتا تهران بزرگ هرگونه جرمی را رد می کرد اما پس از روبه رویی با شاکی لب به اعتراف گشود و اظهار داشت صرفا با انگیزه کسب مال دست به این اقدام زدم و از عمل خود پشیمان هستم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فضای مجازی مکان مناسبی برای حل کردن اختلافات خانوادگی و همچنین انتقام جویی نیست، با مرتکبان این جرائم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طبق قانون برخورد خواهد شد،همچنین شهروندان می توانند موارد مشکوک را از طریق تماس تلفنی با ۱۱۰ یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۱۹۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان