//
کدخبر: ۷۰۲۸۰ //

توافق پاکستان و عربستان در مورد تسهیل روند تجارت دو جانبه

اعضای یازدهمین نشست تجارت ترجیحی عربستان و پاکستان در خصوص تسهیل روند صدور ویزای تجاری، هزینه صدور ویزا برای اتباع دو کشور و فعال شدن شورای مشترک تجارت دو جانبه به توافق رسیدند.

توافق پاکستان و عربستان در مورد تسهیل روند تجارت دو جانبه
به گزارش فرتاک نیوز،

از 'رادیو پاکستان'یازدهمین نشست تجارت ترجیحی دولت های پاکستان و عربستان روز سه شنبه با حضور اعضای این نشست در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شد.

 

نمایندگان پاکستان و عربستان سعودی در این نشست موافقت کردند که روند صدور ویزای تجاری (کسب و کار) آسان تر شده و همچنین هزینه صدور ویزا برای اتباع دو کشور نیز تغییر کند.

 

در این نشست همچنین توافق شد که کمیسیون مشترک تجاری عربستان-پاکستان هرچه زودتر فعال شده و روند گسترش تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه نیز از سوی این کمیسیون سرعت بیشتری به خود گیرد.

اعضای این نشست همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه های تجاری در راستای معرفی محصولات دو کشور و رونق تجارت دوجانبه به توافق رسیدند.

 

«اعتزاز احمد» قائم مقام اجرایی وزارت امور خارجه پاکستان در این نشست ابراز امیدواری کرد که نقشه راه همکاری دوجانبه میان دو کشور تهیه شده و برنامه راهبردی در راستای گسترش تجارت و سرمایه گذاری دو جانبه اجرایی شود.

 

' عبدالرحمان بن احمد الحربی' وزیر تجارت خارجی عربستان سعودی نیز در این نشست گفت که ریاض فرصت های سرمایه گذاری مناسبی به خصوص در زمینه زیرساخت ها در اختیار دارد.

 

به گزارش ایرنا دولت های سعودی و پاکستان چند دهه است که از نزدیکترین متحدان یکدیگر به حساب می آیند.

 

سفیر عربستان در اسلام آباد، مردادماه امسال از تمایل کشورش برای سرمایه گذاری در دالان اقتصادی چین - پاکستان (cpec) و همچنین طرح توسعه بندر «گوادر» سخن گفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۲۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان