//
کدخبر: ۴۵۴۸۰۵ //

چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

اینستاگرام با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی در دنیاست.

چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

شرکت‌های بی‌شماری برای دیجیتال مارکتینگ و جذب ترافیک بیشتر به اینستا روی می‌آورند. محور اصلی فعالیت در این پلتفرم، تولید محتوا است و مانند فعالیت در هر شبکه اجتماعی دیگری، باید مطمئن شوید که استراتژی درستی برای تولید محتوای اینستاگرام دارید که می‌تواند شما را به هدف نزدیک کند و نتایج عالی به‌ همراه داشته‌باشد.

موفقیت در اینستاگرام چیزی فراتر از اشتراک گذاری عکس و فیلم است. شما باید مخاطب هدف خود را بشناسید و محتوایی تولید کنید که برای مخاطب ارزش افزوده ایجاد کند. در این مطلب تعدادی از بهترین روش‌های تولید محتوا در اینستاگرام را به شما آموزش می‌دهیم.

بهترین روش‌های تولید محتوای ویدیویی اینستاگرام

از زمان معرفی Reels و Instagram Live، اینستاگرام تمرکز بیشتری روی محتوای ویدیویی دارد و کاربران را تشویق می‌کند که کلیپ‌ها و عکس‌های خود را در قالب محتوای ویدیویی به اشتراک بگذارند. در شرایطی که شبکه‌های اجتماعی مانند TikTok به‌ شدت در حال افزایش هستند، طبیعتاً ویدیو می‌تواند کلید موفقیت شما برای تبلیغات در اینستاگرام و فعالیت در این پلتفرم باشد. روش‌های مختلفی برای تولید محتوای ویدیویی در اینستا وجود دارد که در ادامه معرفی می‌کنیم.

ریلز اینستاگرام (Reel)

ریلز محبوب‌ترین و خلاقانه‌ترین قالب محتوایی در اینستاگرام است. با ریلز می‌توانید ویدئوهای سرگرم کننده و متنوع ۹۰ ثانیه‌ای تولید و داستان برند خود را برای کاربران تعریف کنید. ریلز هم جنبه سرگرمی دارد، هم می‌تواند به ‌عنوان ابزاری برای معرفی کوتاه و سریع محصولات، خدمات، نمونه کارها و... استفاده شود.

استوری اینستاگرام

استوری‌ها، کلیپ‌های ویدیویی کوتاهی (15 ثانیه یا کمتر) هستند که خیلی سریع و آسان ساخته می‌شوند و فقط 24 ساعت برای کاربران نمایش داده می‌شوند. با تولید محتوای استوری می‌توانید در طول روز و با ساده‌ترین ویدئوها، با کاربران پیج خود در تعامل باشید. مثلاً اگر در یک نمایشگاه شرکت کرده‌اید، تصاویر یا ویدئوهای جذاب آن روز را برای کاربران استوری کنید.

ویدئوهای IGTV اینستاگرام

ویژگی IGTV اینستاگرام این قابلیت را دارد که ویدئوهای طولانی تا 60 دقیقه را پست کند. با این قابلیت می‌توانید ویدئوهای باکیفیت و طولانی خود را در اینستا به اشتراک بگذارید. این سبک تولید محتوا یک راهکار عالی برای تولید محتوای آموزشی، مانند نحوه کار با یک ابزار یا معرفی محصول است.

لایو اینستاگرام (Live)

لایو اینستاگرام یا قابلیت پخش زنده یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های تولید محتوای این پلتفرم است. بر اساس مطالعات صورت‌گرفته، 80 درصد از کاربران ترجیح می‌دهند به‌ جای خواندن کپشن پست، دیدن ویدئو یا تماشای تصاویر، یک لایو ببینند. لایو راهکار خوبی برای تعامل مستقیم با کاربران و نشان دادن پشت صحنه کسب و کار شما به مخاطبان است.

چطور برای تولید محتوا در اینستاگرام ایده پردازی کنم؟

فراتر از دنیای شگفت ‌انگیز ویدئوهای اینستا، هنوز مدل‌های تولید محتوای زیادی وجود دارند که می‌توانید آنها را در اینستاگرام امتحان کنید مانند پست. پست‌های اینستاگرامی می‌توانند به‌ صورت کلیپ‌های ویدئویی، تصاویر یا حتی نقل قول‌های مبتنی بر متن باشد. برای تولید محتوا وش‌های مختلفی وجود دارد:

مخاطب خود را بشناسید

مخاطبان خود را بشناسید تا بفهمید که آنها از شما چه نوع محتوایی می‌خواهند. تمام اطلاعاتی را که می‌توانید درباره مخاطبان هدف خود جمع‌آوری کنید، مانند جنسیت (اکثریت)، شهر زندگی، سن و علاقه مندی­ها. وقتی که بدانید چه نوع مخاطبی دارید، می‌توانید شروع به تولید محتوایی کنید که برای آنها جذاب باشد. شناخت مخاطبان هدف، فرآیند یافتن پست‌های شما برای کاربران جدید را هم آسان‌تر می‌کند.

محتوای جذاب و با کیفیت منتشر کنید

تصاویر و ویدئوهای با کیفیت بالا در قلب کاربران اینستاگرام جای دارند. در بین محبوب‌ترین پست‌های اینستاگرام بچرخید و تصاویر و ویدئوهای آنها را با دقت بررسی کنید. بازخوردهای کاربران در آن پست‌ها را بخوانید و ببینید که چه چیزی در این محتوا برای آنها جذاب بوده است. از همین سبک‌ها برای تولید محتوا در اینستاگرام ایده بگیرید. طراحی محتوای حرفه‌ای با تصاویر و ویدئوهای عالی نه ‌تنها برای مخاطب جذاب است، بلکه علاقه آنها برای دنبال کردن شما را بیشتر می‌کند. می‌توانید از Canva و SocialPilot برای تولید محتوا استفاده‌ کنید.

ترندهای اینستاگرام را دنبال کنید

اینستاگرام کدام در حال تغییر است. اخیراً شاهد آمدن Reels اینستاگرام برای جذاب‌تر کردن اینستا برای کاربران جوان نسل Z هستیم که به نظر می‌رسد ابزارهایی مانند TikTok را ترجیح می‌دهند. با این حال، فرصت‌های جدید همیشه در اینستاگرام وجود دارند. اگر می‌خواهید بهترین محتوا را تولید کنید، باید بدانید چه چیزی در اینستاگرام الان مخاطب بیشتری دارد. در این مورد ترندها به ‌شدت می‌توانند کمک کننده باشند.

از مخاطبان بازخورد بگیرید

وقتی می‌خواهید چیز جدیدی را پست کنید، مانند سبک متفاوتی از ویدیو، یا یک ریلز اینستاگرام، حتماً از مخاطبان خود بازخورد بگیرید و از آنها بخواهید که درباره آن نظر بدهند. این کار به شما را می‌دهد که در مسیر درستی در حرکت هستید یا باید تغییر رویه بدهید.

ایده‌های جذاب برای تولید محتوای اینستاگرام

استفاده از هر 4 روش ریلز، استوری، IGTV و لایو برای تولید محتوای ویدیویی رایگان است. ولی تشخیص اینکه از کدامیک باید برای چه هدفی استفاده ‌کنید، کاملاً به هدف کسب و کار، پرسونای مخاطبان هدف، بودجه تبلیغاتی و استراتژی تولید محتوای شما بستگی دارد. برای استفاده حداکثری از ظرفیت محتوای ویدیویی اینستاگرام، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، تست کردن فرمت‌های مختلف است!

گزینه‌های پیشنهادی ما برای تولید محتوای اینستاگرام این موارد هستند:

  • ساخت محتوای ویدیویی معرفی برند، محصولات و خدمات

  • ساخت ریلز درباره داستان برند و روند رشد و توسعه کسب و کارتان

  • تولید محتوا درباره پشت صحنه کار (تولید محصولات، نحوه بسته‌ بندی، نحوه سفارش گیری و...)

  • تبدیل مشتری به خریدار با استفاده از تگ‌های محصول

  • تبدیل سلفی‌های کارکنان و رخدادهای داخلی شرکت یا کارگاه به ویدئوهای کوتاه

  • برگزاری مسابقه‌های اینستاگرامی زنده در لایو

جمع‌ بندی

امیدواریم بعد از مطالعه این مقاله ایده‌های جالبی برای تولید محتوای اینستا به سراغتان آماده باشد و آستین‌هایتان را برای شروع کار بالا زده باشید. به‌ عنوان آخرین نکته و برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، توصیه می‌کنیم که برای انتشار محتوا برنامه ریزی داشته ‌باشید و بهترین زمان برای پست گذاشتن را در کسب و کارتان پیدا کنید. مطالعات نشان می‌دهند محتوایی که در ساعت‌های طلایی منتشر می‌شود، بالاترین بازخورد را دریافت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۴۸۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان