//
کدخبر: ۶۳۹۰۲ //

جشن مردمی گسترده در بغداد و دیگر شهرهای عراق به خاطر پیروزی بر داعش

به رغم گذشت 12ساعت همچنان خیابان های بغداد شاهد کاروان های شادی به مناسبت پیروزی بر داعش هست و آتش بازی های گسترده آسمان پایتخت را نورانی کرده است.

جشن مردمی گسترده در بغداد و دیگر شهرهای عراق به خاطر پیروزی بر داعش
به گزارش فرتاک نیوز،

 همزمان با تعطیلی امروز یکشنبه به مناسبت اعلام رسمی پیروزی کامل بر گروه تروریستی داعش، شهر بغداد و دیگر شهرهای عراق از بامداد امروز (یکشنبه) شاهد جشن های خودجوش مردمی بوده است.

 

این جشن ها در بغداد در قالب کاروان های شادی که مردم در سطح خیابان ها به راه انداخته اند، همچنان ادامه دارد و میدان 'التحریر' در مرکز بغداد به دلیل تجمع مردمی، تبدیل به مرکز برپایی این جشن ها در پایتخت عراق شده است.

 

بسیاری از مردم با آذین بندی خودروها و به صدا درآوردن بوق ممتد خودروهای خود و حرکت در سطح خیابان های شهر، این روز را جشن گرفته اند.

 

علاو بر میدان التحریر، میادین مهم شهر بغداد مانند کهرمانه، تئاتر ملی، بیروت، شهرک صدر، المنصور شاهد جشن و پایکوبی مردم است.

 

همپای این جشن های مردمی، گروه های مقاومت اسلامی عراق نیز در شهرهای مختلف، عراق جشنواره های مختلف پیروزی را برگزار کردند.

 

نجف اشرف امروز شاهد چند مراسم ویژه بود که از جمله مراسم گروه مقاومت اسلامی 'سرایا الجهاد و البناء' بود که در 'شیخ قیس الخزعلی' دبیر کل گروه مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق به همراه 'حسن الساری' دبیر کل سرایا الجهاد و البناء در آن شرکت کردند.

گروه مقاومت اسلامی 'کتائب حزب الله' عراق نیز به طور جداگانه یک مراسم ویژه برگزار کرد و این پیروزی را جشن گرفت.

دیگر شهرهای عراق نیز امروز شاهد کاروان های شادی بود و مردم با بالا گرفتن پرچم عراق و پرچم الحشد الشعبی این روز را جشن گرفتند.

جشن های مردم به سرعت به سطح شبکه های اجتماعی کشیده شده و پیام تبریک در سطح این شبکه ها دست به دست می شود.

ده ها پیام تبریک و پوسترهایی که ترسیم کننده پیروزی بر داعش است را دریافت کرده و در برخی از این پیام ها و پوسترها، از مرجعیت عالی و در راس آن آیت الله سیستانی، الحشد الشعبی و شهدای جنگ با داعش تقدیر و تشکر شده است.

 

شهرداری های شهرهای مختلف عراق نیز امروز پرچم عراق را در سطح خیابان ها بالا برده و این روز را گرامی داشتند.

 

نیروهای مسلح عراق بعد از سه سال جنگ با گروه تروریستی داعش، بر این گروه تروریستی پیروز شده و تمامی اراضی عراق را از وجود این آفت پاکسازی کردند.

 

'حیدر العبادی' نخست وزیر و فرمانده کل قوای مسلح عراق شامگاه شب گذشته (شنبه شب) در پیامی رسمی که از تلویزیون دولتی عراق منتشر شد، آزادی کامل اراضی عراق و پیروزی کامل را بر گروه تروریستی داعش اعلام کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۳۹۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان