//
کدخبر: ۴۴۳۹۵۴ //

برف و یخبندان در راه کرمانشاه/ دمای نقاط سردسیر به ۱۰ درجه زیر صفر می‌رسد

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه‌ای ناپایدار به جو استان از عصر فردا (سه شنبه، ۱۰ بهمن) خبر داد که سبب بارش متناوب برف و باران و یخبندان در سطح استان می شود.

برف و یخبندان در راه کرمانشاه/ دمای نقاط سردسیر به ۱۰ درجه زیر صفر می‌رسد
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید قاسمی با اشاره به ورود سامانه ای ناپایدار به جو استان از عصر فردا (سه شنبه) گفت: این سامانه از دو موج تشکیل شده که کم و بیش تا روز جمعه(۱۳ بهمن) جو استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه موج اول این سامانه از عصر فردا تا ظهر چهارشنبه در جو منطقه فعال است، بارش حاصل از آن را ضعیف و پراکنده دانست.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از هسته سردتر و رطوبت بیشتر موج دوم یاد کرد و افزود: در صورتی که این موج در حرکت به سمت شرق دچار تضعیف یا تغییرات شدید نشود، به تناوب سبب بارش برف و باران در نواحی مختلف استان می شود، بگونه‌ای که بارش علاوه بر ارتفاعات، گردنه ها و نواحی سردسیر، بتدریج در مناطق معتدل نیز بصورت برف مشاهده خواهد شد.

به گفته قاسمی، متوسط دمای هوا که طی امروز و فردا به آرامی افزایش می یابد، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تغییرات چشمگیری نخواهد داشت، اما از روز جمعه تا اوایل هفته آینده به شکلی محسوس کاهش خواهد یافت.

وی افزود: با خروج موج دوم این سامانه از جو منطقه، پیش بینی می شود حداقل دمای هوا در روزهای شنبه و یکشنبه، به طور غالب بین پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس زیر صفر در نقاط معتدل و سردسیر استان به ثبت برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۳۹۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان