//
کدخبر: ۴۳۶۳۴۷ //
رئیس شورای شهر کرمانشاه:

انحلال شورا خارج از چارچوب قانونی بی‌احترامی به رای مردم است/ با افراد خاطی برخورد کنید

رئیس شورای شهر کرمانشاه گفت: انحلال شورا خارج از چارچوب قانونی بی‌احترامی به رای مردم است.

انحلال شورا خارج از چارچوب قانونی بی‌احترامی به رای مردم است/ با افراد خاطی برخورد کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس شورای شهر کرمانشاه با تعدادی از اصحاب رسانه پیش ازظهر امروز(۱۶ آذر‌) برگزار شد.

" خسرو زرافشانی " رئیس شورای شهر کرمانشاه با اشاره به موضوع مطرح شده از سوی استاندار کرمانشاه مبنی بر احتمال انحلال شورا اظهار کرد: معتقدم حضور شورای شهر با هر شرایطی از بی‌شورایی بهتر است و اینکه شورا نمی‌تواند به  خواسته‌های مردم جواب دهد را قبول ندارم.

وی افزود: در دوره سوم که انحلال شورای اسلامی شهر کرمانشاه شکل گرفت ساختمان‌های ملکی ما به تاراج رفت، تسهیلات ۲۰ میلیون دلاری (۱۴.۶ میلیارد تومان) که از بانک جهانی برای اصلاح بافت فرسوده شهری دریافت کرده بودیم صرف کارهای دیگری مثل بازسازی خیابان مدرس و حقوق و مزایای کارکنان شد و بدهی ۴۰ میلیارد تومانی را برای شهرداری رقم زد.

زرافشانی اضافه کرد: اختلاف نظر در تمامی پارلمان‌های دنیا وجود دارد و شورای شهر نیز از این قاعده مستثنی نیست ولی اینکه عده‌ای از اعضا تخلف می‌کنند و همه اعضا باید پاسخگو باشند درست نیست.

زرافشانی افزود: انحلال شورا، خارج از چارچوب قانون بی‌احترامی به رای مردم است و موجبات عدم مشارکت بالا در انتخابات بعدی شورا‌ها را رقم خواهد زد. 

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه عنوان کرد: قانون‌گذار در قانون انتخابات شورا هفت نفر را به عنوان عضو علی‌البدل در نظر گرفته که اگر حتی ۱۰ نفر از اعضای شورا، شرایط نمایندگی را نداشته باشند و تحت هر عنوانی خارج شوند هفت نفر عضو علی‌البدل وارد شورا شده و با یک نفر عضو باقیمانده جلسه رسمیت خواهد یافت.

وی عنوان کرد: اگر دستورات اتخاذ شده در شورای حل اختلاف بدون مماشات و عادلانه باشد و با اعضای خاطی شورا که با عدم حضور، جلسات را از رسمیت می‌اندازند برخوردی قاطع گردد مطمئنا سایر اعضا نیز متوجه خواهند شد و اشتباهات بیشتری شکل نخواهد گرفت. 

وی اشاره‌ای هم به لوایح بر زمین مانده  در شورا داشت و‌گفت: طی هفته گذشته به تعدادی از لوایح در شورای شهر رسیدگی شد اما بعضی از لوایح شهرداری از جمله شهربازی کرمانشاه منع قانونی دارد و با توجه به اینکه سرمایه‌گذار قبلی هنوز خلع ید نشده نمی‌توان این پروژه را به سرمایه‌گذار دیگری واگذار کرد و در این زمینه شورای شهر در رسیدگی به آن کوتاهی نکرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جلسه تشکیل شده توسط تمامی اعضای شورا در هفته قبل به دلیل تهدیدات شورای حل اختلاف و اتمام حجت استاندار کرمانشاه مبنی بر احتمال انحلال شورا بوده است نیز گفت: برخورد قانونی همواره راه‌گشای مسائل بوده و هست و اگر تشکیل جلسه نیز بر اساس این موضوع بوده یعنی الزامات قانونی توانسته این افراد را به وظایفشان آگاه نماید و در این زمینه برخورد قانونی با فردی که به وظیفه خود عمل نمی‌کند راهگشاست و انحلال تیم شورا چاره‌کار نیست.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۳۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان