//
کدخبر: ۴۲۵۳۹۶ //
معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛

حضور ۱۷۵۲ دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه/عملیات ساخت خوابگاه ۴۰۰ نفره با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است

معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ازحضور ۱۷۵۲ دانشجو در خوابگاه‌های این دانشگاه خبر داد.

حضور ۱۷۵۲ دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه/عملیات ساخت خوابگاه ۴۰۰ نفره با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۱۰مهر) برگزار شد.
دکتر "محمد‌رضا غلامی" در ابتدای این نشست اظهار کرد:  خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی چند سال اخیر به اهدافی که طراحی کرده و از سوی وزارت‌خانه تعیین شده است رسیده، و در همین راستا توانستیم در حوزه پایش برنامه‌های عملیاتی رتبه دوم کشور را کسب کنیم.
وی افزود: رسالت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه دانشجویی؛ تامین زیرساخت‌ها و رفاهیات دانشجویان و در حوزه فرهنگی؛ اجرای برنامه‌های فرهنگی و سیاسی است و در این زمینه طی چند سال اخیر در تمامی مراکز بیمارستانی، بهداشتی و شبکه‌های بهداشت و درمان شورای فرهنگی ایجاد شده و در این شورا‌ها یک سری برنامه‌ها در سطح اختیاری و تعدادی هم از سوی معاونت فرهنگی ابلاغ شده که اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به گستردگی کار در دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت:  در حال حاضر بالغ بر ۱۷ هزار کارمند، بیش از ۵۵۰ عضو هیات علمی و ۶۰۰۰  دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حضور دارند و تامین رفاهیات فرهنگی و دانشجویی آنها بر عهده معا‌ونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه است.
غلامی خاطر نشان کرد: با تمام ظرفیت موجود در دانشگاه رسالت خود را در کنار بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کارهای فرهنگی نیز اختصاص داده‌ایم و با توجه به اینکه تقریبا بیش از ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه به بدنه وزارت بهداشت برمی‌گردند واقفیم، این دانشجویان فردا همکاران ما خواهند بود‌ و بر خود لازم می‌‌دانیم که واجد ویژگی‌های فرهنگی باشند و در زمینه رشد فرهنگی و تعالی نظام جمهوری اسلامی گام بر‌دارند.
به گفته معاونت فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال حاضر ۱۷۵۲ دانشجو شامل ۸۰۳ دانشجوی پسر و ۹۴۹ دانشجوی دختر در خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ساکن هستند، همچنین ۴۱ واحد متاهلی نیز در اختیار دانشجویان متاهل قرار دارد.
  وی تعداد دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را نیز  ۷۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: عمده این دانشجویان از کشورهای عراق و پاکستان هستند اما از جهار کشور دیگر نیز دانشجو داریم.
این مقام مسئول اشاره‌ای هم به کارهای انجام شده در حوزه معاونت دانشجویی داشت و گفت: از چهار سال سال گذشته ساخت خوابگاه ۴۰۰ تختخوابی را در  دستور کار قرار داده‌ایم که در حال حاضر ساخت این خوابگاه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اضافه کرد: تا کنون ۲۵ میلیارد تومان از طریق منابع اختصاصی دانشگاه و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافتی را صرف ساخت این خوابگاه دانشجویی کرده‌ایم و از محل سفر ریاست جمهوری هم ۱۰۰ میلیارد تومان به ساخت این خوابگاه اختصاص یافته که امیدواریم طبق زمانبندی انجام شده تا سال آینده به بهره‌برداری برسد و با ساخت این خوابگاه مشکلی در زمینه کمبود فضای خوابگاهی نخواهیم داشت.

غلامی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای رفاه حال دانشجویان از ابتدای سال‌جاری تا کنون حدود پنج میلیارد و ۷۱۹ میلیون و ۵۲ هزار تو‌مان نیز صرف تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویان در زمینه زیرساختی، زیباسازی و خرید تجهیزات کرده‌ایم.
به گفته غلامی در حوزه رفاهیات دانشجویی در شش ماهه اول سال نیز  ۱۸ نوع تسهیلات با عناوین وام‌های ضروری، ازدواج، فرزند‌آوری، ودیعه مسکن، حج و عتبات، شهریه دانشجویی، بیمه تکمیلی و..  به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۳۷۳ میلیون و۴۴۲ هزارو ۴۶۵ تومان بین دانشجویان توزیع شده است‌.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در سال آینده برای خرید خوابگاه‌های متاهلی در نظر داریم ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات دانشجویی دریافت کنیم و به دنبال این هستیم یکی از بانک‌های استان با ما همکاری کند که در این زمینه سود وام‌ها توسط صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود و مانده پرداختی را نیز دانشگاه با تنفس دوساله پرداخت می‌نماید.
وی افزود: سال قبل نیز از همین محل  ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تجهیز و تعمیر خوابگاه‌های مجردی دریافت کردیم که دولت تهاتر کرد و از این طریق پرداخت شد.
  وی اشاره‌ای هم به حوزه خدمات دانشجویی داشت و گفت: جز معدود دانشگاه‌هایی هستیم که در وعده ناهار دو منو، وعده شام سه منو و وعده صبحانه چهار منو  داریم که تنوع آن بر اساس درخواست دانشجویان چیده شده است.
این مسئول افزود: در حال حاضر سه مرکز توزیع غذا برای ناهار داریم و در ۹ خوابگاه هم، ناهار و شام توزیع می‌شود.

غلامی اشاره‌ای هم به حوزه اوقات فراغت دانشجویان داشت و افزود: در حوزه تربیت بدنی  ۳۹ دوره مسابقه ورزشی در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه برگزار شده و ۱۸۰۰ شرکت کننده نیز در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند همچنین

برنامه‌های پیاده روی، کوهنوردی، جشنواره مسابقات هفته سلامت، همایش دوچرخه سواری و... نیز در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شده و در تابستان هم کلاسهایی برای خانواده‌ها و فرزندان همکاران، همچنین اعضای هیات علمی در نظر کرفته شده است.

  معاونت فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان از هزینه خرید، تجهیز و نگهداشت وسایل ورزشی به مبلغ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال جاری خبر داد.

  خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۵۳۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان