//
کدخبر: ۴۱۶۳۱۲ //
مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم عراق قرار گرفت/ حضور۷۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه پیش از این در لیست دانشگاه‌های مورد تایید کشور عراق نبودیم، امروز مدارک ما توسط وزارت عالی علوم عراق تایید شده و غیر از اقلیم کردستان از قسمت مرکزی عراق نیز پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

 دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم عراق قرار گرفت/ حضور۷۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۱۷مرداد) بر‌گزار شد.

دکتر "یحیی پاسدار" در ابتدای این نشست با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی اظهار کرد: ۷۰۰ دانشجوی خارجی از هفت کشور عراق، پاکستان، فیلیپین، نروژ، هند، بحرین و سومالی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بر اساس مجوز وزارت بهداشت و بر مبنای سقف جذب دانشجوی بین‌الملل، این دانشگاه می‌تواند حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از تعداد کل دانشجویان را، دانشجوی بین‌الملل در مقاطع تحصیلی مختلف پذیرش نماید که در این زمینه رتبه اول کشور در جذب دانشجوی خارجی به نسبت دانشجوی داخلی به خود اختصاص داده و در حال حاضر نیز حدود ۱۲ درصد از دانشجویان این دانشگاه خارجی هستند.

وی در ادامه رتبه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رتبه‌بندی شانگهای را بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ عنوان کرد و بیان داشت: همچنین در رتبه‌بندی تایمز که رتبه‌ حدود ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ دانشگاه جهان را مشخص می‌کند دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رتبه ۵۰۰ تا ۶۰۰ دنیا را به خود اختصاص داده است.

 به گفته پاسدار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در قاره آسیا رتبه ۱۱۶ و در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر کشور هم رتبه دهم را از آن خود کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ۳۰ رشته و در پنج مقطع مختلف دانشجوی بین‌الملل می‌پذیرد گفت: در راستای معرفی و کسب تجربه و خاطره خوب برای دانشجویان کلیه خدمات این دانشگاه را در حد مطلوب است با فارغ التحصیل شدن و به کارگیری این دانشجویان در کشورهای دیگر نام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سطح بین‌الملل به خوبی مطرح خواهد شد.

پاسدار در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ۱۳ دانشگاه بین‌الملل خبر داد و افزود: در بازدید‌های که از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صورت گرفته روابط ما با کشورهای همسایه مانند عراق نتیجه خوبی داشته و با توجه به اینکه پیش از این جز دانشگاه‌های مورد تایید کشور عراق نبودیم، امروز مدارک ما توسط وزارت عالی علوم عراق تایید شده و در سال تحصیلی آینده غیر از اقلیم کردستان از قسمت مرکزی عراق نیز پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

وی از جمله اقدامات این دانشگاه در جذب دانشجوی بین‌الملل را برگزاری کارگاه‌های توانمند‌سازی برگزاری کارگاه‌های مقاله نویسی و روش تحقیق علاوه بر برنامه‌های همیشگی،  برگزاری جشن فارغ التحصیلی و برگزاری اردوهای ویژه عنوان کرد و بیان داشت: برای جذب توریسم در حوزه درمان هم کارهایی انجام گرفته اما کافی نیست و باید در این زمینه با توجه به پتانسیل‌های موجود برای جذب توریسم و ارائه خدمات بهتر در دانشگاه تلاش کنیم‌.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه مبلغ شهریه دریافتی از هر دانشجوی بین‌الملل در رشته پزشکی طی یکسال را چهارهزار و ۳۸۰ دلار، حدود ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این مبلغ در مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۳۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان