//
کدخبر: ۳۴۶۵۷۶ //
‍ معاون فرهنگی اجتماعی پلیس کرمانشاه:

مراکز مشاوره پلیس کرمانشاه برای حل اختلافات شهروندان آمادگی کامل دارند

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از آمادگی کامل مراکز مشاوره پلیس برای ارائه مشاوره های کارشناسی به عموم شهروندان کرمانشاهی در راستای حل اختلافات و ایجاد صلح و سازش خبر داد.

مراکز مشاوره پلیس کرمانشاه برای حل اختلافات شهروندان آمادگی کامل دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

 سرهنگ "محمدرضا یاری" در نشست مسئولان عالی قضائی و انتظامی استان که به منظور پیشگیری از جرم تیراندازی در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شده ریشه بسیاری از اختلافات که در نهایت منجر به تیراندازی می شود سطحی بوده و با برخی اقدامات پیشگیرانه و همچنین ارائه مشاوره های لازم می توان جلوی آن ها را گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی های انجام شده مشخص شده عمده اختلافات ایجاد شده در حوزه مشکلات خانوادگی، ملکی یا صنفی بوده که برخی از آن ها منجر به ضرب و جرح و یا تیراندازی شده است، موضوعاتی که به راحتی قابل حل و پیشگیری است.

سرهنگ یاری تصریح کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس این آمادگی را دارد برای اختلافاتی از این قبیل پیوست های فرهنگی تهیه و ضمیمه پرونده ها کند و افراد از مشاوره های کارشناسی برخوردار شوند تا زمینه تکرار جرم از بین رفته و میان افراد درگیر صلح و سازش ایجاد شود.

این مقام انتظامی گفت: در پرونده هایی که از محاکم قضائی به کلانتری ها ارجاء می شود اگر دستور قضائی برای ارائه مشاوره ضمیمه آن باشد بهتر خواهد بود چراکه افراد درگیر در آن صورت ملزم به حضور در جلسات مشاوره ای خواهند شد و همین جلسات می تواند بسیاری از کدورت ها و احساس نفرت ها را از بین برده و درگیری به درازا نکشد.

وی در عین حال از تلاش مجموعه معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس کرمانشاه برای ارائه هشدارهای لازم به مجرمان در صورت ارتکاب تخلف و همچنین آگاه سازی مردم در خصوص اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در طول 50 روز اخیر زمینه حضور فرمانده و دیگر مقامات ارشد انتظامی استان در برنامه های رادیویی و تلویزیونی شبکه استانی زاگرس و مصاحبه های آنان با رسانه ها برای دادن هشدارهای لازم و اقدامات انجام گرفته فراهم شده است.

سرهنگ یاری همچنین با اشاره به انتشار حدود 40 مورد خبر در این مدت توسط اداره اطلاع رسانی معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس و پوشش جلسات نشست های تخصصی مقامات انتظامی و قضائی استان در بحث برخورد با عاملان تیراندازی ها و دستگیری آن ها، گفت: همین اطلاع رسانی ها باعث شده عموم مردم در جریان اقدامات صورت گرفته با اشرار و عاملان تیراندازی و اهتمام مسئولان انتظامی و قضائی برای برخورد با این افراد قرار گیرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۶۵۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان