//
کدخبر: ۳۴۳۸۰۱ //
جانشین فرمانده انتظامی استان خبر داد:

‍ کشف ۸۰ قبضه سلاح غیرمجاز در کرمانشاه/فضا برای مجرمان ناامن شده است

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به تداوم برخورد قاطعانه پلیس با جرائم مربوط به تیراندازی، گفت: طی 2 هفته اخیر ماموران انتظامی سطح استان موفق به کشف 80 قبضه اسلحه غیرمجاز شامل 26 قبضه اسلحه جنگی و 54 قبضه اسلحه شکاری شدند.

‍ 

کشف 80 قبضه سلاح غیرمجاز در کرمانشاه/فضا برای مجرمان ناامن شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار "جمال سلمانی" در جلسه پیشگیری و مقابله با جرم تیراندازی که در سالن جلسات شهید قدوسی دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار داشت: در 2 هفته اخیر چند طرح اجرا و علاوه بر کشف این تعداد اسلحه، حدود 3200 عدد فشنگ و دیگر مهمات نیز با تلاش ماموران کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: دستگیری 38 نفر از عاملان تیراندازی و یا فروشندگان و قاچاقچیان سلاح و مهمات به همراه 9 تن از اراذل و اوباش هم از دیگر اقدامات انجام گرفته بوده است.

سردار سلمانی ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته می توان به توقیف 96 دستگاه وسیله نقلیه متعلق به مجرمان و جمع آوری 405 عدد قلیان از قلیانسراهایی که به پاتوق افراد خلافکار تبدیل شده بودند، اشاره کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان همچنین به تیراندازی های صورت گرفته در 2 هفته اخیر (هفتم تا بیستم اسفند) نیز اشاره کرد و گفت: طی این مدت 17 فقره تیراندازی در شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، صحنه، قصرشیرین، هرسین و گیلانغرب رخ داده است.

وی با بیان اینکه از مجموع تیراندازی های صورت گرفته 12 مورد منجر به کشف شده است، افزود: در این مدت 7 فقره دیگر مربوط به هفته های گذشته نیز کشف شد تا مجموع کشفیات تیراندازی به 19 مورد برسد.

این مقام عالیرتبه انتظامی اختلافات شخصی، خانوادگی و ملکی را عامل اصلی تیراندازی ها در استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: با حضور به موقع پلیس، خوشبختانه اکثر تیراندازی ها در سریعترین زمان ممکن کشف شده است.

وی ادامه داد:  امروز عزم و اراده بسیار خوبی برای مبارزه با جرائم خشن و افراد مجرم در استان کرمانشاه وجود دارد و تعامل بسیار خوب پلیس و دستگاه قضائی در استان نیز باعث شده تا فضا بیش از گذشته برای مجرمان ناامن شود که البته باید از حمایت های دستگاه قضایی در حمایت از طرح های امنیت محور پلیس هم قدردانی کرد.

سردار سلمانی در پایان و با اشاره به اینکه حدود 35 درصد تیراندازی های شهر کرمانشاه به خاطر اختلافات خانوادگی است، به وجود مراکز مشاوره در مجموعه معاونت اجتماعی و کلانتری های استان اشاره کرد و گفت: بیش از 65 درصد پرونده ها که به این مراکز ارجاء داده می شوند منجر به صلح و سازش شده اند که این موضوع خود باعث پیشگیری از وقوع بسیاری جرائم و آسیب های اجتماعی شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۸۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان