//
کدخبر: ۴۵۱۳۸۶ //

آبشار خون در قطب شمال؛ داستان واقعی آن چیست؟

صفحات و حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی اخیرا تصویری را منتشر کرده‌اند که گفته می‌شود آبشاری را نشان می‌دهد که از آن آب قرمزی به نام «آبشار خون» در قطب جنوب جاری است.

آبشار خون در قطب شمال؛ داستان واقعی آن چیست؟

با بررسی‌ها، مشخص شد که این تصویر توسط هوش مصنوعی تولید شده است، اما "آبشار خون" نامی است که به آبشارهایی در قطب شمال داده شده است که به دلیل غلظت آهن رنگ قرمزی دارند.

این تصویر آبشاری به رنگ قرمز روشن را به شیوه‌ای غیرمعمول نشان می‌دهد.

در توضیح این عکس آمده است: تصویر آبشارهای قرمز رنگ در قطب شمال به نام «آبشار خون» را نشان می‌دهد. این تصویر در فیسبوک، ایکس، اینستاگرام و سایر رسانه‌های مجازی دیگر دست به دست شده و میلیون‌ها بازدید را به دست آورده است.

این تصویر در فضای مجازی به طور گسترده منتشر شده و بحث‌هایی را در مورد واقعی بودن یا نبودن این «آبشار خون» به راه انداخته است.

خبرگزاری فرانسه گفت که ردیابی منشأ این تصویر در موتورهای جستجو نشان داد این تصویر در واقع جعلی است و حسابی که آن را منتشر کرده است، توضیح داد که با استفاده از «تکنیک‌های کامپیوتری» همچنین تصاویر را منتشر می‌کند.

در واقع آبشارهایی به نام «آبشار خون» در قطب شمال وجود دارد، اما رنگ آب در آنها قرمز روشن نیست، همانطور که در تصویر اصلاح شده وجود دارد، بلکه قهوه‌ای یا قرمز است.

این پدیده که از آن به عنوان "بارش خون" نیز یاد می‌شود، کارشناسان را شگفت زده کرده و توجه عموم را برای بیش از یک قرن به خود جلب کرده است. در بیانیه‌ای مطبوعاتی، دانشمندان دانشگاه جانز هاپکینز کشف قابل توجهی انجام دادند که سرانجام این راز را روشن کرد.

نانوکُره‌های میکروسکوپی و غنی از آهن در آب وجود داشت که ظاهر رنگ قرمز و اکسید شده به آن می‌داد. این نانوکره‌ها به قدری کوچک بودند که اندازه یک صدم گلبول قرمز یک فرد بودند. آن‌ها همچنین خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی دارند و حاوی کلسیم، سیلیکون، سدیم، آلومینیوم، نیتروژن، کربن و فسفر هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۱۳۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان