//
کدخبر: ۲۶۷۵۷۰ //

ماکرون اواخر تابستان در سفری رسمی به روسیه می‌رود

رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با همتای روس خود از تمایل به ادامه مذاکرات دو کشور و دیدار رسمی از روسیه در صورت مساعد بودن شرایط در پی همه‌گیری کرونا، خبر داد.

ماکرون اواخر تابستان در سفری رسمی به روسیه می‌رود
به گزارش فرتاک نیوز،

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه گفت مذاکرات بین پاریس و مسکو ادامه خواهد یافت و او قصد دارد بزودی به روسیه سفر کند.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، او امروز شنبه در پستی توییتری نوشت: مذاکرات مبتنی بر اعتماد با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ادامه خواهد یافت. امنیت در اروپا، درگیری‌های منطقه‌ای، آب‌وهوا از جمله ذوب شدن لایه منجمد دائمی زمین در قطب شمال (موضوعات مورد بحث خواهد بود). ما این مذاکرات را پیش می‌بریم و من به زودی به روسیه سفر خواهم کرد.

روز جمعه دو طرف در تماسی ویدئویی درباره مقابله با کروناویروس و چالش‌های جهانی دیگر، روابط دو جانبه، درگیری در لیبی، سوریه و اوکراین رایزنی کردند.

ماکرون گفت که قصد داشت به دعوت پوتین ۹ مه در جشن روز پیروزی این کشور شرکت کند اما شیوع کرونا مانع وی شد. وی خطاب به پوتین افزود: اگر وضعیت همه‌گیری اجازه دهد، مایلم از پیشنهاد شما بهره برده و اواخر تابستان دیداری رسمی از روسیه داشته باشم.

پوتین در جواب به وی خوش‌آمد گفت. پیش از این ماکرون و پوتین در اوت ۲۰۱۹ هم در فرانسه با یکدیگر ملاقات داشتند.

اخیراً برخلاف سیاست‌های فشار کشورهای اروپایی به روسیه در خصوص موضوع اوکراین، ماکرون از اروپا درخواست کرده که در خصوص همکاری‌ و مشارکت‌های راهبردی با روسیه بازنگری داشته باشند و تأکید کرده که سیاست‌های مقابله با مسکو که در سالهای اخیر رویه بوده، به شکست انجامیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۵۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان