//
کدخبر: ۲۶۵۶۴۹ //

فرانسه: مداخله ترکیه در لیبی «غیرقابل قبول» است

رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه گفت که مداخله آنکارا در تحولات لیبی غیرقابل قبول بوده و ترکیه در حال سوء استفاده از ناتو است.

فرانسه: مداخله ترکیه در لیبی «غیرقابل قبول» است
به گزارش فرتاک نیوز،

 «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با انتقاد از اقدامات ترکیه در لیبی اعلام کرد که مداخله آنکارا در لیبی «غیرقابل قبول» است.

وی اضافه کرد: «ترکیه با استقرار 7 کشتی در سواحل لیبی و نقض تحریم تسلیحاتی اعلام شده علیه این کشور، سیاست خصمانه‌ای را در پیش گرفته است.»

رئیس جمهور فرانسه افزود: «ترکیه به صورت غیرقابل قبول در حال سوء استفاده از پیمان آتلانتیک شمالی بوده و فرانسه نمی‌تواند اجازه این کار را دهد.»

ماکرون گفت: «مذاکراتی با ناتو درباره لیبی انجام خواهیم داد و سکوت ناتو درباره حملات ترکیه در سوریه قابل تاسف است.»

لیبی از سال 2011 و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

حفتر از یک سال قبل با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرده است اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج مواجه شده و اخیرا نیز شکست‌های سختی متحمل شد. نیروهای دولت السراج از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۶۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان