//
کدخبر: ۴۳۷۲۱۵ //
جریمه اضافه ماندن در ترکیه

اضافه ماندن در ترکیه، جریمه دلاری و ممنوعیت ورود؟!

در این پست می خواهیم جریمه اضافه ماندن در ترکیه را توضیح دهیم.

اضافه ماندن در ترکیه، جریمه دلاری و ممنوعیت ورود؟!

اتباع ایرانی با پاسپورت خود می توانند در هر ۱۸۰ روز ۹۰ روز در ترکیه بمانند.در این ۳ ماه مهلت دارند که نسبت به اخد اقامت ترکیه اقدام کنند.(در پست اقامت ترکیه هزینه ها و مراحل توضیح داده شده است.)حتی چنانچه در این مدت نسبت به اخذ اقامت نیر اقدام کنید اما کارت شما صادر نشود در هنگام خروج شامل جریمه قانون نقض ویزا خواهید شد.در سال ۲۰۲۱ علاوه بر پرداخت حق جریمه شامل ممنوع الورودی به ترکیه نیز طبق جدولی که در ادامه می آید می شوید.

میزان جریمه اضافه ماندن در ترکیه

میزان جریمه اضافه ماندن در ترکیه در ماه اول ۵۰ دلار و در ماه های دیگر به ازای هر ماه ۱۰ دلار می باشد.به طور مثال شخصی که ۴ ماه در ترکیه اضافه مانده است برای ماه اول ۵۰ دلار و ماه های بعدی ۱۰ دلار باید پرداخت کند.

یعنی در مجموع ۵۰+۱۰+۱۰+۱۰+۱۰ معادل ۹۰ دلار باید پرداخت کند.البته این مبلغ به صورت معادل لیری آن در فرودگاه پرداخت می شود.

این پرداخت جریمه در صورتی است که فرد داوطلبانه از ترکیه خارج شود.چنانچه شخص توسط پلیس دستگیر شود فرد دیپورت و به مدت ۵ سال به ترکیه ممنوع الورود خواهد شد.

رفع دیپورتی ترکیه

چنانچه از ترکیه به دلیل اضافه ماندن و عدم پرداخت جریمه دیپورت شدید تحت شرایطی می توانید نسبت به رفع دیپورتی خود اقدام کنید.یکی از این شرایط دعوتنامه ای است که دارای شرایطی باشد که مورد قبول دولت ترکیه باشد.یا فرد باید نسبت به اخذ وکیل برای خود اقدام کند.

جریمه اضافه ماندن در ترکیه

جریمه اضافه ماندن در ترکیه

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۲۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان