//
کدخبر: ۴۳۶۳۵۱ //

چرا بعضی دختر خانم ها خواستگار ندارند؟

نه ظاهر نازیبایی دارند و نه از تحصیلات دانشگاهی و کدبانوگری بی بهره اند. اما متاسفانه هیچ پسری برای خواستگاری پا جلو نمی گذارد و همین عاملی شده تا دوست و آشنا با حرف های نیش دار آزارش دهند.

چرا بعضی دختر خانم ها خواستگار ندارند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 از این دسته دختران کم نیستند. کسانی که به بلوغ فکری رسیده و آمادگی برای تشکیل خانواده دارند. اما بر خلاف دیگر دخترهای فامیل که خواستگار وقت و بی وقت در خانه شان را می زند، هیچ کس به خواستگاری شان نمی آید. دکتر نرگس وحیدنیا، کارشناس مرکز مشاوره سبل الاسلام در این باره به نکات ارزنده ای اشاره می کند. 

دخترانی که خانواده موفقی ندارند

جامعه امروز ما با دختر و پسرهایی روبروست که سن ازدواجشان بالا رفته و امکان تشکیل خانواده را ندارند. همین مشکلات روحی زیادی را برای آنها به وجود می آورد. پسرها به دلیل مسائل اقتصادی برای ازدواج اقدام نمی کنند و دخترها هم منتظرند تا کسی برای خواستگاری به خانه شان بیاید. دکتر وحیدنیا در این باره می گوید: «داشتن شغل و مسکن مهمترین گزینه برای یک پسر است. وقتی درآمد کافی و ثابتی نداشته باشد و بعد از ازدواج با مشکل پیدا کردن مسکن مواجه باشد قطعا خانواده دختر خیلی به وصلت با او رغبت نشان نمی دهند.» اما مورد پسند قرار نگرفتن دختر چند دلیل دارد.

اول اینکه بعضی از خانواده های عروس آوازه خوبی ندارند. خانواده پسر در حین تحقیق متوجه می شود، مادر خانواده فردی تندخو و ناسازگار است. یا اینکه دختر برادر لاابالی دارد. همین عاملی می شود تا کسی برای خواستگاری مراجعه نکند. این مشاوره می گوید: «دخترانی که خانواده موفقی ندارند ناچار به ازدواج های اجباری تن می دهند یا اصلا ازدواج نمی کنند. باید متذکر شوم. ازدواج مهمترین دغدغه انسان نیست. با ادامه تحصیل یا کسب مهارت های هنری می توانند به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند. آن وقت شرایط زندگی شان وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.» 

دخترها مهارت اجتماعی خود را قوی کنند

موضوع دیگری که دختری خواستگار ندارد، به نادیده گرفتن او مربوط می شود. دختر در جمع فامیل یا مهمانی کمتر حاضر می شود. بنابراین کسی او را نمی بیند که بخواهد برای خواستگاری اقدام کند. دکتر وحیدنیا توصیه می کند: «چه خوب که دخترخانم های ما روی مهارت های اجتماعی خود کار کنند. خجالتی بودن را کنار بگذارند. بعضی از دخترها نمی دانند چطور باید مخاطب خود را جذب کنند. رفتار خشک و رسمی دارند یا منزوی در گوشه ای می نشینند. خوب این موارد پسر را دلسرد می کند.» به گفته این کارشناس مذهبی، بعضی از دخترها یا خانواده شان سخت گیری های نابجا می کنند. 

از داماد انتظارهایی دارند که برآورده کردن آنها زمان زیادی می خواهد. قطعا پسر تن به چنین ازدواجی نمی دهد. او در ادامه به نکته مهمی اشاره می کند: «در ارزیابی هایی که انجام دادیم متاسفانه اولویت انتخاب پسرها، زیبایی ظاهری دختر است. دخترها هم به مادیات فکر می کنند. حالا اگر دختری چهره زیبایی نداشته باشد خیلی به مذاق داماد خوش نمی آید. و این بد است. این آقا بدون در نظر گرفتن سیرت دختر خانم قضاوت کرده است.»شرایط مالی خانواده ها، محل سکونت دختر، تحصیلات، شغل پدر و ... از جمله مواردی است که این روزها جزء اولویت های انتخاب همسر شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۳۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان