//
کدخبر: ۴۳۴۸۱۹ //

۳ قانون قدیمی دوران پدر و مادرها که امروزه عجیب و غریب هستند!

قانون قدیمی عجیب و غریب که برای دوران پدر و مادرانمان بوده، امروزه کمی تغییر کرده و جای خود را پیدا کرده است.

3 قانون قدیمی دوران پدر و مادرها که امروزه عجیب و غریب هستند!
به گزارش فرتاک نیوز،

در آن زمان معلم، روانشناس یا امکانات بیشتری وجود نداشت تا افراد بتوانند آگاهی خود را بالا ببرند. به همین دلیل هر الگویی در جامعه که به وجود می‌آمد، اکثریت باید آن را اجرا می‌کردند. چرا که معتقد بودند در آن زمان چنین الگویی برای ادامه زندگی و رشد بسیار مناسب است. به همین دلیل در آن زمان کودکان با تجربیات پدر و مادر خود بزرگ شده و رشد کردند. با این حال می‌توان گفت که تجربیات و قوانین به ظاهر تغییر ناپذیر آن‌ها، قابل تغییر یا حتی منسوخ شدن است. در ادامه سه مدل از این قوانین عجیب و غریب را با هم بررسی خواهیم کرد.

سه قانون قدیمی والدین

1. الزام داشتن تحصیلات دانشگاهی جزو سه قانون قدیمی

در گذشته معتقد بودند هر کس که می‌خواهد پیشرفت کند، باید تحصیلات دانشگاهی  داشته باشد. محال بود فردی را که دانشگاه نمی‌رفت، موفق و کاردان بدانند! به همین دلیل اکثریت افراد متوسط جامعه و طبقات پولدار، اقدام به دانشگاه رفتن می‌کردند. در حالی که امروزه دانشگاه رفتن به تنهایی، رمز موفقیت افراد نیست. بلکه یکی از جهات موفقیت آمیز به شمار می‌رود.

قانون قدیمی حتما درس خواندن

 

2. چاق بودن کودک نشانه سلامتی

از قدیم الایام معتقد بودند که هر بچه لاغری مشکل یا بیماری دارد. آن‌ها فکر می‌کردند که با چاق کردن کودک، وضعیت جسمانی او مانند یک فرد سالم و سلامت خواهد بود. با این حال اشتباه می‌کردند. آن‌ها نمی‌دانستند که بعدها بیشتر بیماری‌ها از چاقی سرچشمه می‌گیرد. به همین دلیل تاکید داشتند که کودک باید زیاد غذا بخورد. یکی دیگر از ملزومه‌های فکری آن‌ها، تقویت بدنی و جان گرفتن بود! طوری که بچه‌ای که بیشتر غذا می‌خورد و جان داشت، نیرو و قوای بیشتری را از خود نشان می‌داد. در حالی که امروزه می‌گویند کودک باید وزنش در حد متناسب باشد، نه کم و نه زیاد. حتی در حال حاضر کودکانی که کمی اضافه وزن بگیرند درصدد بیماری‌های مختلف هستند. 

چاق شدن کودک

 

3. کلاس رفتن بیشتر مساوی با موفقیت

والدین بچه ها را در گذشته حتی در اوقات فراغتشان هم به کلاس‌های آموزشی می‌فرستادند. آن‌ها فکر می‌کردند که با این کار می‌توانند باعث موفقیت فرزندانشان شوند. در حالی که بچه خسته میشد و هیچ یادگیری اتفاق نمی‌افتاد. به همین دلیل در جامعه امروزی استراحت و داشتن اوقات فراغت، برای سلامتی بچه بسیار حائز اهمیت است.

کلاس رفتن

سخن آخر در رابطه با 3 قانون قدیمی

چاق کردن کودک، فرستادن کودک به کلاس‌های متنوع و داشتن تحصیلات دانشگاهی سه قانونی بود که اگر در آن زمان رعایت نمیشد، یک عیب و نقصی را در فرد به وجود می‌آورد. چرا که ملزومه فکری آن‌ها اطاعت از الگوهای گذشته بود. شما کدام قانون را کاملا رد می‌کنید و با کدام یک هنوز موافق هستید؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۸۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان