//
کدخبر: ۴۳۰۶۵۰ //
حلوا آرد برنج

حلوا آرد برنج؛ دسر خوشمزه و سنتی ایرانی

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا آرد برنج در ادامه همراه ما باشید.

حلوا آرد برنج؛ دسر خوشمزه و سنتی ایرانی
به گزارش فرتاک نیوز،

حلوا ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید به روش های منخلتف آنها را تهیه کنید. حلوای آرد برنج یکی از محبوب‌ترین انواع حلوا در ایران است که در شهرهای شمالی به سراسر کشور شهرت یافته و می توان با مواد همیشه در دسترس تهیه کنید.

بهتر است بدانید در انتخاب برنجی که برای این حلوا استفاده می کنید، دقت لازم را داشته باشید، 

download (9)

طرز تهیه حلوا آرد برنج

مرحله اول

برای فراهم کردن حلوا آرد برنج به روش شمالی، شروع کار برنج را که بهتر است از نوع ایرانی و بو دار باشد، به مدت ۱۲ ساعت داخل ظرفی پر از آب می خیسانیم تا بافت آن کمی نرم شود. سپس درون آبکشی می ریزیم تا آی اضافی شان خارج شود.

مرحله دوم

در ادامه برنج را روی پارچه تمیزی پهن می کنیم تا بر اثر جریان هوا برنج کاملا خشک شده و رطوبتش از بین برود. حالا با استفاده از دستگاه آسیاب یا مخلوط کن برنج را به آرد تبدیل می کنیم. شاید احتیاج باشد این کار را ۲ الی ۳ مرتبه انجام دهید.

نکته:

همراهان میریتو در صورت نداشتن زمان کافی می توانید آرد برنج را به صورت آماده از لوازم قنادی یا فروشگاه های مواد غذایی تهیه کنید.

مرحله سوم

اکنون به سراغ آماده کردن شربت حلوا می رویم. برای این منظور قابلمه ای را که برای پخت مواد در نظر داریم روی حرارت متوسط گذاشته و شکر را درون قابلمه می ریزیم. سپس آب را اضافه کرده و به صورت متداوم هم می زنیم تا ذرات شکر به خوبی با آب یکنواخت شود.

مرحله چهارم

بعد از اینکه شربت شروع به جوشیدن کرد، زعفران دم کرده را همزمان با گلاب داخل قابلمه می افزاییم و بدون اتلاف وقت پودر هل را روی شربت می پاشیم. اجازه می دهیم شربت کمی جوش بخورد تا علاوه بر آزاد شدن عطر مواد رنگ زعفران با شربت یکنواخت شود.

مرحله پنجم

آنگاه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم  و تابه ای را که برای تفت دادن آرد برنج در نظر داریم روی حرارت متوسط قرار می دهیم. حالا الک را درون تابه گذاشته و آرد را از الک رد می کنیم تا بافت گلوله آرد از هم جدا شود. به سرعت کره را به تابه می افزاییم.

مرحله ششم

در این قسمت به صورت پیوسه آرد را هم می زنیم تا با کره یکنواخت شوند. لزم است مواد را به مدت زمان ۲۰ الی ۲۵ دقیقه هم زده تا علاوه بر از بین بردن بوی خامی، آرد کمی تغییر رنگ بدهد. بنابراین شهد را بعد از آماده شدن آرد کم کم و با دقت روی آرد می افزاییم.

مرحله هفتم

در نهایت حلوا را به صورت دورانی هم می زنیم تا آب شربت جذب آرد شده و حالت خمیری پیدا کند. پایان پخت، می بایست حلوا شکل بهم چسبیده پیدا کرده و به راحتی از تابه جدا شود. حلوای آرد برنج را در ظرف مناسب با انواع مغز و کنجد بوداده شده تزئین می کنیم. نوش جان

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۶۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان