//
کدخبر: ۴۲۹۵۹۲ //

چگونه بفهمیم یک مرد ما را دوست دارد؟ | علائم علاقه یک مرد به یک زن

بعضی از دختران مردد هستند که آیا مورد علاقه یک مردی قرار گرفته‌اند یا خیر؟ اگر در یک مرد این رفتارها را مشاهده کردید بدانید که او شما را دوست دارد.

چگونه بفهمیم یک مرد ما را دوست دارد؟ | علائم علاقه یک مرد به یک زن
به گزارش فرتاک نیوز،

«دوستم داره- دوستم نداره؟!» این قدیمی‌ترین سوال کتاب‌هاست، اما برای پاسخ دادن به آن نیازی نیست گلبرگ‌های گل را بکنید یا به فالگیر مراجعه کنید.

درحقیقت علم روان‌شناسی می‌تواند اطلاعات زیادی درباره میزان علاقه یک مرد به شما بدهد. اگر می‌خواهید بدانید او دوست‌تان دارد یا نه با راهنماتو همراه باشید تا ۱۲ نشانه را با شما درمیان بگذاریم:

۱. تمامی تلاشش را می‌کند تا بتواند یک زمینه مشترک با شما پیدا کند

ما در انتخاب میزان زمینه‌های مشترک با هر فردی حق انتخاب گسترده‌ای داریم. در روابط دوستی و عاشقانه ارتباط زیادی به این انتخاب داوطلبانه در جستجوی زمینه‌های مشترک و ایجاد پیوند بر مبنای آن‌ها وجود دارد.

مردی که به شما علاقه داشته باشد روی علایق و اشتیاق‌های مشترک با شما تمرکز می‌کند. اگر نتواند زمینه‌های مشترک زیادی با شما پیدا کند، علاقه زیادی برای پیدا کردن علایق مشترک با شما ابراز می‌کند.

او می‌خواهد شما بفهمید که او واقعا دوست دارد با شما ارتباط داشته باشد و جذب شما شده است. او می‌خواهد تا آنجا که می‌تواند زمینه‌های مشترک برای بنیان‌گذاشتن پایه‌های علاقه‌مندی‌اش پیدا کند.

۲. اول با شما تماس می‌گیرد و آغازگر گفتگو با شماست

دقت کنید چه کسی بیش‌تر اوقات ارتباط را آغاز می‌کند (تلفنی یا آنلاین یا قرار حضوری). اگر او آغاز‌کننده ارتباط است نشانه خوبی است از اینکه به شما علاقه‌مند است. البته احتیاط کنید؛ برخی آدم‌ها آغازگر ارتباط‌اند تا فقط با شما صمیمیت جسمی برقرار کنند و برای مدت کوتاهی کنار شما باشند.

بهترین راه برای آنکه بفهمید این فرد به چه علتی به شما ابراز علاقه می‌کند این است که مرز‌ها و اهداف خودتان را مشخص کنید و ببنید او چه واکنشی نشان می‌دهد. اگر وقتی به او گفتید به دنبال صمیمیت‌های کوتاه و موقتی نیستید، او رابطه‌اش را متوقف کرد و دیگر شما را دنبال نکرد، متوجه می‌شوید که او به دنبال ارتباط سطحی با شما بوده است.

اما اگر همه راه‌ها را برای رابطه موقتی و صمیمت‌های کوتاه‌مدت جسمانی مسدود کردید و او باز هم دوست داشت با شما ارتباط برقرار کنید، حداقل می‌توانید فرض بگیرید که او به صورت بالقوه به چیز‌های بیش‌تری از رابطه کوتاه‌مدت با شما علاقه دارد.

۳. وقت می‌گذارد تا شما را بیش‌تر و بهتر بشناسد

مردی که حقیقتا به شما علاقه داشته باشد برای شناخت شما وقت می‌گذارد. او بعد سطحی شخصیت شما یا آنچه در موقعیت‌های رسمی نشان می‌دهید را کافی نمی‌داند.

او می‌خواهد نقاب روی چهره شما را بردارد و آنچه زیر این نقاب پنهان کرده‌اید یا حداقل نقش‌هایی که در آن‌ها فرو می‌روید را بشناسد و به نحوی شما را در خالص‌ترین و بی‌شیله‌پیله‌ترین حالت‌تان بشناسد.

او مشتاقانه بخش‌هایی از شخصیت‌اش را که پیچیده‌تر یا ناقص‌تر هستند با شما به اشتراک می‌گذارد و امیدوار است که شما هم خود حقیقی‌تان را به او نشان دهید.

ضمنا او عجله ندارد.

او سرعتش را با سرعت شما تنظیم می‌کند و اندازه صرف وقت و جدیت برای رابطه را با اندازه‌ای که شما صرف می‌کند تنظیم می‌کند. او در واقع شما را بازتاب می‌دهد.

۴. تا جایی که ممکن است با شما قرار‌های حضوری می‌گذارد

اگر مردی واقعا به شما علاقه داشته باشد، حتما پیش‌قدم می‌شود تا شما را ببیند. او علاقه‌مندی‌اش را با برنامه‌های شما ابراز می‌کند تا جایی خالی و کم‌مشغله در روز‌های شلوغ‌تان برای او باز کنید و بتواند شما را بیرون ببرد.

یک قرار شام، تماشای تئاتر، نمایشگاه هنری یا هر رویدادی که هر دوی شما از آن لذت ببرید، برای او فرصتی برای دوباره دیدن شماست.

در واقع این رویداد‌ها بهانه‌ای برای وقت‌گذرانی بیش‌تر با شما و اثبات علاقه‌مندی‌اش به شماست.

۵. برای صمیمت جنسی اصرار و پافشاری نمی‌کند

اهمیتی ندارد که جذابیت فیزیکی بین شما چقدر قوی باشد، مردی که عمیقا شما را دوست داشته باشد، فقط روی رابطه جنسی تمرکز نمی‌کند.

حتی اگر برای برقراری رابطه جنسی با شما صبر و قرار نداشته باشد، هرگز شما را برای این کار تحت فشار قرار نمی‌دهد. او آنقدری شما را دوست دارد که این تعامل را به تعاملی مبتنی بر رابطه جنسی، که خیلی زود در خاطرات فراموش‌شده تعاملات سطحی محو می‌شود، تبدیل نکند.

او می‌خواهد به شما به شفافیت نشان دهد که هرچند شما از نظرش زیبا و جذاب هستید، اما او نمی‌خواهد به شما به عنوان شیء جنسی یا یک رابطه مبتنی بر معامله جنسی فکر کند.

۶. او علاقه زیادی به پیشینه و باور‌های شما نشان می‌دهد

مردی که واقعا به شما علاقه داشته باشد حتما علاقه زیادی به کار‌هایی که هویت شما را ساخته‌اند نشان می‌دهد. او دوست دارد بداند چگونه بزرگ شدید، چه چیز‌هایی در شکل‌دادن هویت شما نقش داشته، چه باور‌هایی دارید و چه چیزی برای‌تان بسیار مهم است.

اگر مردی با اعتمادبه‌نفس بالا باشد و به خودش اطمینان داشته باشد، علاقه خودش را به شکلی متعادل به شما نشان می‌دهد نه دیوانه‌وار و جنون‌آمیز.

۷. او به شناخت دوستان و اعضای خانواده شما علاقه نشان می‌دهد

اگر مردی شما را دوست داشته باشد، می‌خواهد کسانی که شما دوست‌شان دارید را نیز بشناسد. البته هیچ تضمیمی نیست که او هم این افراد را به اندازه شما دوست داشته باشد یا اصلا دوست داشته باشد. اما این علاقه‌مندی در آشنایی به این افراد را ابراز می‌کند و علاقه‌مندی‌اش واقعی است.

او نه‌تن‌ها کنجکاو است که افراد نزدیک به شما و خانواده‌ای که شما را پرورش داده را بشناسد بلکه می‌خواهد پیوند بین خودتان را عمیق‌تر کند. اگر از او دعوت کنید که به حلقه نزدیکان شما وارد شود، او به راحتی و بدون اینکه احساس معذب بودن داشته باشد، به این حلقه وارد می‌شود.

او هر چه بیش‌تر به این افراد نزدیک شود، رابطه بین شما دو نفر نیز عمیق‌تر می‌شود.

۸. او خودش را برای کمک به شما و حمایت از شما به آب و آتش می‌زند

مردی که واقعا به شما علاقه داشته باشد هر کاری از دستش برمی‌آید برای حمایت کردن از شما و کمک به شما انجام می‌دهد. او دوست دارد شانه‌ای باشد که شما بتواند به آن اتکا کنید و نقش حامی را برای شما ایفا می‌کند.

او مثل دوست همجنس‌تان نیست که حرف‌هایش با شما در سطح گله‌ها و غر‌های روزمره باقی بماند و هر کسی در انتهای روز به سراغ گرفتاری‌های خودش برود. او واقعی به شما گوش می‌دهد و حمایت واقعی عاطفی و شخصی از شما می‌کند.

او می‌خواهد شما بدانید که به شما اهمیت می‌دهد و همیشه برای کمک به شما حضور دارد.

۹. از شما تعریف می‌کند و جزئیات زندگی شما را به خاطر می‌سپارد

مردی که به شما علاقه دارد کلی از شما تعریف می‌کند و ریزترین چیز‌ها درباره شما یادش می‌ماند. ممکن است دیگران خیلی مبهم درباره ظاهر، هوش یا حس شوخ‌طبعی شما نظرات مثبت بدهند، اما او دقیق و جزئی درباره این موارد نظر می‌دهد.

او متوجه لباس تازه‌ای که پوشیده‌اید می‌شود، درباره رنگ آن نظر می‌دهد و گوشواره‌های خاصی که انداخته‌اید را می‌بیند و می‌گوید که چقدر از این گوشواره‌ها خوشش آمده است.

اگر در عشق‌ورزی مهارت داشته باشد، این توصیه‌ها را به شیوه‌ای می‌گوید که رنگ‌وبوی خاصی دارد و نشان می‌دهد که جذب شما شده است.

علاقه او گذرا نیست، این علاقه‌مندی در سطحی عمیق‌تر است و شامل سطوحی بالایی از توجه به هر چیز ستایش‌آمیز و جذابی است که در شما می‌بیند.

۱۰. ممکن است شما را به اسم مستعار بامزه و انحصاری خطاب قرار دهد

اگر مردی برای شما اسم دیگری انتخاب کند و با شیوه خاصی با شما رفتار کند، می‌توانید مطمئن باشید که عمیقا شما را دوست دارد.

البته یادتان باشد که بازیگرانی هستند که می‌توانند نقش بازی کنند تا حس صمیمیت و ارتباط تقلبی ایجاد کنند.

اما اگر متوجه شوید که این مرد از آن گروه نیست و این شیوه رفتاری را فقط در قبال شما دارد، می‌توانید با قطعیت بگویید که شما در زندگی او خاص هستید.

۱۱. تلاش می‌کند شما را تحت تأثیر قرار دهد

اصلا مهم نیست که این فرد چقدر اعتمادبه‌نفس داشته باشد، اگر به شما جذب شده باشد، تلاش می‌کند تا شما را تحت تأثیر قرار دهد.

این کار‌ها لزوما خیلی واضح یا مشخص نیستند. خیلی ساده ممکن است:

وقتی با شما بیرون می‌آید آراسته و شیک باشد و تلاشش را می‌کند تا بهترین نسخه از خودش را بروز دهد.

او خطا‌ها و نقص‌هایش را مشتاقانه می‌پذیرد و خیلی زود آن‌ها را تشخیص می‌دهد، اما می‌داند که حقیقتا در زندگی‌اش چه می‌خواهد و زندگی‌اش قرار است چه مسیری را طی کند.

۱۲. وقت و انرژی و پول‌اش را بی‌دریغ سرمایه‌گذاری می‌کند

این مرد، در هر سطحی از تمکن مالی که باشد، بی‌دریغ وقت، پول و انرژی‌اش را برای خوشحال کردن شما صرف می‌کند. اینجاست که برخی زنان سوء استفاده‌گر از مردانی که در آسیب‌پذیرترین حالت خودشان هستند، سوء استفاده می‌کنند.

دلیلش آن است که مرد عاشق اصلا به میزان هزینه‌ای که برای یک زن صرف می‌کند فکر نمی‌کند. او خالصانه تلاش می‌کند این زن را به بهترین جا‌ها ببرد.

البته محدودیت‌هایی هم وجود دارد، اما عموما مردی که عاشق است سخاوتمندانه وقت و پولش را صرف زنی که عاشقش است می‌کند.

سخن آخر

تفکیک جنسیت در این مقاله به این معنا نیست که زنان صرفا گیرندگان عشق هستند. همه مواردی که در بالا گفته شد درباره زنان نیز صدق می‌کند. آن‌ها نیز اگر مردی را دوست داشته باشند تمام سعی‌شان را می‌کنند تا او را تحت تأثیر قرار دهند و توجه او را به خود جلب کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۵۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان