//
کدخبر: ۴۲۹۱۲۸ //

قبولی در رشته دندان پزشکی

بسیاری از افرادی که وارد رشته تجربی می شوند، رویای پزشک شدن را در سر دارند به گونه ای که آمار های سازمان سنجش و آموزش کشور نشان می دهند که رقابت در این گروه آزمایشی، نسبت به سایر رشته ها بالاتر و بیشتر است .

قبولی در رشته دندان پزشکی
به گزارش فرتاک نیوز،

رشته دندان پزشکی نیز یکی از رشته های پر متقاضی کنکور تجربی است که همواره داوطلبان زیادی را به سوی خود می کشاند.

دندان‌پزشکی دانشی تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت تن و روان، زیبایی و ادا کردن کلمات تأمین می‌کند.

 همچنین به یاری این دانش می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن‌ها جلوگیری نمود.

دوره‌های تخصصی به‌طور میانگین سه سال طول می‌کشند و هر دندان‌پزشک پس از طی این دوره که دستیاری (رزیدنتی)، دندان‌پزشک متخصص در همان تخصص می‌گردد.

شرایط تحصیلی این رشته در مقایسه با رشته پزشکی ، موجب شده است که گرایش بیشتر افراد به سمت رشته دندان پزشکی باشد .

چرا که به طور مثال، مدت زمان تحصیل در رشته دندان پزشکی در مقایسه با رشته پزشکی ، کوتاه تر بوده و از شیفت های کمتری برخوردار می باشد. اما این موضوع سختی این رشته و حجم بالای دروس عملی آن را نمی تواند تحت تاثیر قرار بدهد.

قبولی در هر رشته ای از جمله رشته دندان پزشکی مستلزم پشتکار مناسب و برخورداری از تلاش مستمر است. داشتن منابع مناسب و مشاور تحصیلی نیز یکی از راز های موفقیت در کنکور این رشته است .

هنگامی که آخرین رشته های قبولی کنکور سراسری در رشته دندان پزشکی را بررسی می کنیم ، با یک تحقیق ساده متوجه این موضوع می شویم که اغلب پذیرفته شدگان در این رشته، از رتبه های عالی برخوردار هستند. به گونه ای که بیش از 90 درصد آن ها رتبه های زیر هزار کشوری را به خود اختصاص می دهند .

همین موضوع اهمیت پشتکار بی وقفه و استفاده از منابع مطالعاتی سطح بالا را نشان می دهد به طوری که داوطلبان را به تلاش بیشتر در این زمینه وا می دارد .

شاید اولین قدم برای قبولی در رشته دندان پزشکی ، انتخاب این رشته به عنوان یک هدف متناسب با شرایط مختلف یک دانش آموز باشند. سازگاری رشته با شرایط و ویژگی دانش آموزان مثل ویژگی های جسمی، روانی و ... نقش بسیار مهمی را در موفقیت ایفا می کند .

رشته دندان پزشکی

رشته دندان پزشکی از کار عملی بالایی برخوردار بوده و حجم دروس متعددی را به خود اختصاص می دهد . دانش اموزانی که قصد قبولی در این رشته را دانرد می بایست این موضوعات و نکات را در نظر بگیرند .

نقش تلاش و پشتکار خود دانش امو زنیز برکسی پوشیده نیست . تا خود فرد به این باور نرسد که برای موفقیت در کنکور می بایست تلاش مستمر داشته باشد و همراه با برنامه ریزی مطالعه خود را پیش ببرد ؛ هیچ عامل دیگری کارساز نیست .

دومین قدم در قبولی رشته دندان پزشکی ، داشتن برنامه ریزی منعطف و مناسب و با ساعت مطالعاتی کافی است . چرا که رقابت میان این گروه از داوظلبان بسیار بالاست و سایر رقبا هیچ فرصتی را برای مطالعه از دست نمی دهند .

سومین گام برای قبولی در رشته دندان پزشکی ، استفاده از راهنمایی و مشاوره تحصیلی است. مشاوران کنکور مسیر را برای موفقیت هموار می کنند و دانش آموزان می توانند در هر زمانی به آن ها دسترسی داشه باشند. بسیاری از داوطلبان در مسیر کنکور با چالش ها و مشکلاتی مواجه می شوند که نقش مشاور کنکور در این جا بسیار حیاتی و پر رنگ است چرا که می تواند آرامش روانی برای فرد به همراه داشته باشد.

چهارمین و یکی از اساسی ترین گام ها در قبولی در این رشته ، استفاده از منابع مطالعاتی سطح بالا است . در انتخاب منابع، عوامل متععدی را می بایست در نظر گرفت. ازجمله پوشش دهی مناسب کتب درسی ،  درسنامه عالی، تست های کافی با سطح استاندارد. نکات جمع بندی پاسخنامه جامع و ....

این منابع مطالعاتی کتاب های درسی، کتاب های کمک آموزشی، درسنامه های، کتب تست و حتی ویدئو های آموزشی را نیز شامل می شود. هیچ دانش آموزی نمی تواند ادعا کند که بدون داشتن منابع استاندارد می توان به موفقیت در کنکور دست پیدا کرد. با توجه به این که کنکور سراسری، هرساله به سمت مفهومی شدن پیش می رود؛ داشتن کتب آموزشی و تستی که بتواند تمامی مباحث کنکور سراسری را پوشش دهد، بیش از پیش اهمیت پیدا می کند . 

در نهایت آخرین گام برای قبولی در رشته دندان پزشکی شرکت در آزمون هایی است که امکان مقایسه داوطلبان را فراهم می اورد. ازمون های آزمایشی می بایست با دقت انتخاب شوند و عوامل بسیار زیادی در انتخاب آن ها دخیل هستند.

این آزمون های آزمایشی می بایست از سطح سوالاتی مشابه با آزمون سراسری برخوردار باشند و پاسخنامه تشریحی جامعی را به داوطلبان ارائه دهند . از طرف دیگر کارنامه ای که از مجری های برگزارکننده آزمون های آزمایشی  به داوطلبان ارائه می شود ؛ می بایست تمامی نقاط ضعف و قوت و همچنین پیشرفت دانش اموز در طی دوره را نشان دهند .

سخن پایانی اینکه برای موفقیت در کنکور و قبولی در رشته ای همچون دندان پزشکی تمامی عوامل در کنار یکدیگر دخیل هستند و نقش هر کدام مکمل نقش دیگری است .

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۱۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان