//
کدخبر: ۴۲۸۹۴۴ //

راهنمای استایل با کفش جردن؛ پرطرفدار ترین کفش اسپرت ساقدار

راهنمای استایل با کفش جردن؛ پرطرفدار ترین کفش اسپرت ساقدار
به گزارش فرتاک نیوز،

ایجاد استایل با کفش جردن یکی از جذابترین کارها برای پوشیدن لباس روز است، به خصوص اگر از صبح تا عصر را به خوبی سپری کرده باشید و حالا که عصر شده بخواهید با استایلی راحت و کژوال و خاص، به دیدن دوستانتان بروید و یا با خانواده وقت بگذرانید.

جالب است بدانید با کفش نایک ایر جردن حتی می شود استایل نیمه رسمی هم ایجاد کرد. با ما همراه باشید.

آیا کفش جردن صرفا به خاطر قشنگی محبوب شده؟

کفش جردن که بین آمریکایی ها اغلب با نام ایر جردنز (Air Jordans) شناخته می‌شود، نام یک خط تولیدی از کفش‌های ورزشی است که توسط کمپانی نایک و با همکاری بسکتبالیست افسانه‌ای مایکل جردن ایجاد شده. خیلی مهم است بدانید که «جردن» صرفا یک مدل کفش نیست، بلکه به یک پدیده فرهنگی تبدیل شده و علاقه مندان زیادی دارد. از اهالی ورزش و بسکتبال بگیرید تا جوانترها و نسل بالغ و بزرگسال همه استایل با کفش جردن را دوست دارند. خرید کفش مردانه هیچوقت اینقدر پرهیجان نبوده است!

بنر حراج کفش مردانه

زمانی که مایکل جردن در سال ۱۹۸۴ وارد دوران تازه کاری خود شد، از او خواستند قراردادی با آدیداس، کانورس و نایک امضا کند. در جلسه ملاقات با جردن، نایک یک ویدیو پخش کرد که شامل اسلم دانک های (slam dunk – پایینتر توضیحش را نوشته ام!) جردن بود و موسیقی «بپر (برای عشقم)» (Jump (For My Love)) از پونتر سیسترز (Pointer Sisters) روی آن گذاشته شده بود. سپس نایک اولین طرح کفش را به نمایش گذاشت، اما جردن از رنگ آن انتقاد کرد. دو شرکت دیگر هم همین کار را کرده و نسبت به انتقاد جردن بی خیال بودند، اما نایک این مسئله را جدی گرفت. نایک با گوش دادن به حرف جردن تصمیم گرفت او را به ستاره‌ای مستقل تبدیل کند و خط تولید اختصاصی کفش های جردن را راه بیندازد.

اصول استایل با کفش جردن

در دنیای کفش‌های کتانی، برندهای کمی به اندازه برند جردن دارای ویژگی فرهنگی و جایگاه نمادین هستند. کفش های جردن که توسط نایک و با همکاری اسطوره بسکتبال مایکل جردن در سال 1997 پا به عرصه تولید گذاشتند، از ریشه های ورزشی خود فراتر رفته و تبدیل به یک فرهنگ پوشش شدند که طی این سال ها در بین نسل های مختلف طنین انداز شده است. از زمین بسکتبال تا رویدادهای مد و فشن، این کفش های کتانی نشان خود را در دنیای تیپ و استایل مهر کرده اند. در ادامه بررسی خواهیم کرد که چگونه می‌توانید با استفاده از کفش جردن یک استایل زیبا داشته باشید.

ما این مطلب را با این پیشفرض کفش جردن اصل می نویسیم اما در حقیقت تفاوتی ایجاد نمی کند اگر شما به خرید کفش نایک ایر جردن ارزان روی بیاورید. مهم این است که طرح و مدل ها را بشناسید و در کنار رنگ ها، ترکیب خوبی ایجاد کنید.

کلاسیک بی‌انتها

اولین چیزی که باید در مورد استایل با کفش جردن فهمید این است که این کفش ها کلاسیک و جاودانه هستند. ایر جردن ۱ (Air Jordan 1) که در سال 1985 عرضه شد، زمینه را برای جذابیت ماندگار این برند فراهم کرد. AJ1 با سایه روشن ها و رنگ های غلیظش برای جلب توجه در زمین بسکتبال طراحی شده است. طبیعی است که این کفش حتی همین امروز همچنان علاقه مندان به کفش های کتانی و افراد پیشرو مد را مجذوب خود می کند.

جفت کردن یک مدل نمادین مانند ایر جردن ۱ با بقیه لباس ها فورا حس نوستالژی و اصالت را به استایل شما می بخشد. چه رنگ‌بندی کلاسیک (مشکی و قرمز) را انتخاب کنید یا با نسخه‌های امروزی‌تر پیش بروید، تطبیق‌پذیری AJ1 به شما امکان می‌دهد بدون زحمت، استایلی کژوال با درون مایه کلاسیک ایجاد کنید که در نوع خودش بی نظیر است.

پایه ثابت استایل کژوال همه‌کاره

یکی از قابل توجه ترین ویژگی های استایل با کفش جردن، سازگاری آنها در مد لباس های کژوال و نیمه کژوال است. این کفش‌های کتانی به راحتی می توانند در تیپ های مختلف کژوال و نیمه کژوال قرار بگیرند. این مسئله باعث شده علاقه مندان به مد خیابانی و شهری، عاشق این کفش باشند.

ایر جردن ۴ (Air Jordan 4)، با پانل های مشبک و متمایز و «بالشتک هوا»ی نمایان، یک نمونه بارز از کفش مناسب برای استایل خیابانی است. با این کفش می توانید یک شلوار جین زاپ دار و یک تیشرت گرافیکی بپوشید یا یک ست ورزشی تن کنید. این مدل دست شما را در ایجاد استایل زیبا باز می گذارد و به همین دلیل از منظر زیبایی شناسی بسیار خاص، منحصر به فرد و ارزشمند است.

تم ورزشی

از آنجایی که تم ورزشی همیشه در دنیای مد جایگاه اختصاصی دارد، استایل با کفش جردن نیز این فرصت را دارد که راحتی و تیپ را با هم ترکیب کرده و به صورت یکپارچه ارائه دهد. مدل ایر جردن ۱۱ (Air Jordan 11) که به خاطر رویه چرمی براق و زیره فیبر کربنی شناخته شده است، می‌تواند کفش مناسبی برای استایل ورزشی شما باشد.

این کفش ها را با هودی و کلاه ست کنید تا ظاهری جذاب داشته باشید که هم اسپرت باشد و هم مطابق مد روز. راحتی این مدل آنقدر بالاست که بدون شک اولین و بهترین انتخاب است برای روزهایی که بخواهید شیک باشید اما آسایشتان را هم از دست ندهید.

مد و هویت جردن

اگر می‌خواهید ظاهری متفاوت و جسور داشته باشید، می توانید انواع مدل ها را برای استایل با کفش جردن در نظر بگیرید. ایر جردن ۶ (Air Jordan 6، تصویر فوق) با قفل های توری منحصر به فرد و زبانه برجسته خود، توجه هر کسی را به راحتی جلب می کند. رنگی جسورانه مانند «مادون قرمز» یا «کارمین» را انتخاب کنید و اجازه دهید کفش های ورزشی شما، نقطه کانونی تیپ و استایلتان باشند. برای این کار کافیست رنگ لباس ها به سمت طیف خنثی ببرید و بعد از آن کفش های جردن خودشان کارشان را انجام می دهند.

مدل‌های خاص

برند جردن معمولا نسخه های خاص را به صورت محدود منتشر می کند و با استفاده از رنگ های متنوع، عنصری انحصاری به این مدل ها اضافه می کند. خوبی تولید مدل های محدود این است که برای کلکسیونرها و طرفداران استایل با کفش جردن، یک خرید قطعی به حساب می آید.

اگر آنقدر خوش شانس بودید که یک جفت جردن نسخه محدود را به دست آوردید، بدون شک آن ها را در بهترین شرایط ممکن نگهداری و حسابشان را از بقیه کفش ها جدا کنید. با گذر زمان، این کفش‌ها می‌توانند به شدت ارزشمند شوند از این بابت که مورد توجه کلکسیونرها قرار می گیرند.

رنگ بندی کفش جردن

به دلیل محبوبیت بالای این سری، نایک در طول سال‌ها مدل‌های مختلفی از جردن را با رنگ‌بندی‌ها و طراحی‌های متنوع و منحصر به فرد روانه بازار کرده است. در ادامه مدل های کفش جردن رنگارنگ< را ذکر کرده ایم:

جردن سفید مشکی

کفش نایک سفید و مشکی یکی از پرطرفدارترین مدل ها است.این رنگ با تمامی آیتم های لباس به خوبی ست می شود.

اگر علاقه دارید تا کفشی خریداری کنید تا در کنار ترند بودن کاربردی باشد، ترکیب رنگ سفید و مشکی کفش جردن گزینه بسیار مناسبی است.

کفش Jordan خاکستری

کفش رنگ خاکستری جردن همانند رنگ نوک مدادی یا مشکی انتخاب خوبی برای استایل های کژوال و مینیمال است. پیشنهاد میکنم رنگ خاکستری مدل کفش جردن موجود در دایان شاپ را از دست ندهید.

ترکیب رنگ پرطرفدار جردن قرمز و سفید

ترکیب قرمز و سفید همیشه جذاب و خاص بوده است خصوصا به واسطه مایکل جردن این رنگ همیشه خواهان بسیاری داشته است. اگر ترجیح میدهید کفشی را انتخاب کنید که بتوانید استایل های مختلفی را با آن تجربه کنید، انتخاب این رنگ می تواند هوشمندانه باشد.

کفش جردن سفید

رنگ سفید همیشه محبوب بوده است اما نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری نسبت به سایر رنگ ها دارد. اما ارزش این را دارد تا با پوشیدن کفش جردن رنگ سفید جلوه استایل خود را چندین برابر کنید.

زرد

بسیاری از افراد که به قصد داشتن استایل شیک کفش جوردنرا می پوشند، از رنگ های شاد بیشتر استفاده می کنند. همچنین برای استایل های هیپ هاپ و استریت استایل میتواند انتخاب منحصر به فردی باشد.

نارنجی

استفاده از رنگ نارنجی در استایل نشاط و انرژی مثبت را به فرد منتقل می کند. بنابراین میتوانید در فصول مختلف مانند تابستان و پاییز استفاده کنید. پیشنهاد میکنیم در روزهای سرد سال از مدل ساقدار کفش جردن استفاده کنید.

کفش جردن آبی

کفش جردن پسرانه آبی در بین پسران جوان و نوجوان بسیار محبوب است. استفاده از این رنگ و مدل در استایل سبب می شود تا در کنار استایل اسپرت و جذاب، سبک مینیمال را در تیپ خود نیز استفاده کنید.

نتیجه

منشا کفش‌های جردن زمین بسکتبال است اما این کفش ها از این زمین فراتر رفته و به بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ مد تبدیل شده‌اند. طرح‌های خاص و منحصر به فرد، قدرت تطبیق پذیری و ظاهر نمادینشان، آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال ارتقای تیپ و استایلشان هستند. فرقی نمی‌کند ظاهری کلاسیک داشته باشید، یا حال‌وهوای لباس‌های خیابانی را بپسندید، چرا که یک جفت جردن همیشه پیدا می شود که تیپ شما را تکمیل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۸۹۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان