//
کدخبر: ۴۲۷۷۶۷ //

نکات ساده ای که پوست شما را درخشان می کنند

بعضی از افراد پوستی درخشان و باطراوت دارند. با دیدن این افراد گاه تصور می کنیم که داشتن پوست خوب، یک ویژگی ذاتی است اما باید بدانید رعایت چند نکته ساده می تواند هر نوع پوستی را به درجه بالایی از طراوت و درخشنگی برساند.

نکات ساده ای که پوست شما را درخشان می کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

کافی است این نکات را به عادات روزمره تان تبدیل کنید تا بعد از مدتی کوتاه تاثیرات شگفت انگیز آن را ببینید.

پوست درخشان - 1

هر روزه میلیون ها سلول مرده روی پوست تشکیل می شود. برداشتن این سلول های مرده باعث می شود رنگ واقعی پوستتان نمایان شود. به علاوه منافذ آن نیز باز می شوند و پوست می تواند نفس بکشد. برای برداشتن سلول های مرده، هفته ای دوبار از کرم های اسکراب و لایه بردار استفاده کنید که حاوی اسیدهای هیدروکسی بتا یا آلفا، دانه های شکر و یا جوجوبا هستند.

پوست درخشان - 2

هر شب صورتتان را بشویید. سوخت های فسیلی باعث می شوند هوای اطراف شما همیشه آلوده باشد. هرگز نگذارید این آلاینده ها و مواد آرایشی که در طول روز استفاده کرده اید در طول شب نیز روی پوستتان بماند. شستشو دهنده مناسب پوستتان را بیابید و هر شب پیش از خواب صورتتان را به خوبی بشویید.

پوست درخشان - 3

در مورد پوست صورت همیشه این معادله ناخوشایند برقراراست: استرس، پوست را خراب می کند و خراب شدن پوست باعث استرسِ بیشتر می شود. برای دورکردن استرس ها و ریلکس کردن پوستتان، هر از گاهی به سراغ ماساژ صورت بروید و در حین ماساژ از روغن ها یا مرطوب کننده های مغذی استفاده کنید.

پوست درخشان - 4

آبرسانی پوست را فراموش نکنید. استفاده از سرم های آبرسان و مرطوب کننده باید به صورت مداوم انجام شود و اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید یا پوست خشکی دارید دفعات استفاده از آبرسان را افزایش دهید. همچنین هنگام شب و پس از شستن صورتتان، با یک مرطوب کننده یا آبرسان مناسب رطوبت پوست را حفظ کنید.

پوست درخشان - 5

مواد معدنی جزئی، کمک می کنند تا آنتی اکسیدان های طبیعی بدن تشکیل شود و این به سلامت و درخشندگی پوست می انجامد. در کنار مواد غذایی حاوی فلزات، قرص های مولتی ویتامین، آهن، روی و مس را از یاد نبرید. همچنین از ماسک ها و اسکراب هایی استفاده کنید که مواد معدنی پوست را تامین می کنند.

پوست درخشان - 7

نمی توان از اشعه پرخطر آفتاب در امان بود؛ به خصوص در فصل تابستان. پس ضدآفتاب های قوی و مناسب را برای پوستتان پیدا کنید و در طول روز به دفعات آن را تجدید کنید. اشعه فرابنفش خورشید، مرد و زن نمی شناسد پس بهانه تراشی را کنار بگذارید و با هر سن و جنسیتی از ضدآفتاب استفاده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۷۷۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان