//
کدخبر: ۴۱۳۸۰۶ //
مادران درون‌گرا

چرا مادران درون‌گرا بهترین مادران هستند؟ + دلایل

شاید این سئوال حتی برای مادران درونگرا هم پیش آماده باشد که چرا مادران درونگرا مادران بهتری هستند؟ در این مقاله، دلایل آن را برمی‌شماریم.

چرا مادران درون‌گرا بهترین مادران هستند؟ + دلایل
به گزارش فرتاک نیوز،

درونگرا کسی است که احتمالا این ویژگی‌های شخصیتی را دارد: 

افراد درونگرا عاشق وقت گذاشتن برای خودشان هستند و این تنها بودن با خود به آن‌ها انرژی می‌دهد.آخرین نفری که برای یک کار گروهی داوطلب می‌شود، یک فرد درونگرا است. او ترجیح می‌دهد که از مسئولیت‌های گروهی فاصله بگیرد. 

آن‌ها زمانی بهترین تفکر و بیشترین بهره‌وری را دارند که تنها باشند.

شاید تعجب کنید، اما افراد درونگرا یک رهبر عالی هستند، اما لزوما اینطور نیست که برای رهبری داوطلب شوند. معمولا اینطور است که دیگران به آن‌ها سِمَت رهبری می‌دهند.  

آخرین نفری که برای یک کار گروهی داوطلب می‌شود، یک فرد درونگرا است. او ترجیح می‌دهد که از مسئولیت‌های گروهی فاصله بگیرد. 

افراد دیگر معمولا دنبال مشاوره گرفتن از آن‌ها هستند.

آن‌ها اغلب در موقعیت‌های عمومی هدفون به گوش دارند و از تماس چشمی خودداری می‌کنند.

افراد درونگرا از افرادی که عصبانی یا ناراحت هستند، دوری می‌کنند.

آن‌ها ترجیح می‌دهند به جای تماس تلفنی از طریق پیامک یا ایمیل با دیگران ارتباط برقرار کنند.

به ندرت شروع به صحبت با دیگران می‌کنند و حتی ممکن است چنین شرایطی باعث ایجاد احساس ناراحتی در آن‌ها شود.

چرا درونگرا بودن برای مادران سخت است؟

شاید هیچ‌وقت برایتان پیش نیامده که به دلیل درونگرا بودن احساس ناراحتی کنید، اما پس از مادر شدن تیپ شخصیتی‌تان کار را برایتان کمی سخت کرده. مردها و مادران برونگرا شرایط یک مادر درونگرا را درک نمی‌کنند. درونگرا بودن برای افرادی که مادر می‌شوند، سخت‎تر است. اما چرا؟ در ادامه، به آن‌ها می‌پردازیم: 

1- افراد درونگرا به زمان تنهایی نیاز دارند

افراد درونگرا به زمان تنهایی نیاز دارند، اما پس از مادر شدن تعداد دفعاتی که می‌توانند تنها باشند، بسیار کم می‌شود. 

2- کمک خواستن برایشان سخت است

درخواست کمک برای افراد درونگرا سخت است. حالا تصور کنید شما مادری درونگرا هستید با هزار مشغله. شرایط چند برابر سخت‌تر می‌شود.  

3- بردن بچه‌ها برای بازی سخت است

بردن بچه‌ها برای بازی به یک پارک شلوغ می‌تواند برای یک مادر درونگرا اضطراب‌آور باشد. 

4- داشتن یک کودک برونگرا؟! خیلی سخت است

تصور کنید که شما یک درونگرا هستید که فرزندی برونگرا دارید. البته شاید ترجیح بدهید چنین شرایطی را تصور نکنید. وقتی یک فرزند درونگرا دارید در شرایطی تقریبا برابر با او هستید، اما اگر فرزندتان برونگرا باشد، او می‌خواهد صحبت کند، به همه سلام کند، با دوستانش بازی کند و هر دقیقه از روز در کنار شما باشد. در چنین شرایطی، خستگی شما چندبرابر می‌شود. 

بهره‌وری یک مادر درونگرا پایین می‌آید

بهره‌وری یک فرد درونگرا زمانی که توسط مردم و سر و صدا احاطه شده، به شدت کاهش می‌یابد. 

راهکار برای مادران درونگرا 

برای این‌که شرایط برایتان ساده‌تر شود، این راهکارها را امتحان کنید:

1- هر روز زمان آرامی را به خودتان اختصاص بدهید 

هر روز ساعتی را مشخص کنید که خودتان تنها باشید. اگر فرزندتان به اندازه کافی بزرگ هست که این موضوع را بفهمد، به او بگویید در اتاقش بازی کند تا خودتان به سراغش بروید. 

2- کمی زودتر از خواب بیدار شوید 

حتی اگر عاشق خوابیدن باشید، یک ساعت زودتر از فرزندانتان بیدار شدن به سلامت روانتان کمک می‌کند. صبح‌ها فقط در سکوت بنشینید و از نوشیدن چای یا قهوه لذت ببرید. 

3- احساس گناه را متوقف کنید

از این‌که به زمان تنهایی نیاز دارید، خودتان را سرزنش نکنید. این موضوع را بپذیرید که درونگرا هستید و به تنهایی نیاز دارید. شما باید به طور منظم برای خودتان وقت بگذارید تا بتوانید مادر بهتری باشید. 

چرا یک مادر درونگرا مادر بهتری است؟

به این دلایل مادران درونگرا، مادران بهتری هستند:

1- آن‌ها شنوندگان خوبی هستند

آن‌ها شنوندگان خوبی هستند و این ویژگی کمک می‌کند تا با فرزندانشان پیوند عمیقی برقرار کنند. گودش دادن و یک شنونده عالی بودن، مهارت بسیار مهمی است که به ویژه در برقراری ارتباط با فرزندان اهمیت زیادی دارد.

2- آن‌ها همدلی زیادی دارند 

مادران درونگرا حس همدلی زیادی دارند. چیزهایی که برای بزرگسالان بی‌اهمیت به نظر می‌رسد می‌تواند برای کودک بسیار مهم باشد. یک مادر درونگرا این شرایط را خیلی خوب درک می‌کند. همدلی یکی از ابزارهای اصلی است که این تیپ شخصیتی برای نشان دادن عشق به فرزندانش از آن استفاده می‌کند. 

3- آن‌ها به فرزندانشان توجه کافی می‌دهند

در حالی که یک مادر برونگرا ممکن است در همه رویدادهای مهم اجتماعی کمک کند، یک مادر درونگرا اغلب در خانه و در کنار خانواده‌اش خوشحال است. او از تعامل انفرادی با فرزندانش لذت می‌برد.

4- آن‌ها رهبران قدرتمندی هستند

آن‌ها رهبران قدرتمندی هستند که می‌توانند قوانین روشنی وضع کنند و به فرزندانشان جهت بدهند. مادران درونگرا برای رهبری خانواده، قوی هستند. آن‌ها علیرغم این‌که می‌توانند قانون وضع کنند، اما می‌دانند که بخشی از تیم خانواده هستند و برای همه اعضای خانواده ارزش قائلند.

5- آن‌ها به مرزهای فرزندانشان احترام می‌گذارند 

دقیقا به دلیل تیپ شخصیتی درونگرا، مادران درونگرا به مرزهای فرزندانشان احترام می‌گذارند و نیاز آن‌ها را به تنهایی درک می‌کنند. مادران درونگرا برای حس‌های فرزندشان ارزش قائل هستند. به فضای شخصی احترام زیادی می‌گذارند و می‌توانند تشخیص دهند که اشخاص به فضا نیاز دارند.

خلاصه

تاکید می‌کنیم که برونگرایی یا درونگرایی به خودی خود، دلیل یک مادر بهتر بودن نیست، اما درونگراها به دلیل حس همدلی، توانایی برقراری ارتباط بهتری را با کودکان دارند، فقط این مادران باید بر ویژگی‌های مثبت خود مانند داشتن توانایی رهبری، نشان دادن توجه کافی به فرزندان و مهارت شنیدن بیشتر تمرکز کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۳۸۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان