//
کدخبر: ۴۱۳۳۵۳ //

آسیب‌های طلاق چیست؟

طلاق آسیب‌های فراوانی را بر زن و مرد تحمیل می‌کند.

آسیب‌های طلاق چیست؟

طلاق آسیب‌های فراوانی را بر زن و مرد تحمیل می‌کند. آسیب‌هایی که می‌تواند تبعات آن تا سال‌ها ادامه یابد. به همین دلیل، قبل قبل از هرگونه تصمیم‌گیری، بهتر است تا حتما از یک مشاور راهنمایی بگیرید.

  • ترس از تنها شدن

یکی از مهمترین آثار طلاق بر روی زنان و مردان، خصوصا در ابتدای جدایی، ترس از تنها شدن است. جدا شدن بعد از یک دوره وابستگی عاطفی برای هر دوی آنها ترسناک است. برخی از زنان که از نظر اقتصادی نیز وابسته مردان خود هستند، با این جدایی دچار مشکلات اقتصادی شده و ترس از تنها شدن را بیشتر تجربه می‌کنند.

  • داشتن احساس گناه

گاهی اوقات وقتی زنان و مردان تصمیم به جدایی می‌گیرند، دچار ترید می‌شوند. احساس گناه داشتن هم یکی‌دیگر از همان آثاری است که بر روی زن و یا مرد خواهد گذاشت. احساس گناه برای کسی که در این رابطه نقش پررنگ‌تری را داشته، بیشتر نمایان است. زیرا فرد احساس مسئولیت کرده و خود را مقصر این جدایی می‌داند.

  • افسرده شدن

یکی دیگر از سخت‌ترین آسیب‌های طلاق، افسردگی زوجین است. پس از جدایی به خصوص اگر رابطه عاطفی طولانی مدت باشد؛ احساس گناه، غم و اندوه را زوجین تجربه خواهند کرد. گاهی این احساسات عمیق شده و منجر به افسردگی خواهد شد.

  • کاهش اعتماد به نفس

زمانی‌که زوجین از یکدیگر طلاق می‌گیرند، برچسب‌هایی مانند مطلقه و بیوه را به زنان نسبت می‌دهند. کاهش اعتماد به نفس یکی از دیگر از مخرب ترین آثاری است که به ویژه بر روی زنان تاثیرگذار است.

همان طورکه طلاق بر روی زنان و مردان آثار مخربی دارد، بر روی فرزندان آنها نیز آثار منفی چشمگیری خواهد داشت.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۳۳۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان