//
کدخبر: ۴۰۰۴۸۲ //

زنی که سیب قرمز زایید !!! + عکس و جزئیات باورنکردنی

زاییدن سیب قرمز توسط یک زن داستان عجیبی دارد.

زنی که سیب قرمز زایید !!! + عکس و جزئیات باورنکردنی
به گزارش فرتاک نیوز،

تولد نوزادی متفاوت با تمام نوزادان جهان، رکورد ریزترین نوزاد جهان را جابجا کرد. این دختر 212 گرمی، 24 سانتی متر قد داشته و در شرایطی حساس متولد شد. 

چون وزن این نوزاد و رنگ ائلیه پوستش هم وزن و همرنگ سیب بود این نوزاد به سیب قرمز معروف شد.

حتما شما هم تصاویر مرتبط به نوزادان بسیار ریز و کوچک را به طور تصادفی دیده اید و می دانید که چند نوزاد با وزنی غیرقابل باور، رکورد دار این موضوع هستند. تمام آنچه دیده و شنیده اید را کنار بگذارید چرا که نوزادی با تولدش در یکی از بیمارستان های سنگاپور به نوعی که در این بخش خواهید خواند، رکوردهای قبلی را شکست و برای رسیدن به حد نرمال، ماهها در بخش ویژه ی بیمارستان ماند.

بخش زایمان بیمارستان، مثل همیشه میزبان زن بارداری بود که برای به دنیا آوردن نوزادش پذیرش می شد، اما این خانم باردار با تمام مادران قبلی متفاوت بود چرا که او هنوز به هفته 25 بارداری خود هم نرسیده بود ولی به دلیل تشخیص پره اکلامپسی، عارضه ای بسیار خطرناک که با آسیب به اندام های حیاتی بدن می تواند برای نوزاد و مادر کشنده باشد، مجبور بود چهار ماه زودتر از موعد مقرر نوزادش را به دنیا آورد.

همه چیز برای زایمان فراهم شد و ساعاتی بعد " کویک یو ژوان " دختر 212 گرمی، بدنیا آمد. وضعیت نوزاد هنگام تولد به هیچ وجه مناسب و امیدوار کننده نبود اما تیم پزشکی بیمارستان ملی سنگاپور تصمیم داشتند به هر شکلی او را به وزن و شرایط ایده آل برسانند.

این نوزاد که وزنی معادل یک سیب داشت و با قد 24 سانتی بدنیا آمده بود شرایط خوبی نداشت و برای زنده ماندن نیاز به دستگاههای مختلفی داشت. روند مراقبت از این نوزاد که حالا صاحب رکورد ریزترین نوزاد متولد شده در جهان را بخود اختصاص داده بود آغاز شد و تا چند ماه طول کشید.

نوزاد

بالاخره پس از 13 ماه مراقبت، " یو ژوان " با وزنی معادل 6 کیلو و 300 گرم در شرایطی طبیعی و مناسب آماده رفتن به خانه شد. البته وضعیت ریوی این نوزاد فعلا به طور کامل مطلوب نشده و برای تنفس نیاز به کمک دارد اما این وضعیت مقطعی است و به مرور رفع خواهد شد.

دختری که صاحب رکورد قبلی کوچکترین نوزاد جهان بود، 245 گرم وزن داشت و این رکورد توسط " کویک یو ژوان " سنگاپوری شکسته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۰۴۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان