//
کدخبر: ۳۹۷۶۶۲ //
دژ گمشده رومی

کشف دژ گمشده رومی در اسکاتلند!| این دژ کوچک یک اکتشاف نادر است!

باستان‌شناسان بقایای مدفون‌شده یک دژ رومی به همراه ۴۱ سازه دفاعی در امتداد دیوار آنتونین را در اسکاتلند کشف کردند.

کشف دژ گمشده رومی در اسکاتلند!| این دژ کوچک یک اکتشاف نادر است!
به گزارش فرتاک نیوز،

باستان‌شناسان بقایای دژ گمشده قرن دومی رومی را در غرب اسکاتلند کشف کرده‌اند که نشان‌دهنده تلاش ناکام امپراتوری روم برای گسترش دادن قلمرو در بریتانیا است.

این دژ به همراه ۴۱ سازه دفاعی در امتداد دیوار آنتونین (حصار دفاعی ۶۵ کیلومتری از جنس سنگ و چوب) در اسکاتلند ساخته شده بود.

«آنتونینوس پیوس»، امپراتور روم به امید پیشی گرفتن از «هادریان»، که حدود ۲۰ سال قبل از آن استحکامات معروف به «دیوار هادریان» را ساخته بود، ‌ در سال ۱۴۲ میلادی دستور ساخت «دیوار آنتونین» ‌ را داد، اما تلاش او در نهایت به دلیل خصومت مردم بومی ناموفق ماند. رومی‌ها پس از ۲۰ سال تلاش برای حفظ مرز جدید شمالی، ‌ در نهایت در سال ۱۶۲ میلادی «دیوار آنتونین» ‌ را رها کرده و به «دیوار هادریان» ‌عقب‌نشینی کردند.

باستان‌شناسان بقایای این دژ کوچک را در نزدیکی یک مدرسه واقع در شمال غربی شهر «گلاسکو» کشف کردند.

یک باستان‌شناس در سال ۱۷۰۷ میلادی به این دژ اشاره کرده بود، ‌ اما بقایای این سازه به رغم تلاش برای کشف آن در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی هرگز تا به امروز کشف نشده بود.

این دژ کوچک از دو ساختمان چوبی کوچک محصورشده با برج‌های چوبی ۲ متری تشکیل شده بود. با این حال امروزه هیچ اثری از این دژ روی سطح زمین وجود ندارد و باستان‌شناسان محل این سازه تاریخی را به کمک پایه‌های سنگی آن و با روش گرادیومتری شناسایی کردند.

امروزه بقایای قابل‌مشاهده کمی از «دیوار آنتونین» ‌ وجود دارد و این دژ کوچک یک اکتشاف نادر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۷۶۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان