//
کدخبر: ۳۹۴۷۰۰ //
سالاد کلم | طرز تهیه سالاد کلم تابستانی

سالاد کلم تابستانی رو این طوری درست کن | مجلسی با طعمی بی نظیر

سالاد کلم تابستانی یکی از سالادهای خوشمزه و با عطر و طعمی فوق‌العاده است که خیلی راحت و سریع آماده و درست می‌شود و برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار شیک و مناسب است.

سالاد کلم تابستانی رو این طوری درست کن | مجلسی با طعمی بی نظیر
به گزارش فرتاک نیوز،

این سالاد خوش طعم را می‌توانید با مواد متنوعی درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد کلم تابستانی در ادامه همراه ما باشید.

سالاد کلم

طرز تهیه سالاد کلم تابستانی

مرحله اول

ابتدا با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان کلم سفید یا کلم بنفش را برش دهید و سپس به شکل ریز و نواری خرد کنید، می‌توانید ترکیبی از هر دو کلم را استفاده کنید و بعد کلم ها را تمیز بشورید و در یک سبد بریزید و بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود.

مرحله دوم

سپس مقداری نخود فرنگی را در یک ظرف بریزید و مقداری آب روی آن بگیرید و روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت تقریبا ۵ دقیقه خوب بپزد و نرم شود و بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط سرد شود.

مرحله سوم

بعد یک فلفل دلمه‌ای را که با سلیقه خودتان از هر رنگی می‌تواند باشد تمیز بشورید و نصف کنید و به شکل مکعبی و ریز خرد کنید، می‌توانید از فلفل دلمه‌ای سبز، قرمز، زرد و یا ترکیبی از دو یا سه رنگ استفاده کنید تا شکل و ظاهر سالاد زیباتر شود.

مرحله چهارم

سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری ژامبون گوشت یا مرغ و یا ترکیبی از هر دو را مکعبی و ریز خرد کنید و در ظرفی بریزید و کنار بگذارید، ژامبون‌های گوشت و مرغ را با سلیقه خودتان می‌توانید به شکل نوارهای نازک و ریز خرد کنید.

مرحله پنجم

بعد از آن در یک ظرف مناسب کلم‌، نخود فرنگی، فلفل دلمه و ژامبون‌ها را بریزید و با هم ترکیب کنید و سپس کمی نمک و مقداری سس مایونز را هم به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا سس کاملا با همه مواد ترکیب شود و به خورد آن‌ها برود.

مرحله ششم

سپس سالاد را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و طعم و عطر همه مواد کاملا با هم مخلوط شود و به خورد هم برود، بعد از آن سالاد را از یخچال بیرون بیاورید و هم بزنید تا اگر سس ته‌نشین شده دوباره با مواد مخلوط شود.

مرحله هفتم

بعد از آن سالاد کلم تابستانی را در ظرف مناسب بریزید و با چند برگ نعناع و ریحان و چند برش لیمو ترش تازه تزئین کنید و به عنوان یک پیش غذای خوش طعم و ساده و متفاوت همراه با انواع غذاها و سالاد‌های دیگر برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۴۷۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان