//
کدخبر: ۳۹۱۱۰۴ //

خواص پسته و میزان مصرف روزانه پسته

پسته یکی از آجیل های محبوب و خوشمزه است که علاوه بر خوشمزگی دارای خواص زیادی نیز برای سلامت است. در ادامه به مهم ترین خواص پسته اشاره می شود

خواص پسته و میزان مصرف روزانه پسته

 مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد.

 

پسته بینایی را تقویت می کند

محتوای لوتئین، ریبوفلاوین و زاکسانتین پسته آن را به گزینه ای عالی برای پیشگیری و بهبود مشکلات بینایی تبدیل می کند.

 

پسته ملین است

پسته سرشار از فیبر است که این ماده مغذی عملکرد روده را تنظیم و بهبود می بخشد. بر همین اساس، و در ترکیب با یک رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات، شما می توانید بر مشکل یبوست غلبه کنید.

 

پسته میل جنسی را تقویت می کند

پسته ابرماده غذایی است که می تواند شرایط زندگی جنسی شما را نیز بهبود ببخشد. به لطف محتوای چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها و استرول ها، پسته می تواند میل جنسی را افزایش داده و عملکرد اندام های جنسی را تقویت کند.

 

 

پسته ضد سرطان است

آنتی اکسیدان های موجود در پسته مانند ویتامین E و رزوراترول، به پیشگیری از انواع مختلف سرطان، مانند سرطان ریه، کمک می کنند.

 

پسته از مشکلات انحطاط عصبی پیشگیری می کند

مصرف پسته روشی طبیعی و خوشمزه برای پیشگیری از بیماری های انحطاط عصبی، مانند پارکینسون و آلزایمر است. رزوراترول، آنتی اکسیدان قدرتمند موجود در پسته نقش کلیدی را در این زمینه ایفا می کند.

 

پسته از کم خونی پیشگیری می کند

پسته یک ماده غذایی سرشار از آهن است که مصرف روزانه این ماده به پیشگیری از کم خونی کمک می کند. دنبال کردن یک رژیم غذایی متنوع و همچنین مصرف ویتامین C (میوه های خانواده مرکبات، فلفل ها و ...) برای بهبود جذب آهن توصیه می شود.

 

 

 

چه مقدار پسته در روز مصرف کنیم؟

مغزهای خوراکی بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل را شکل می دهند. با این وجود، ما باید در مصرف آنها حد اعتدال را رعایت کنیم، زیرا مواد غذایی بسیار مغذی و پر کالری محسوب می شوند.

 

به طور کلی، مصرف یک مشت از مغزهای خوراکی در روز توصیه شده است. در مورد پسته، مصرف 49 عدد در روز که حدود 30 گرم مغز پسته می شود، توصیه شده است.

 

به خاطر داشته باشید که بهتر است انواع فاقد نمک پسته را مصرف کنید تا از ورود سدیم بیش از حد به بدن که می تواند برخی فواید این مغز خوراکی را بی اثر کند، پیشگیری شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۱۱۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان