//
کدخبر: ۳۸۴۹۳۱ //

انواع تورهای مسافرتی

در صورتی که اهل سفر هستید حتماً اصطلاح تور های مسافرتی را شنیده اید.

انواع تورهای مسافرتی
به گزارش فرتاک نیوز،

در واقع آژانس های مسافرتی خدمات بسیار مناسبی را برای مسافران و گردشگران ارائه می دهند که یکی از  آن ها، تورهای مسافرتی هستند.

در انواع تورهای مسافرتی می توانید از خدماتی مانند ترانسفر فرودگاهی یا  لیدر فارسی زبان استفاده کنید. همچنین رزرو هتل و رزرو بلیط رفت و برگشت از دیگر خدمات بسیار مناسب در تورهای مسافرتی به شمار می آیند. چنانچه به دنبال سفری ارزان با خدماتی ارزنده هستید؛ مجموعه لحظه آخر (lahzeakhar) پیشنهاد می کند تا تورهای لحظه آخری یا آفرهای تور مسافرتی را انتخاب نمایید.

 تور چیست؟ 

در معنای لغوی تور به معنی گشت و سیاحت است و به برخی از امکانات برای سفر مانند اقامت و حمل و نقل گفته می ‌شود. بسیاری از آژانس های برنامه ریز از یک تورلیدر برای ارائه تورهای خود در قالب یک پکیج سفر استفاده می ‌کنند. در چهارچوب فعالیت های یک آژانس مسافرتی باید مسیر و برنامه سفر، طراحی و تنظیم شود. برخی از وظایف مهم برگزار کنندگان تورهای مسافرتی شامل توجه به حمل و نقل و اقامت است. در واقع مجریان برگزار کننده تور باید مقدمات سفر را به واسطه تورهای مسافرتی فراهم کنند. یکی از این مقدمات رزرو بلیط است. با توجه به نوع وسیله حمل و نقل، آژانس های مسافرتی اقدام به تهیه بلیط می کنند. این وسایل حمل و نقل می توانند قطار یا هواپیما باشند.

همچنین در برخی از تور های زمینی سفر به واسطه اتوبوس انجام می شود. یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم و حائز اهمیت که باید در زمان استفاده از تور مسافرتی به آن توجه کنید این است که می توانید از انواع تور های لحظه آخر استفاده نمایید و از امکانات آن بهره ببرید. اقامت در سفر می تواند در کمپ ها و یا اردوگاه ها باشد، همچنین هتل ها نقش بسیار مهمی در اسکان مسافران دارند، به همین دلیل تورهای مسافرتی باید اقدام به رزرو هتل ها یا اقامتگاه های با کیفیت برای مسافران کنند. 

images_1675330358

تورهای مسافرتی

به طور کلی می توان گفت تورهای مسافرتی در دو دسته تورهای داخلی و خارجی تقسیم بندی می شوند. همان طور که از نام تورهای داخلی مشخص است، تنها برای داخل ایران هستند که از جمله آن ها می توان به تور کیش و تور مشهد اشاره کرد. در مقابل تورهای خارجی نیز شامل بسته های مسافرتی خارج از ایران هستند و نیازمند ارائه گذرنامه خواهند بود.

برخی از این تورها شامل تور استانبول و تور آنتالیا می شود. لحظه آخر (lahzeakhar) تورها را از جهات مختلف تقسیم بندی می کند. در واقع آن ها را می توان به واسطه حمل و نقل نیز طبقه بندی کرد. از نظر حمل و نقل تورها به چهار دسته زمینی، هوایی، دریایی و ریلی تقسیم می‌شوند که مسافران و گردشگران با توجه به شرایط و همچنین هدف خود از سفر می‌توانند هر یک از آن ها را انتخاب کنند. آژانس های مسافرتی اقدام به برگزاری تور های مختلفی برای مسیر های گوناگون می نمایند.

تورهای لحظه آخری

این تورها به تورهایی اطلاق می شود که فاصله زمانی تا شروع سفر بسیار کم است. در واقع مسافران معمولاً بین یک تا دو روز را برای ثبت نام و اجرای این تورها مهلت دارند. به همین دلیل به آن ها تور لحظه آخری گفته می شود. معمولاً زمانی که تعداد نفرات برای مسافرت به حد نصاب نرسیده باشد آژانس های مسافرتی بین ۱۰ تا ۵۰ درصد تخفیف بر روی این تورها قرار می دهند تا بتوانند بلیط های رزرو شده خود را بفروشند. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از تورهای لحظه آخری این است که می‌ توانید با قیمت های بسیار پایین و مقرون به صرفه اقدام به سفر کنید.

برای تهیه تورهای لحظه آخری باید پیش از اینکه اقدام به تصمیم گیری برای رزرو کنید، مقدمات سفر را فراهم کرده باشید چرا که زمان زیادی برای جمع آوری لوازم خود و تصمیم گیری نخواهید داشت. معمولاً در فصولی که میزان استقبال گردشگران برای سفر کمتر است این تورها رواج بیشتری پیدا می کنند. نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این است که خدماتی که در این تورها  به گردشگران و مسافران ارائه می شود، تفاوتی با تور های معمولی ندارد. 

تورهای ترکیبی

یکی دیگر از انواع تورهای مسافرتی که به مسافران این امکان را می دهد در یک سفر از چندین منطقه متفاوت یا از چندین شهر دیدن کنند، تورهای ترکیبی هستند. این تورها باعث می شود تا مسافرانی که برای بار اول قصد سفر به یک کشور را دارند بتوانند از چندین منطقه به صورت همزمان دیدن کنند. این موضوع سبب می ‌شود تا در میزان هزینه های سفر نیز صرفه جویی شود. شایان ذکر است تورهای ترکیبی فقط برای سفرهای خارجی مورد استفاده قرار نمی گیرند. در بیشتر موارد تورهای ترکیبی به صورت هفتگی برگزار خواهند شد و به این ترتیب می توانید از این تور ها استفاده بسیار زیادی کنید.

برخی از مدارک لازم برای شرکت در تورهای ترکیبی شامل پاسپورتی با حداقل ۶ ماه اعتبار، اصل کارت ملی و کپی آن می شوند. همچنین گردشگران و مسافران باید اصل کارت پایان خدمت و کپی آن را نیز همراه داشته باشند. داشتن گواهی تملک مالی و اصل سند ملکی نیز از مهم ترین مدارک برای شرکت در این تور ها به شمار می آید. خدماتی بسیار ارزنده نیز به گردشگران و مسافران در تورهای ترکیبی ارائه می ‌شوند. برخی از این خدمات شامل بیمه مسافرتی و تور لیدر فارسی زبان است.

همچنین با استفاده از این نوع تور می توانید از مزایایی چون ترانسفر فرودگاهی و ترانسفر بین شهری بهره ببرید. معمولاً آژانس های مسافرتی اقدام به رزرو هتل با توجه به بودجه گردشگران و مسافران می کنند. نرخ قیمت تورهای ترکیبی با توجه به تعداد روزهای سفر و همچنین مقصد سفر مشخص خواهد شد. علاوه بر خدمات تور و هتل اقامت، امکاناتی نظیر گشت شهری باعث می شود تا نرخ قیمت ها با یکدیگر متفاوت باشند.

images_1675330364

پرطرفدارترین تورهای ترکیبی

سالانه گردشگران و مسافران زیادی از این تور ها استفاده می کنند که از انواع آن ها می توان به تور ترکیبی ترکیه و تور ترکیبی اروپا اشاره کرد. همچنین در بسیاری از مواقع گردشگران قصد سفر با تور ترکیبی سریلانکا را دارند. این تورها از مهم ترین شیوه های سفر به شمار می آیند که گردشگران استقبال زیادی از آن ها می کنند.

شما می‌ توانید به واسطه آژانس های مسافرتی که مورد تایید مجموعه لحظه آخر (lahzeakhar) هستند، اقدام به رزرو انواع تور ترکیبی کنید. آژانس های عضو لحظه آخر (lahzeakhar) خدمات بسیار مناسبی را در اختیار گردشگران و مسافران قرار می دهند و مسافران می توانند از انواع تورهای ترکیبی استانبول بدروم و یا تورهای داخلی با بهترین کیفیت استفاده نمایند.

کلام پایانی

پیش از اینکه اقدام به سفر کنید نیاز است تا اطلاعاتی در رابطه با انواع تورهای مسافرتی داشته باشید. به طور کلی می ‌توان گفت تورهای مسافرتی به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم بندی می شوند. همچنین به واسطه آژانس های مسافرتی تورهای دیگری مانند تورهای ترکیبی و تورهای لحظه آخر نیز به گردشگران ارائه خواهند شد تا بتوانند خدماتی مناسب را از این طریق به مسافران ارائه دهند. مزایای استفاده از این تورها علاوه بر دریافت امکانات و خدمات بسیار مناسب، صرفه جویی در هزینه ها است. 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۴۹۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان