//
کدخبر: ۳۸۴۷۷۸ //

باز کردن در ظروف شیشه ای مثل آب خوردن!! + آموزش

اگر شما هم هنگام باز کردن در شیشه مربا و ترشی و رب به مشکل بر می خورید نگران نباشید ترفندهایی وجود دارد که باز کردن در ظروف شیشه ای را برای شما راحت می کند.

باز کردن در ظروف شیشه ای مثل آب خوردن!! + آموزش
به گزارش فرتاک نیوز،

در شیشه مربا یا رب یا هر ظرف شیشه ای دیگر گاهی به دلیل وجود مکش، گیر کردن بقایای مواد غذایی لابه لای در و شیشه یا تنگ بودن بیش از حد در قوطی باز نمی شود و هنگام بازکردن درب آنها به مشکل برمی خوریم.

ترفندهایی ساده برای باز کردن در ترشی و مربا

برای باز کردن در ترشی و مربا روش های زیر را به کار بگیرید:

نگه داشتن در شیشه زیر آب گرم

20 ثانیه درشیشه را زیر آب گرم بگیرید اما خودِ شیشه را زیر آب گرم نگیرید. گرفتن در شیشه زیر آب گرم سبب منبسط شدن آن و باز شدن راحت درب شیشه می شود سپس درب شیشه را با یک دستمال خشک و نخی بچرخانید.

گرفتن در شیشه زیر آب گرم

زدن ضربه روی در شیشه

برای باز کردن راحت در ترشی و مربا روی درشیشه چند ضربه با ته قاشق یا وسیله ی دیگری، محکم بزنید تا هوای شیشه خارج گردد.با یک دستمال خشک و نخی درب شیشه را بچرخانید تا دست شما سُر نخورد و در راحت تر باز شود.

استفاده از سشوار

گرم کردن در باعث انبساط و باز شدن پلمپ در می شود. با سشوار لبه های در را حرارت دهید تا درب شیشه منبسط شود و به راحتی باز گردد. درهای پلاستیکی را حرارت ندهید، چون ممکن است آب شوند، این روش برای باز کردن شیشه هایی که در فلزی دارند، مناسب است. حرارت دادن در شیشه ممکن است آن را تا حدی داغ کند پس در را به وسیله یک حوله یا دستکش باز کنید.

سشوار

خارج کردن هوای شیشه

برای باز کردن درب شیشه یک جسم تیز یا سر نازک مثل چاقو یا ته قاشق را زیر در شیشه مربا خود بیندازید و درب شیشه را محکم به بالا فشار دهید تا هوای داخل شیشه خارج شود. سپس دست خود را 90 درجه بچرخانید و به راحتی درب شیشه خود را باز کنید.

استفاده از نوار چسب

روی درب ظرف شیشه ای یک تکه نوار چسب به طول حدود 20 سانتی متر را طوری بچسبانید که حدود سه چهارم مسیر محیط در بطری را بپوشاند اما چند سانتی متر را بدون نوار بگذارید. انتهای قطعه نوار را با یک دست نگه دارید. از دست دیگر استفاده کنید تا شیشه را ثابت نگه دارید و سپس به آرامی روی نوار بکشید تا در شیشه بدون مشکل شل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۴۷۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان