//
کدخبر: ۳۸۴۰۶۲ //

تولد چهره های مشهور ایرانی در ۷ بهمن + عکس و زندگینامه

امروز 7 بهمن همزمان با سالروز تولد چند هنرمند مشهور ایرانی است که در ادامه به معرفی بیشتر آنها می پردازیم.

تولد چهره های مشهور ایرانی در 7 بهمن + عکس و زندگینامه
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر بخواهیم به چهره های مشهور ایرانی متولد شده در امروز یعنی 7 بهمن اشاره کنیم باید نامی از زنده یاد پرویز فنی زاده پدر دنیا فنی زاده، عروسک گردان کلاه قرمزی ببریم. در روزشمار تاریخ تولد چهره های مشهور ایرانی به معرفی پرویز فنی زاده می پردازیم.

پرویز فنی زاده

پرویز فنی زاده بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان یکی از چهره های مشهور ایرانی است که در 7 بهمن ماه 1316 متولد شد.

پرویز-فنی-زاده

این هنرمند پدر دنیا فنی زاده عروسک گردان کلاه قرمزی است که در سال 1352 به خاطر بازی در فیلم رگبار جایزه بهترین نقش اول مرد را از جشنواره سینمایی سپاس را گرفت و با بازی در سریال سلطان صاحبقران و دایی جان ناپلئون به محبوبیت رسید.

پرویز فنی زاده در 5 اسفند 1358 بر اثر بیماری کزاز در 42 سالگی در بیمارستان ایرانمهر تهران درگذشت و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی در ۷ بهمن ۱۳۵۱ در یک خانواده شش نفری در تهران چشم به جهان گشود. او یک خواهر و سه برادر دارد که دو برادرش یکی حین خدمت سربازی و دیگری در زلزله رودبار از دنیا رفتند.

شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی فارغ التحصیل رشته‌ی موسیقی از هنرستان است و ساز زدن را از سن ۱۶ سالگی با نواختن پیانو آغاز کرد، ولی پس از آن ویلن را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد. شادمهر در سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را با صدا سیما شروع کرد و اولین آلبوم بی کلام او به نام «بهار من» منتشر شد. آلبوم دهاتی از دیگر آلبوم‌های اوست که با فروش ۱۰ میلیون نسخه همچنان رکورددار آلبوم‌های بعد از انقلاب در ایران است. آلبوم مسافر نیز یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های او در دهه‌ی ۷۰ بود.

او در سال ۱۳۷۹ در فیلم سینمایی پر پرواز و در نقش خواننده‌ای که مجوز آثارش صادر نمی‌شود و قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارد بازی کرد. او سرانجام در سال ۱۳۸۱ ابتدا به کانادا و سپس به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد. انتشار عکس‌های دو نفره‌ی شادمهر با ژینا کلانتری همه را به این باور رسانده بود که قرار است با هم ازدواج کنند، اما پس از مهاجرت آتش این عشق خاموش شد و در نهایت شادمهر با دختر فیلیپینی الاصل به نام ملیسا که از طریق حضور در ویدئو‌های شادمهر با هم آشنا شده بودند ازدواج کرد و اکنون صاحب یک فرزند دختر به نام ملینا هستند. مدتی است شایعه‌ی بازگشت او به ایران منتشر شده‌است که وی در واکنش به این شایعه اعلام کرد که پس از مرگ نمی‌خواهد حتی جسد او هم به ایران بازگردد.

مجید بنی فاطمه

سید مجید بنی فاطمه در ۷ بهمن سال ۱۳۵۶ در تهران، محله‌ی جیحون متولد شد.

 

چهره ها و افراد مشهور متولد 7 بهمن

او تحصیلات خود را تا دیپلم ادامه داد و پس از آن به مداحی مشغول شد. او مداحی حرفه‌ای را از سن ۱۵ سالگی آغاز کرد و معتقد است که آشنایی‌اش با “سعید حدادیان” در یک مراسم تشییع باعث پیشرفت چشمگیر وی شد.

بنی فاطمه هم اکنون در هیئت ریحانة الحسین در محله‌ی باغ فیض تهران مداحی می‌کند. وی با مداحی “عمو عباس” نزد عموم شناخته شد. از دیگر نوحه‌های او “جان آقام”، “می‌باره بارون روی سر مجنون”، “یارا دلبر و دلدارا” است. او در سال ۱۳۹۵ در برنامه خندوانه شرکت کرد که برای او با برخی توهین‌ها در صفحه مجازی‌اش همراه بود.

آناهیتا درگاهی

آناهیتا درگاهی متولد هفتم بهمن ۱۳۶۵ است. این بازیگر و نقاش ایرانی فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه هنر تهران است.

آناهیتا+درگاهی

آناهیتا درگاهی فعالیت خود را از هفت سالگی با تشویق پدرش در رشته‌ نقاشی شروع کرد و تا به حال نمایشگاه‌های متعددی از آثار هنری خود در کاخ نیاوان، گالری سیحون، فرمانیه، کمال الملک و جم آرت دبی بر پا کرده‌است. فعالیت او در سینما با فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» آغاز شد.

او با بازی در فیلم کوتاه “زرد” و سریال شبکه خانگی “ممنوعه” به شهرت خود افزود و در حال حاضر علاوه بربازیگری به تهیه کنندگی نیز مشغول است. وی در سال ۱۳۹۳ با پسر مشهورترین فوتبالیست ایرانی علی پروین ازدواج کرد که باعث شهرت وی شد، اما کمتر از یک سال به طلاق منجر شد. او برای بار دوم در سال ۱۳۹۵ با اشکان خطیبی که او نیز از همسر اول خود طلاق گرفته بود ازدواج کرد و اکنون از ازدواج خود راضی است.

محسن مسلمان

محسن مسلمان در ۷ بهمن ۱۳۶۹ در تهران متولد شد. 

چهره ها و افراد مشهور متولد 7 بهمن

این بازیکن فوتبال سابقه بازی در تیم‌های فوتبال ملوان، ذوب آهن، پرسپولیس، فولاد و سپاهان را داشته‌است. او یکی از جوان‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ حرفه‌ای ایران است چرا که در سن ۱۶ سالگی توانست وارد فوتبال حرفه‌ای شود.

در تابستان سال ۲۰۱۵ میلادی، پرسپولیس محسن مسلمان را با پرداخت ۲ میلیارد ریال از ذوب آهن به مدت ۲ سال به خدمت گرفت. وی اولین گل خود را برای پرسپولیس در دربی ۸۲ به استقلال زد. مسلمان علاوه بر سابقه‌ی بازی در تیم ملی نوجوانان، جوانان و امید، توسط “کارلوس کی روش” به تیم ملی هم دعوت شد و یک گل به ثمر رساند.

وی افتخار بهترین پاسور فصل ۹۷-۱۳۹۶ لیگ برتر با ۱۰ پاس گل را نصیب خود کرد. از جمله افتخارات باشگاهی او می‌توان به قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران با تیم ذوب آهن در سال ۸۸، دو قهرمانی در لیگ برتر ایران با تیم پرسپولیس در دو فصل متوالی ۹۶–۱۳۹۵ و ۹۷–۱۳۹۶ و یک قهرمانی در سوپرجام فوتبال ایران با پرسپولیس در سال ۹۶ اشاره کرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۴۰۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان