//
کدخبر: ۳۸۳۸۳۳ //

بیا تا دو نکته ساده بهت بگم تا اکبرجوجه ات خشک نشود!

2 نکته بسیار ساده برای خشک نشدن اکبر جوجه!

بیا تا دو نکته ساده بهت بگم تا اکبرجوجه ات خشک نشود!
به گزارش فرتاک نیوز،

اکبر جوجه از غذاهای معروف شهرستان گلوگاه در استان مازندران است. امروزه به خاطر طعم خاص و لذیذ اش در اقصی نقاط کشور سرو می شود.

مواد لازم برای تهیه اکبرجوجه

مرغ زیر 1 کیلو

رب انار 2 قاشق غذاخوری

پیاز 1 عدد

آلو 20 عدد

سیر 3 حبه

آب مرغ 1 لیوان

کره 100 گرم

روغن، نمک و فلفل سیاه

زعفران دم کرده 5 قاشق غذاخوری

طرز تهیه‌ی اکبر جوجه

طبخ این غذا کار راحتی است فقط نیاز به رعایت چندین فوت و فن آشپزی دارد. ابتدا باید آب نمک درست کنیم و مقدار شوری آن باید متوسط باشد سپس آب لیمو را به آن اضافه می کنیم  بعد پیاز را خورد کرده و با دست فشارش میدهیم تا آب بیندازد و به ترکیبات قبلی اضافه می کنیم.

دو تکه مرغمان را داخل این ترکیبات می گذاریم و برای 12 الی 24 ساعت آن را داخل یخچال می گذاریم. بعد از گذشت 24 ساعت یک پیاز را خلالی خرد کرده و به مرغ ها اضافه می کنیم. سیرها را ریز خرد کرده و همراه با ادویه ها و زعفران به مرغ اضافه می کنیم و آن ها را خوب مخلوط می کنیم.

بعد از 2 ساعت پیاز ها را از مرغ جدا کرده.آنها را درون ظرفی عمق دار قرار می دهیم و یک لیوان آب، مقدار زیادی روغن و نصف کره را به آن اضافه می کنیم. در قابلمه را می گذاریم تا 2 ساعت آرام بپزد. اکنون نوبت سس اکبر جوجه است.

وقتی آب جوجه ها تبخیر شد و شروع به سرخ شدن کردند مقداری از همان روغن جوجه ها را درون تابه می ریزیم و به همراه کره، رب انار، گردو، آلو و درنهایت آب مرغ میگذاریم بپزد. زمانی که مرغ ها طلایی شدند اکبر جوجه‌ی شما آماده‌ی سرو است.

نکاتی که باید در زمان پخت اکبر جوجه رعایت کرد

یکی از بارزترین مشکلاتی که حین پخت خانگی این غذا با آن مواجه می‌ ‌شوید سفت و خشک شدن آن است. برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می‌ شود مرغ هایی با سایز کوچک که ترجیحا وزن آنها زیر 1 کیلو است تهیه کنید. پوست مرغ نیز گرفته نشود. همچنین بهتر است مرغ را به دو قسمت تقسیم کنید. نکته‌ی دیگر مزه دار کردن مرغ با پیاز، آب و نمک است که باعث نرم شدن جوجه ها می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۸۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان