//
کدخبر: ۳۸۲۹۶۰ //

شرایط ثبت نام در دوره MBA پکت

رشته MBA یا Master of Business Administration به معنای دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است که در ایران بیشتر به نام رشته مدیریت ارشد کسب و کار شناخته می‌شود.

شرایط ثبت نام در دوره MBA پکت
به گزارش فرتاک نیوز،

 این دوره یک دوره جامع و کامل به حساب می‌آید که افراد در آن با حوزه‌های مختلف مدیریتی آشنا می‌شوند و می‌توانند در حین تحصیل، تجربه لازم برای قرارگیری در جایگاه مدیر سازمان را نیز بدست آورند.

این رشته که سال‌های زیادی است در دنیا شناخته شده و مورد تدریس قرار می‌گیرد، اما در ایران در حدود 10 سال است که MBA در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آزاد تدریس می‌شود. این دوره در حدود 30 گرایش مختلف دارد که در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تدریس می‌شود و علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام در دوره MBA پکت در گرایش مورد نظر اقدام کنند.

محتوا و هدف دوره MBA

دوره MBA گستره فراوانی از حوزه‌های عملیاتی تا تجاری را در بر می‌گیرد. به عنوان مثال در کشور آمریکا این دوره بیشتر بر روی حوزه‌های تجاری تمرکز دارد و در عین حال منابع انسانی و سازماندهی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد در حالی که در ایران بیشترین تمرکز بر روی حوزه‌های عملیاتی است.

پیش از اقدام به ثبت نام در دوره MBA پکت باید بدانید که که محتواها و سرفصل‌های دوره با توجه به گرایش مشخص می‌شود. البته تمام گرایش‌های MBA از پایه و اساس یکسان هستند اما تفاوت‌هایی نیز بین گرایش‌های مختلف این رشته وجود دارد. به همین دلیل محتوای دوره نیز با توجه به گرایش مربوطه تعریف می‌شود. اما به طور کلی مفاهیم و سرفصل‌های اصول و مدیریت سازمان، اصول و مفاهیم اقتصاد، اصول و فنون مذاکره و رفتار سازمانی جزو سرفصل‌های پایه و عمومی در رشته MBA به حساب می‌آید. در کنار این سرفصل‌ها کارگاه‌ها و آموزش‌های عملی نیز برگزار می‌شود.

اما در خصوص اهداف برگزاری دوره رشته MBA در آموزشگاه حسابداری باید گفت که انی رشته می‌تواند به مهارت‌های مدیریتی فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌ها را به میزان چشمگیری ارتقاء دهد. به عنوان مثال افرادی که از رشته‌های فنی و مهندسی فارغ‌التحصیل می‌شوند نسبت به مباحث مدیریتی آشنایی کمی دارند و می‌توانند از طریق ثبت نام در دوره MBA پکت مهارت خود را در این زمینه به میزان قابل توجهی ارتقاء دهند. با توجه به اینکه MBA یک رشته علمی نیست و بیشتر جنبه مهارتی دارد، افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند به مدیران حرفه‌ای تبدیل می‌شوند. در واقع هدف اصلی رشته MBA این است که با آموزش عملی مباحث مدیریتی، از افراد مدیران موفقی برای اداره امور کسب و کارهای مختلف بسازد.

رشته MBA برای چه کسانی مفید است؟

آموزش حسابداری یا شرکت در دوره MBA بیشتر مناسب افرادی است که ایده‌های زیادی در سر دارند و قصد دارند به عنوان کارآفرین خود را مطرح کنند. به همین دلیل اولین گام برای این افراد ثبت نام در دوره MBA پکت و دستیابی به دانش مدیریتی در بالاترین سطح است. همچنین افرادی که در موقعیت شغلی فعلی خود قصد دارند که به سمت‌های مدیریتی دست پیدا کنند می‌توانند با تحصیل در این رشته به سمت مسیر صحیح حرکت کنند. حتی به افرادی که در روابط شغلی خود دچار مشکل هستند و توانایی برقراری ارتباط مؤثر با همکاران و مدیران خود را ندارند توصیه می‌شود تا در این دوره در یک آموزشگاه حسابداری ثبت نام کنند.

اما شاید این سوال در ذهن بسیاری از افراد شکل بگیرد که آیا ثبت نام در دوره MBA پکت برای هر کسی مناسب است؟ آیا افراد برای شرکت در دوره MBA باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند؟ در جواب باید گفت که توانایی‌ها و مهارت‌های ذاتی و اکتسابی عامل مهمی هستند که باید به آن توجه شود. به همان دلیل که هر فردی نمی‌تواند خود را به عنوان یک کارآفرین، تولید کننده، رهبر و مدیر معرفی کند، هر فردی نیز توانایی پشت سر گذاشتن MBA با موفقیت را نخواهد داشت.

بدون شک صرف اخذ مدرک MBA نمی‌تواند یک فرد را به مدیری موفق تبدیل کند. افرادی که از اشتیاق بالایی برخوردار باشند و از موقعیت فعلی راضی نباشند، افرادی که برای یادگیری حریص هستند و به دنبال راه‌اندازی و مدیریت کسب و کار با استفاده از اجرایی کردن آموزش‌های دوره MBA باشند و از روحیه رفع مشکل و حل موقعیت‌های بحرانی برخوردار باشند،‌ افرادی هستند که می‌توانند در این رشته به موفقیت دست پیدا کنند.

images_1673869045

اعتبار مدرک MBA

در خصوص اعتبار مدرک MBA این موضوع کاملا به اعتبار دانشگاه، مرکز آموزشی یا آموزشگاه حسابداری ارائه دهنده دوره بستگی دارد. بسیاری از مؤسسات وجود دارند که پس از گذراندن دوره هیچ مدرکی برای دانش‌آموختگان صادر نمی‌کنند یا مدرک صادر شده از ارزش رسمی برخوردار نیست. به همین دلیل بهتر است برای ثبت نام در دوره MBA مؤسسات و مراکز آموزشی را انتخاب کنید که مدرک معتبر با مهر وزارت علوم و همچنین قابل ترجمه ارائه می‌دهند. در صورت ثبت‌نام در دوره MBA پکت به فارغ‌التحصیلان از این رشته مدرک معتبر ارائه می‌شود. این مدرک از سوی وزارت علوم و دانشگاه صنعت نفت برای دانش‌آموختگان صادر می‌شود که قابل ترجمه بوده و افرادی که قصد مهاجرت داشته باشند می‌توانند آن را جزو مدارک مهاجرتی خود ارائه کنند.

همانطور که گفته شد پس از ثبت نام در دوره MBA پکت و گذراندن مدت زمان دوره، مدرک معتبر صادر شده توسط وزارت علوم و دانشگاه صنعت نفت به دانش‌آموختگان ارائه می‌شود. تمام دوره‌های آموزش حسابداری و امور مالی از جمله MBA در این مؤسسه به دلیل صدور با مهر وزارت علوم از اعتبار بالایی برخوردار هستند. این مدارک در خارج از ایران نیز معتبر بوده و دانش‌آموختگان در صورت تمایل به ورود به بازار کار بین‌المللی می‌توانند مدرک را به صورت ترجمه شده ارائه دهند. همچنین افراد می‌توانند با این مدرک نسبت به ادامه تحصیل در دکترای مدیریت کسب و کار یا DBA اقدام کنند.

دانشگاه یا مؤسسات آموزش آزاد؟

همانطور که گفته شد علاقمندان به تحصیل در رشته MBA هم می‌توانند به صورت دانشگاهی در این رشته تحصیل کنند و هم با شرکت در مؤسسات آموزشی آزاد نسبت به اخذ مدرک MBA اقدام کنند. یکی از عیب‌های بزرگ آموزش MBA به صورت دانشگاهی زمان‌بر بودن آن‌ها است در حالی که مدرک معتبرتری ارائه می‌دهند. با ثبت نام در دوره MBA پکت یا سایر مؤسسات آموزش آزاد در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توان مدرک MBA را اخذ کرد اما باید مؤسساتی را انتخاب کرد که مدرک معتبر و قابل ترجمه ارائه می‌دهند.

images_1673869098

ثبت‌ نام در دوره MBA پکت

با ثبت نام در آموزشگاه حسابداری پکت برای اخذ مدرک MBA، سرفصل‌های نظری و عملی این رشته در یک دوره زمانی به مدت 412 ساعت به فراگیران آموزش داده می‌شود. افراد برای ثبت نام در دوره MBA پکت باید دارای حداقل مدرک کارشناسی در هر رشته‌ای و حداقل 3 سال سابقه کار در هر زمینه‌ای برخوردار باشند. در پایان این دوره از فراگیران آزمون سنجش گرفته می‌شود که در صورت قبولی مدرک معتبر از سوی وزارت علوم و دانشگاه صنعت نفت به آن‌ها اعطا خواهد شد. 

سخن آخر

رشته MBA یکی از رشته‌های مدیریتی پرطرفدار و کاربردی است که می‌تواند به افراد مختلف که قصد کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کار جدید دارند یا در شغل فعلی خود در صدد رسیدن به جایگاه‌های مدیریتی هستند و حتی به بهبود روابط خود با کارکنان و مدیران در محیط کار فکر می‌کنند، بهترین انتخاب باشد. افراد می‌توانند با ثبت‌ نام در دوره MBA آموزشگاه حسابداری پکت توانایی‌های مدیریتی خود در شغل و کسب و کار را به بهترین شکل ممکن ارتقاء دهند و در راه موفقیت و پیشرفت قدم بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۹۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان