//
کدخبر: ۳۷۷۴۰۵ //

خیانت زوج ها به یکدیگر به این دلایل است / هرگز این دلایل را نمی دانید!

در این مطلب در مورد دلایل اصلی خیانت در رابطه زناشویی صحبت کرده ایم امیدواریم که مفید واقع شود

خیانت زوج ها به یکدیگر به این دلایل است / هرگز این دلایل را نمی دانید!
به گزارش فرتاک نیوز،

دلیل خیانت زن و شوهر ها به هم چیست؟ چنانچه با کمی صبر و حوصله زیر پوست شهر بروید رد پای بی وفایی های زیادی را لمس خواهید کرد و اگر بخواهیم صادقانه با موضوع خیانت  رو به رو شوید می بینیم که روز به روز به تعداد این ردپاها افزوده می شود، رد پاهای به جامانده روی زندگی هایی که اثر زشت آن هرگز پاک و محو می شود.

واقعیت ماجرا این است که خیلی از زوج ها تعهد در زندگی را به درستی تعریف نکرده اند و باورشان این است که انجام وظایف معمول، به دست کردن حلقه و کار کردن یک تعهد تلقی می شود در صورتی که این چنین نیست همانطور که روانشناس معروف «بار بارا دی آنجلیس» می گوید:"تعهد واقعی یک حلقه ازدواج، عقدنامه، سند ازدواج یا سال هایی نیست که با یکدیگر زندگی کرده اید. بلکه رفتار شماست در یک یک روزهای زندگی با فردی که دوستش دارید" در ادامه دلیل های خیانت در زندگی زناشویی را بخوانید.

با تمام این تعاریف می توان گفت زمانی که زوجین تکلیف خود را در زندگی زناشویی نمیدانند پدیده ای به نام خیانت در زندگی زن و مرد جا باز میکند و در بیشتر مواقع هیچ دلیلی برای آن نمی توانند پیدا کنند در صورتی که تمامی عوامل شکل گیری این خیانت به خاطر رفتارهای نسنجیده هردوطرف می باشد و دلیل خارجی دیگری وجود ندارد.

اگر بخواهیم روشن تر بگوییم می شود گفت معمولاً زمانی خیانت رخ می دهد که زن یا مرد احساس کنند که آنطوری که باید مورد توجه و علاقه همسرشان قرار نمی گیرند و به نوعی روز به روز از هم دورتر می شوند.

بنابر به عقیده متخصصان و روانشناسان از بین رفتن عشق و علاقه، زیاده خواهی و تنوع طلبی، هوسرانی، عقده های جنسی، بی خطر شمردن خیانت، عدم جذابیت همسر، اخلاقیات نامعقول و غیرقابل تحمل و سهل انگاری همسر از عوامل اصلی بی وفایی و خیانت همسران به یکدیگر تلقی می شود. بخش خانواده پلاس نمناک به بررسی دلایل رایجی که منجر به رخ دادن خیانت در زندگی مشترک افراد می شود پرداخته است شما کاربران عزیز با مطالعه این مطلب و به کارگیری آن در زندگی خود می توانید بیش از پیش از بروز مشکلاتی که شاید آغاز گر یک اتفاق تلخ و ناخوشایند هستند جلوگیری کنید.

انواع مختلف خیانت در رابطه خانوادگی

قبل از هر چیزی شما را با انواع و اقسام مختلف خیانت در رابطه خانوادگی آشنا می کنیم که عبارتند از:

1- خیانت ذهنی:

در این نوع خیانت زن یا مرد در فکر و تخیلات خود مدام در حال اندیشیدن به شخص دیگری می باشند و از آنجایی که زاده ذهنشان است به عنوان یک ایده آل به آن شخص نگاه می کنند اما دیگر متوجه این نیستند که در این صورت خطر بزرگی را متوجه زندگی مشترک خود کردند چرا که با این اتفاق مدام زندگی خود را با فرد ایده آلی که در ذهن خود ساخته اند مقایسه کرده و در ارتباط با همسرش به بن بست میرسد و به مرور زمان رابطه زناشویی شان سرد و بی روح می شود.

2- خیانت رفتاری:

منظور از این نوع خیانت آن است که زن یا مرد به شکل رفتاری و ارتباط گرفتن با شخصی خارج از سیستم خانواده خود اقدام به خیانت کردن به همسرش می کند که ارتباطات جنسی بخش اعظم آن را تشکیل می دهد همانطور که شاهد هستید این پدیده روز به روز در حال ترویج در جامعه ما است.

3- خیانت کلامی:

در خیانت کلامی یکی از همسران موقعیتی را فراهم می کنند که به صورت اینترنتی یا تلفنی با شخصی ارتباط گرفته و صحبت کنند و متاسفانه باید گفت با پیشرفت تکنولوژی و وجود شبکه های مجازی، ارتباطات جنسی کلامی در قالب ویدیو چت باعث شده بسیاری از زندگی ها از هم بپاشند و البته باید گفت این نوع خیانت را میتوان انحراف جنسی نیز تعریف کرد.

مهمترین دلایل خیانت زن و مرد به همسرش

حال به بررسی عواملی که که منجر به خیانت در زندگی زن و شوهر میشود می پردازیم دلایل مختلف و بسیار زیادی در رخ دادن این اتفاق دخیل می باشد که نمی توان در مورد شان اولویتی را در نظر گرفت چرا که هر کدام از این ها می تواند محکم ترین دلیل برای بروز خیانت در زندگی تک تک افراد باشد.

تکراری شدن جذابیت های طرف مقابل

بعضی از مواقع به مرور زمان امکان دارد زن و شوهر نسبت به ظاهر همدیگر دلسرد شوند به طوری که به تدریج جذابیتهای زن یا مرد در دیدگاه طرف مقابلش تکراری و یکنواخت می شود و این باعث می شود رابطه زناشویی مختل شده و خیانت اتفاق بیفتد.

خود انگاره منفی نسبت به خود و اعتماد به نفس پایین

بعضی از زن ها و مردها برای حفظ و تقویت خودانگاره و عزت نفسشان سعی می کنند رفتارهایی را انجام داده تا نشان دهند که عزت نفس بالایی دارند این دسته از افراد برای اثبات خود وارد رابطه های خارج از سیستم خانواده می شوند و البته باید گفت گاهی مواقع علت ایجاد این تصورات فرهنگ ها نیز می باشد به طوری که مرد با مردانگی خود و زن به واسطه جذابیت خود اقدام به اثبات و خودنمایی می کند.

سرد شدن روابط عاطفی

یکی از دلایل دیگری که می تواند آغازگر یک رابطه خیانت آمیز باشد سردی روابط بین زوج ها است زمانی که رفته رفته روابط عاطفی، هیجانی و محبت آمیز بین زن و مرد کمرنگ می شود و احساس شور و عشق مثل سابق زندگی تجلی نمی شود می تواند منجر شود در این میان یکی از زوج ها به سمت رابطه های نامشروع خارج از عرف کشیده شوند.

ماجرا جویی و جلب توجه

به عقیده کارشناسان ممکن است زنان احساس کنند که کسی قدردان آنها نیست چراکه آنها بیشتر تایم خود را به کارهای خانه و مراقبت از فرزندان اختصاص می دهند و حتی بسیاری از آنها خارج از خانه مشغول به کار هستند به خاطر همین است که همیشه خواهان قدردانی هستند و می خواهند که مورد لطف و عنایت و احترام همسرشان قرار بگیرند و از طرفی همیشه به دنبال کمی هیجان در زندگی خود هستند آنها به کمی توجه و محبت نیازمندند و چنانچه این توجه و محبت را در زندگی خود احساس نکنند احتمالش بسیار بالا است که به سمت خیانت کشیده شوند.

انتقام جویی

گاهی مواقع بی وفایی یک زن و یا یک مرد از حس انتقام جویی او نشأت می گیرد زمانی که زن یا مرد بخواهد حس واقعی خود را به طرف مقابلش نشان دهد دقیقا همان کاری را انجام می دهد که خود تجربه کرده است پس اقدام به خیانت کرده تا به همسر خود بفهماند که زمانی که مورد خیانت قرار می گیرد چقدر دردناک است.

هیجان خواهی

بسیاری از زنها و مردها برای اینکه هیجانی در زندگی خود تجربه کنند دست به کارهای پنهانی می زنند چراکه این کار باعث می شود که آنها احساس کنند افراد بسیار زرنگی هستند و به نوعی هیجان کاذبی تجربه می کنند باور آنها این است که کاری که انجام داده اند را هیچکس نمی تواند انجام دهد و حتی فکر می کنند هیچ وقت ماجرا برای کسی لو نخواهد رفت.

عدم رفع نیازهای جنسی

یک سری از زندگی ها که در آن زن و مرد به خاطر وجود مشکلات جنسی به بن بست میخورند باعث می شود پدیده خیانت بین زوج اتفاق بیفتد در صورتی که این مشکلات از طریق مراجعه به متخصصان و مشاوره قابل حل است.

کمبود نقاط مشترک بین زوج

چنانچه مرد یا زن احساس کند که هیچ علاقه و درک خاص و مشترکی بین او و طرف مقابلش وجود ندارد امکان دارد به سمت و سوی نفر سومی سوق پیدا کند. البته باید بدانید که اکثر زن و شوهرها در ابتدای آشنایی خود فکر می کنند شریک زندگی فوق العاده همفکر و همدلی برای خود انتخاب کرده اند اما به تدریج و پس از گذشت چندین سال این احساسات رنگ و بوی خود را از دست می دهد و باعث می شود خانم یا آقا به علت تنهایی به بی وفایی و خیانت روی آورند.

بی تفاوتی همسر

همانگونه که پیش از این در بخش خانواده پلاس نمناک اشاره شد بعضی مواقع نیز بی وفایی زن و مرد ناشی از نادیده گرفته شدن است کارشناسی در این زمینه معتقد است:بیشتر زن ها و مردها در وهله اول سعی می کنند به همسران خود بفهمانند که مشکلی وجود دارد و چیزی ناراحتشان کرده است اما چنانچه هر دو طرف متوجه این اشارات غیرمستقیم نشوند نتیجه این می شود که راه دیگری پیش روی خود نبینند و به خیانت روی آورند.

نقش فرهنگ و جامعه در افزایش خیانت زن و شوهر

نقش جامعه و فرهنگ حاکم بر آن بالاخص تربیت های گذشته و آموزه ها بسیار زیاد است و متاسفانه این فرهنگ که خیانت مردان قابل قبول تر از خیانت زنان است در جامعه ما بخ گونه ای جا افتاده است که چنانچه مرد خیانت کند می گویند شیطنت کرده است اما چنانچه خیانت از طرف زن باشد گفته می شود مشکل اخلاقی وجود دارد. فشارهای اجتماعی که در جامعه حاکم است نیز می تواند باعث بروز استرس شده و این استرس تاثیر بسیار زیادی در زندگی افراد دارد و منجر می شود تعارضات و اختلالات زناشویی بیش از پیش بالا برود و زن و مرد برای رهایی از این استرس ها به دنبال شروع رابطه جدیدی میرود و متاسفانه زمانی که جامعه در مواجهه با این رفتارهای غیرمعقول آستانه تحملش را بالا میبرد و برای جلوگیری از آن هیچ راهکاری ارائه نمی دهد زشتی و معایب آن از بین رفته و به تدریج به آمار خیانت در مردان و زنان چه در دوران قبل از ازدواج و چه پس از ازدواج افزوده می شود.

عوامل خطرساز در یک رابطه

مشکلات در روابط زناشویی نیز می تواند یک عامل خطر برای خیانت باشد. برخی از این موارد عبارتند از:

خشونت خانگی و سوء استفاده عاطفی

قطع ارتباط عاطفی و یا فیزیکی

فشارهای مالی

عدم ارتباط

فقدان احترام

سازگاری پایین (افرادی که به دلایل اشتباه ازدواج کرده اند): سازگاری کم می تواند منجر به احساس پشیمانی خریدار شود.

افزایش خیانت زنان نسبت به گذشته

تا چند سال گذشته خیانت به همسر از طرف مرد ها بود اما متاسفانه امروزه شاهد افزایش ناهنجاری های اخلاقی از طرف زنان نیز هستیم زنانی که در گذشته در مواجهه با خیانت شوهرشان خود را وقف امور زندگی می کردند و تحمل خود را بالا می بردند اکنون با توجه به افزایش شبکه های ماهواره ای و اینترنتی و اطلاعاتی که از آنها کسب کرده اند تابوهای باقیمانده زیادی از گذشته را شکستند و متاسفانه روز به روز آمار خیانت از طرف زنان نیز رو افزایش است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۴۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان