//
کدخبر: ۳۷۴۵۲۳ //

از شریک عاطفی خود حتما بپرسید / ۹سوال مهم که باید بدانید

در هر مرحله از یک رابطه‌ی عاشقانه، پرسیدن سوال‌های مناسب می‌تواند کمک کند تا رابطه‌ی شما به مرحله‌ی بعدی برود و به سمت اهداف مشترک حرکت کنید.

از شریک عاطفی خود حتما بپرسید / 9سوال مهم که باید بدانید
به گزارش فرتاک نیوز،

در روزهای اولیه‌ی آشنایی که سعی می‌کنید بفهمید فرد مقابلتان چه کسی است تا مراحل بعدی که تعیین می‌کنید این رابطه، تبدیل به یک تعهد همیشگی می‌شود یا نه، سوالات شما نقش بسیار مهمی دارند.

ما در این مقاله تعدادی از سوالات آشنایی را که باید در مراحل مختلف از فرد مقابلتان بپرسید، نوشته‌ایم.

سوالات آشنایی در اوایل رابطه

اگر به جدی شدن رابطه‌تان فکر می‌کنید، پرسیدن سوالات کلیدی در مراحل اولیه آشنایی بسیار مهم است. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا سازگاری کلی خود را با فرد مقابل مشخص کنید و بفهمید که آیا او برای ادامه‌ی رابطه مناسب است یا خیر. در ادامه درباره‌ی سه سوال اصلی در این دوره توضیح می‌دهیم.

۱. چه چیزی هویت شما را ساخته است؟

درک گذشته، انگیزه و علایق فعلی فرد مقابلتان به شما کمک می‌کند در مورد آن‌ها بیشتر بدانید و بفهمید که چقدر زندگی‌تان با هم تناسب دارد. هدر کنت می‌گوید: این سوالات می‌توانند از دسته سوالات یخ‌شکن در قرار اول باشند که به گفتگوهای عمیق‌تر کمک می‌کنند.

می‌توانید از آن‌ها در مورد نحوه‌ی تربیتشان، کارهایی که در اوقات فراغت انجام می‌دهند، افراد مهم زندگی‌شان، وضعیت مالی‌، اهدافی که دارند و این که آیا برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنند یا نه، برنامه‌های بلندمدتی که برای زندگی دارند و این که چه چیزی آن‌ها را خوشحال می‌کند، سوال بپرسید.

در آشنایی و در طول رابطه، به جواب‌هایی که آن‌ها می‌دهند واقعا گوش کنید. ما در بسیاری از مواقع،‌ به جای تمرکز روی صحبت‌های فرد مقابل،‌ به آنچه که بعدا می‌خواهیم بگوییم، فکر می‌کنیم.

۲. در شریک زندگی‌تان دنبال چه چیزی هستید؟

این که در همان ابتدا بدانیم فرد مقابلمان در جستجوی چه چیزی است،‌ اهمیت بسیار زیادی دارد. ایدئال‌ها و اولویت‌های افراد تغییر می‌کنند، اما داشتن تصویری واضح از چیزی که آن‌ها می‌خواهند، دید خوبی به شما می‌دهد تا بفهمید که آیا شما با آن‌ها سازگار هستید یا نه.

۳. آیا ما ارزش‌های مشابهی داریم؟

یکی از مهم‌ترین سوالات آشنایی، درباره‌ی هماهنگی ارزش‌های دو طرف رابطه است. برای لذت بردن از یک رابطه‌ لازم نیست در مورد همه چیز توافق کنید. با این وجود مهم است که در مسائل اصلی هم‌عقیده باشید یا برنامه‌ای برای حل اختلافات اصلی داشته باشید.

سید میلر می‌گوید: باید ببینید که آیا در رابطه با ازدواج، فرزندان و مسائل معنوی ارزش‌های اصلی یکسانی دارید یا نه. این موضوع شاید در حال حاضر برایتان مهم نباشد یا فکر کنید ربطی به کیفیت رابطه‌تان ندارد اما در آینده، متوجه اهمیت آن‌ها می‌شوید. اگر ارزش‌های مشابهی ندارید، احتمالا این رابطه دوام زیادی نخواهد داشت.

سوالات آشنایی در اواسط رابطه

در اواسط رابطه احتمالا با شریک عاطفی خود احساس راحتی بیشتری می‌کنید و او را به خوبی می‌شناسید. شما باید بدانید که آن‌ها درباره‌ی مسائل مربوط به فرزندان،‌ مذهب، کار کردن،‌ امور مالی و سیاسی چه عقیده‌ای دارند. در این مرحله باید تعیین کنید که رابطه‌ی شما از نظر دوام و تعهد در آینده،‌ در کجا قرار دارد. در ادامه چند سوال مهم برای اواسط رابطه نوشته‌ایم.

۴. آیا این رابطه به عشقی پایدار تبدیل می‌شود؟

معمولا اوایل رابطه، طلایی‌ترین زمان برای زوج‌هاست، زیرا احساسات و هیجانات آن‌ها بسیار شدید است. این هیجانات زمانی که شما وارد روتین زندگی و رابطه می‌شوید، کمی کاهش می‌یابد؛ به همین دلیل این مرحله زمان خوبی است تا مشخص کنید در کجای زندگی یکدیگر قرار دارید.

میلر می‌گوید: باید ببینید وقتی هیجانات و شور و شوق اولیه از بین رفت، هنوز چیزی برای ماندن در این رابطه وجود دارد؟ چیزی اساسی‌تر و معنادارتر مانند عشق.

۵. چه زمانی می‌خواهید ازدواج کنید و بچه‌دار شوید؟

اگر ازدواج و داشتن فرزند برای شما مهم هستند، مشخص کردن زمانی برای این دو، از نظر شما و شریک‌ عاطفی‌تان، ضروری است. اگر نظرات مشابهی نداشته باشید، گفت‌وگوی زودهنگام در این مورد کمک می‌کند تا در وقتتان صرفه‌جویی کنید و مانع از رنجش یکدیگر شوید.

۶. چگونه شور و اشتیاق رابطه‌مان را حفظ کنیم؟

رابطه‌ها پستی و بلندی‌های مختلفی دارد و گاهی مسائل مربوط به زندگی می‌تواند مانع از خوب پیش رفتن آن شود. جرقه‌ی عشق و احساسات ممکن است همیشه تا این اندازه روشن نباشد، بنابراین یکی دیگر از مهم‌ترین سوالات آشنایی، صحبت کردن در مورد راه‌های حفظ اشتیاق در رابطه است. این کار به شما کمک می‌کند تا برای شرایط مختلف در رابطه‌ی خود آماده شوید.

دکتر میلر می‌گوید: راه‌های مختلفی برای حفظ اشتیاق وجود دارد٬ اما مهم‌ترین چیز این است که مطمئن شوید همیشه نیازها و خواسته‌های خود را بیان می‌کنید. این دو ممکن است در طول زمان تغییر کنند‌، اما اگر خواسته‌هایتان را با کسی که دوستش دارید به اشتراک بگذارید، می‌توانید آن‌ها را محقق کنید.

سوالاتی که باید بعد از ازدواج از یکدیگر بپرسید

شاید پرسیدن سوال از شریک زندگی‌تان بعد از ماه‌ها و حتی سال‌های طولانی، عجیب به نظر برسد. با این حال ما همیشه در حال رشد و تغییر هستیم و حفظ یک رابطه سالم نیاز به کنجکاوی در مورد دیگری و تمایل به برآورده کردن نیازهای شریک زندگی‌تان دارد.

هدر کنت می‌گوید: نیازی نیست که هر روز یک گفت‌وگوی عمیق درباره‌ی رابطه‌تان داشته باشید، زیرا این کار قطعا خسته‌کننده خواهد شد، اما لازم است که هر چند وقت یک بار اوضاع و شرایط را بررسی کنید تا به فرد مورد علاقه‌تان نشان دهید که او و رابطه‌تان چقدر برای شما اهمیت دارد.

۷. در سال‌های اخیر چه تغییراتی کرده‌اید؟

این سوال ممکن است شریک زندگی شما را متعجب کند، زیرا احتمالا خودشان قبلا به آن فکر نکرده‌اند. گفتگو در مورد تغییرات شخصی‌تان به شما کمک می‌کند تا از اهداف، اولویت‌ها و علایق یکدیگر آگاه شوید. مطالعات علمی نشان می‌دهند که یک ارتباط موثر می‌تواند رضایت‌بخشی رابطه را تا مقدار زیادی افزایش دهند.

۸. چگونه می‌توانم کنارت باشم؟

این سوال دو کار انجام می‌دهد: اول این که نشان می‌دهد که شما همچنان وقتتان را به بهترین دوست و شریک زندگی‌تان اختصاص داده‌اید و در کنار آن، راه‌های خوشحال کردن فرد مورد علاقه‌تان را یاد می‌گیرید.

۹. چگونه مدت زمان بیشتر و باکیفیت‌تری را در کنار هم سپری کنیم؟

هر چه مدت زمان بیشتری در یک رابطه باشید، راحت‌تر وارد جریان روزمره‌ی زندگی می‌شوید و جنبه‌ی عاشقانه‌ی رابطه‌تان را نادیده می‌گیرید. با گفت‌وگو کردن در مورد روش‌هایی که می‌‌توانید زمان باکیفیتی را در کنار هم سپری کنید، می‌توانید از لحظه‌های با هم بودن، لذت بیشتری ببرید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۵۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان