//
کدخبر: ۳۷۳۲۳۷ //

ترشی گل کلم پاییزی رو این طوری که من میگم درست کن

شما می‌توانید این ترشی را برای سرو در کنار بیشتر غذا‌ها در زمستان تهیه کنید و یک ترشی درجه یک بازاری در خانه داشته باشید.

ترشی گل کلم پاییزی رو این طوری که من میگم درست کن
به گزارش فرتاک نیوز،

ترشی گل کلم با زردچوبه یکی از روش‌های بسیار ساده برای تهیه ترشی است که طرفداران زیادی دارد. شما‌ می‌توانید از سبزیجات مختلف در این ترشی استفاده کنید و یا آن را به تنهایی و فقط با کلم و خیار تهیه کنید. استفاده از شیشه تمیز و استریل‌شده یکی از نکات مهم تهیه این ترشی‌ است که باید به آن توجه کنید.

مواد لازم برای تهیه ترشی گل کلم با زردچوبه

گل کلم متوسط ۱ عدد

هویج ۴ عدد بزرگ

ساقه کرفس ۱ عدد

خیار ۵ عدد

سیر ۲ بوته

فلفل تند ۴ عدد

برگ کرفس و کمی ترخون و مرزه به مقدار لازم

زردچوبه ۱ قاشق غذاخوری

نمک ۱ قاشق غذاخوری

گلپر و تخم گشنیز به مقدار لازم

سرکه انگور و آب جوشیده سردشده به مقدار مساوی

طرز تهیه ترشی گل کلم با زردچوبه

مرحله اول

ابتدا مقداری آب را بجوشانید و بگذارید تا خنک شود. گل کلم را به صورت درشت خرد کرده و چندین بار بشویید تا خوب تمیز شود و بعد داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج و کاملا خشک شود. هویج را بشویید و پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای درشت خرد کنید. خیار را هم بدون آنکه پوست بگیرید، خرد کنید. ساقه کرفس را جدا و خرد کنید و برگ کرفس را نیز بشویید. حالا همه مواد خردشده را روی یک دستمال نخی قرار دهید تا خوب خشک شود. بهتر است ۴ ساعت زمان دهید تا خشک شوند.

مرحله دوم

داخل یک کاسه همه مواد خردشده را بریزید و خوب هم بزنید تا مواد باهم مخلوط شوند. زردچوبه و نمک و سیر‌های پوست‌کنده و فلفل خردشده را اضافه کنید و هم بزنید. اگر دوست دارید در این مرحله‌ می‌توانید تخم گشنیز و گلپر را برای تردشدن ترشی اضافه کنید. اگر دوست دارید سردی ترشی از بین برود کمی سیاه‌دانه نیز بریزید. این ترشی را همراه کوفته فلفلی ترکیه‌ای میل کنید.

مرحله سوم

حالا به یک دبه یا ظرف شیشه تمیز و استریل‌شده نیاز دارید. کمی از برگ کرفس و ترخون و مرزه کف ظرف قرار دهید و بعد مواد ترشی را بریزید و در انتها روی مواد برگ کرفس بگذارید (اگر ترشی شما کپک بزند با گذاشتن برگ کرفس روی ترشی کپک وارد ترشی نمی‌شود). حالا آب و سرکه را باهم مخلوط و روی ظرف بریزید تا پر شود. بعد در ظرف را خوب ببندید تا هوا وارد آن نشود. ۲ روز در دمای آشپزخانه و ۱ هفته در جای سرد نگه دارید و بعد آن را میل کنید.

نکات کلیدی در تهیه ترشی گل کلم با زردچوبه

  • علت کپک زدن ترشی خیس بودن مواد یا ظرف است، پس باید همه را خوب خشک کنید.

  • علت لزج و نرم شدن ترشی هوا کشیدن‌ آن است، پس حتما در ترشی را محکم ببندید.

  • می‌توانید ترشی را بچشید و اگر لازم بود نمک بیشتری بریزید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۳۲۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان