//
کدخبر: ۳۷۲۷۹۷ //
ترشی یونانی | ترشی | طرز تهیه ترشی یونانی

ترشی یونانی با طعمی فوق العاده رو این طوری درست کن

ترشی یونانی یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد متنوعی درست می شود.

ترشی یونانی با طعمی فوق العاده رو این طوری درست کن
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی یونانی همراه ما باشید.

طرز تهیه ترشی یونانی

طرز تهیه ترشی یونانی

مرحله اول

برای تهیه ترشی یونانی به روش خانگی در ابتدای کار هویج و گل کلم را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم هویج و گل کلم درون آب جوش بمانند تا نیم پز شوند.

مرحله دوم

زمانی که هویج و گل کلم نیم پز شدند، آنها را به صورت نگینی درشت خرد می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خشک و خنک شوند. در ادامه یک قابلمه حاوی آب روی حرارت زیاد گذاشته و اجازه می دهیم جوش بیاید.

مرحله سوم

زمانی که آب به نقطه جوش رسید، قارچ را شسته و به همراه مقداری نمک و آب لیمو ترش تازه درون قابلمه ریخته و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه بجوشد. پس از گذشت این زمان قارچ را آبکشی می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه قارچ را بلافاصله درون آب خنک ریخته تا شوک به آن وارد شود. حالا فلفل دلمه ای های رنگی را به صورت مربعی درشت خرد کرده و کنار می گذاریم. توجه داشته باشید تمام مواد ترشی کاملا خشک باشند.

مرحله پنجم

در غیر این صورت مرطوب بودن مواد ترشی باعث می شود ترشی کپک بزند. در ادامه قارچ را از وسط به ۲ قسمت خرد کرده و به همراه ذرت، فلفل دلمه ای، گل کلم و هویج درون یک کاسه مناسب ریخته و زیتون را به آن می‌ افزاییم.

مرحله ششم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر تخم گشنیز، سرکه سفید و روغن زیتون به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در ادامه ترشی را درون یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا به اندازه ای که روی مواد ترشی را کاملا بپوشاند به ظرف، سرکه اضافه می کنیم، سپس روی ظرف را با کیسه فریزر پوشانده و درب آنرا می بندیم. در نهایت ترشی را به مدت ۱ هفته درون یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۲۷۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان