//
کدخبر: ۳۷۲۹۲۹ //
نخود پلو | آشپزی | آموزش آشپزی

نخود پلو با طعمی متفاوت رو این طوری درست کن!

نخو پلو، یکی از غذاهای محبوب خیابانی کشور ترکیه است. این غذا معمولا در یک چرخدستی به‌ فروش می‌رسد که شیشه‌ای است و از یک عایق برای عدم خروج گرما استفاده می‌کند.

نخود پلو با طعمی متفاوت رو این طوری درست کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

نخود پلو ترکیبی از لایه‌های برنج و نخود است که با آب مرغ مزه‌دار می‌شود؛ البته برخی نیز این غذا را با مرغ ریش ریش شده سرو می‌کنند تا سیرکننده‌تر شود.

مواد لازم برای سه نفر

۲ قاشق غذاخوری کره

۲ قاشق غذاخوری روغن

۲ پیمانه برنج

۳ پیمانه آب مرغ یا آب جوش

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

یک پیمانه نخود پخته

مرغ پخته به دلخواه

طرز تهیه نخود پلو:

برنج را بشویید و برای ۲۰ دقیقه در آب گرم خیس کنید. کره و روغن را در قابلمه بریزید و آن را روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا کره ذوب شود.

آب برنج را خالی کنید و در قابلمه بریزید. برنج را هم بزنید تا کاملا به روغن و کره آغشته شود. ترکیب آب مرغ و آب جوش را به‌همراه نمک در قابلمه بریزید.

توجه داشته باشید که آب مرغ، طعم بینظیری به غذا می‌دهد؛ پس سعی کنید که بیشتر مخلوط شما، آب مرغ باشد.

اگر نخود را خودتان پخته‌اید، آن را بلافاصله پس از برنج در قابلمه بریزید؛ اما اگر از نخود کنسروی استفاده می‌کنید، آب آن را خالی کنید و اجازه دهید تا آب داخل قابلمه به جوش آید، سپس آن را در قابلمه بریزید.

درب قابلمه را ببندید و شعله گاز را کم کنید. در این مرحله استفاده از دم‌کنی اختیاری است. پس از کشیده شدن آب برنج، مرغ ریش ریش شده پخته را روی برنج بچینید. پخت نخود پلو حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه طول می‌کشد. پس از پخت کامل، روی نخود پلو فلفل سیاه بپاشید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۲۹۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان