//
کدخبر: ۳۷۰۹۵۶ //
آشپزی | آموزش آشپزی | آش لوبیای چشم بلبلی

یک غذای ساده و خوشمزه مازندرانی/ آش لوبیای چشم بلبلی رو این طوری درست کن

آش لوبیا چشم بلبلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با مواد و رسپی های مختلفی پخته می شود.

یک غذای ساده و خوشمزه مازندرانی/ آش لوبیای چشم بلبلی رو این طوری درست کن
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش لوبیا چشم بلبلی در ادامه با ما همراه باشید.

آش لوبیای چشم بلبلی

طرز تهیه آش لوبیا چشم بلبلی

مرحله اول

برای تهیه  آش لوبیا چشم بلبلی خوشمزه در ابتدای کار نخود را به همراه لوبیا چشم بلبلی درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم حبوبات به مدت ۱۲ ساعت درون آب بمانند تا نفخ شان گرفته شود.

مرحله دوم

برای اینکه نفخ حبوبات به حداقل برسد در طی این مدت آب درون کاسه را چندین مرتبه تعویض می کنیم. در ادامه برنج را می شوییم و درون یک قابلمه حاوی آب ریخته، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت خیس بخورد.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان حبوبات و برنج را آبکشی کرده و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید، سپس حرارت را ملایم می کنیم.

مرحله چهارم

حالا ۱ عدد پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن پیاز داغ را به قابلمه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم. حالا اجازه می دهیم حبوبات به مدت ۲ ساعت به خوبی پخته و نرم شوند.

مرحله ششم

در ادامه سبزی آش (تره، جعفری و گشنیز) را شسته و به صورت ساطوری خرد می کنیم، سپس زمانی که حبوبات کاملا پخته شدند، به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا پیاز باقی مانده را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله درون همان تابه که پیاز را سرخ کردیم، مجددا مقداری روغن اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. حالا گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه گوشت چرخ کرده را به خوبی سرخ کرده و به همراه آبغوره به قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم آش به خوبی جا بیفتد. پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و آش را درون ظرف سرومان می ریزیم.

مرحله نهم

در نهایت آش را با کشک و پیاز داغ فراوان تزیین کرده و به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان. در صورت تمایل می توانید مقداری کشک به آش اضافه کرده و پس از ۵ دقیقه جوشیدن قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۰۹۵۶ //
ارسال نظر
 
  • ن

    این آش اگر کشک داره چرا تو مواد لازم نیو مده...باز اگر سبزی داره چرا نیومده ...با ید ذکر کنه چراناقص میزارین ..یا نزارین و قتی نامفهومه نزارین.مجبوری مگه؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان