//
کدخبر: ۳۷۰۳۲۱ //
کیک زردآلو

کیک زردآلو فوق العاده خوشمزه خانگی رو این طوری درست کن

کیک زردآلو از کیک های خوشمزه خانگی و پرطرفدار میوه ای می باشد و پخت این کیک در فصل زردآلو در بین ایرانیان بسیار رایج است.

کیک زردآلو فوق العاده خوشمزه خانگی رو این طوری درست کن
به گزارش فرتاک نیوز،

البته شما در این رسپی به جای زردآلو می توانید از توت فرنگی،گیلاس و آلبالو هم استفاده کنید. در ادامه با طرز تهیه کیک زرد آلو فوق العاده خوشمزه و مجلسی با ما همراه باشید.

کیک زردآلو

مراحل دستور پخت کیک زردآلو

مرحله اول

برای درست کردن کیک زردآلو خوشمزه پس از اینکه زردآلوها را شستیم آن ها را چهار تکه می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر چند دقیقه با همزن هم می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود. بعد روغن مایع و ماست را اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم زنیم. توجه کنید به جای ماست از شیر هم می توانید استفاده کنید ولی ماست بهتر است چون بافت کیک را کمتر شل می کند.

مرحله سوم

در ادامه آرد و بکینگ پودر را پس از اینکه سه بار الک کردیم به موادمون اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط شوند. می تونید آرد را کمی بیشتر بریزید تا مایه کیک کمی سفت تر شود و زردآلوها داخل مایه نروند.

مرحله چهارم

در این مرحله کف قالب مون را چرب کرده و یا کاغذ روغنی می اندازیم و مایه کیک آماده شده را داخل قالب می ریزیم و بعد زردآلوها را به صورت ردیفی یا پراکنده و به حالت خوابیده روی مایه کیک می چینیم تا داخل مایه کیک فرو نروند.

مرحله پنجم

حالا کیک را برای پخت در فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 30 تا 40 دقیقه می گذاریم تا بپزد و در دو سه دقیقه آخر پخت، گریل را روشن می کنیم تا روی کیک هم طلایی شود.

مرحله ششم

پس از اینکه کیک به طور کامل پخت آن را از فر بیرون می آوریم و پس از خنک شدن کامل، به دلخواه مقداری پودرقند روی سطح کیک می پاشیم تا زیباتر شود. یا اینکه می توانید با کمی عسل رقیق شده روی سطح کیک را براق کنید. نوش جان

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۰۳۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان