//
کدخبر: ۳۶۷۷۹۵ //
کباب تابه ای ترکی

کباب تابه ای ترکی به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر را این طوری درست کن

کباب تابه ای ترکی یکی از انواع کباب های خوشمزه و محبوب کشور ترکیه است که با مواد متنوعی درست می شود

کباب تابه ای ترکی به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر را این طوری درست کن
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای ترکی در ادامه همراه ما باشید.

کباب تابه ای ترکی

طرز تهیه کباب تابه ای ترکی

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای ترکی خوشمزه در ابتدای کار پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی آن گرفته شود. حالا آب پیاز را درون یک کاسه مناسب ریخته و نگه می داریم.

مرحله دوم

در ادامه پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا جعفری را شسته و به همراه سیر درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا جعفری و سیر کاملا پوره و میکس شوند.

مرحله سوم

حالا فلفل دلمه ای ها را شسته و به غذاساز می افزاییم، سپس چند پالس می زنیم. توجه داشته باشید فلفل دلمه ای ها کاملا پوره نشوند. در ادامه فلفل دلمه ای خرد شده را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله چهارم

در این مرحله آب اضافی فلفل دلمه ای را به کاسه حاوی آب پیاز اضافه کرده و کنار می گذاریم. در ادامه فلفل دلمه ای پوره شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر دارچین و زیره سبز به کاسه حاوی گوشت می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا مواد را به خوبی ورز می دهیم تا ترکیب و یکدست شوند، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم مواد کباب به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها به خورد هم بروند.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کف تابه را با مقدار کمی کره چرب می کنیم. در ادامه مواد گوشتی را درون تابه گذاشته و کاملا پهن می کنیم و به اندازه دلخواه برش می زنیم.

مرحله هفتم

حالا تابه را روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم آب اضافی کباب ها کشیده شود، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری زعفران دم کرده، فلفل سیاه و نمک به کاسه حاوی مخلوط آب پیاز می افزاییم.

مرحله هشتم

حالا سس را به خوبی هم می زنیم تا یکدست شود و به صورت پخش درون تابه روی کباب ها می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم سس به خورد کباب ها برود، سپس مقداری کره و زعفران دم کرده با هم مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

زمانی که سس به خورد کباب ها رفت، مخلوط کره را به صورت پخش روی آنها ریخته و پس از گذشت ۵ دقیقه تابه را از روی حرارت بر می داریم. در نهایت کباب تابه ای را به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۷۷۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان