//
کدخبر: ۳۶۷۷۰۱ //
رشته پلو با مرغ | رشته پلو با مرغ زعفرانی

رشته پلو با مرغ زعفرانی بسیار خوشمزه و مجلسی رو فقط این طوری بپز

رشته پلو با مرغ زعفرانی و کشمش یکی از پلوهای خوشمزه ای است که می توانید به راحتی آن را با رشته پلویی در منزل درست کنید.

رشته پلو با مرغ زعفرانی بسیار خوشمزه و مجلسی رو فقط این طوری بپز
به گزارش فرتاک نیوز،

رشته پلو را می توانید هم با مرغ زعفرانی و هم با مرغ ریش ریش شده درست کنید. در ادامه با طرز تهیه رشته پلو با مرغ زعفرانی و مجلسی با ما همراه باشید.

رشته پلو با مرغ زعفرانی

مراحل دستور تهیه رشته پلو با مرغ

مرحله اول

برای درست کردن این غذای خوشمزه اول از همه برنج را از چند ساعت قبل شسته و در یک ظرف با مقداری آب خیس می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

حالا برای شروع پخت، ابتدا یک عدد پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می ‌کنیم و در یک قابلمه با مقداری روغن روی حرارت تفت می دهیم تا پیاز کمی نرم و شفاف شود.

مرحله سوم

سپس تکه های مرغ را به پیاز اضافه کرده و آنها را هم همراه با پیاز تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند. مقداری هم نمک، فلفل، زعفران دم کرده و زردچوبه می ریزیم تا پیاز و مرغ کاملا طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله چهارم

بعد هم دو لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می ‌کنیم و صبر می کنیم تا مرغ با حرارت کم پخته شود و آبش کشیده و غلیظ شود. در 5 دقیقه آخر پخت مرغ چوب دارچین را اضافه می‌ کنیم و بعد از 5 دقیقه جوشیدن، حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه برنج خیس شده را در قابلمه آب جوش می ریزیم و مقدار کمی هم نمک می زنیم و صبر می کنیم تا بجوشد و برنج پخته و نرم شود.

مرحله ششم

پنج دقیقه قبل از آبکش کردن پرنج، رشته‌ها را کمی خرد کرده و به برنج در حال جوشیدن اضافه می‌کنیم و هم می زنیم. بعد از پنج دقیقه، برنج و رشته‌ پخته شده را آبکش می‌ کنیم.

مرحله هفتم

در انتها کف قابلمه را چرب کرده و برای ته دیگ آن یک تکه نان یا سیب زمینی کف قابلمه می گذاریم و سپس رشته پلو آبکش شده را در قابلمه می ریزیم و آن را به مدت 45 دقیقه روی حرارت کم می گذاریم تا دم بکشد.

مرحله هشتم

بعد از پخته شدن مرغ و دم کشیدن رشته پلو آنها را در ظرف می کشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این رشته پلو خوشمزه و زعفرانی با مرغ لذت ببرید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۷۷۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان