//
کدخبر: ۳۶۷۵۴۸ //
لوبیا سبز پلو | لوبیا پلو

لوبیا سبز پلو خوشمزه و مجلسی با گوشت چرخ کرده را این طور یکه من میگم درست کن!

لوبیا پلو یک غذای خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که طعم و مزه بسیار جذابی دارد و به عنوان یک غذای مجلسی نیز شناخته می شود و می توانید در مهمانی ها سرو کنید

لوبیا سبز پلو خوشمزه و مجلسی با گوشت چرخ کرده را این طور یکه من میگم درست کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوبیا سبز پلو خوشمزه و مجلسی با گوشت چرخ کرده در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه لوبیا پلو

طرز تهیه لوبیا پلو

مرحله اول

برای درست کردن لوبیا پلو در ابتدا پیازها را پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد می کنیم سپس در تابه روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا روغن داغ شود .

مرحله دوم

در این مرحله پیازها را در تابه می ریزیم وقتی پیازها طلایی و سبک شد گوشت چرخ شده را به آن افزوده و تفت می دهیم گوشت که تغییر رنگ داد نمک، زردچوبه و دارچین را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه سیر رنده شده را اضافه می کنیم اگر طعم سیر را دوست ندارید می توانید حذف کنید سپس رب گوجه را برای خوش رنگ شدن لوبیا پلو اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

مواد که با هم تفت خورد و خوش رنگ شد لوبیا سبز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم در قابلمه آب را به جوش می رسانیم و برنج را می ریزیم بعد از اینکه برنج نیم پز شد آبکش می کنیم.

مرحله پنجم

برای لوبیا پلو برنج را دانه تر بر می داریم و خیلی نمی گذاریم نرم شود بعد از آبکش کردن سیب زمینی حلقه شده را کف قابلمه می چینیم و زعفران ریخته و نصف برنج را داخل قابلمه می ریزیم.

مرحله ششم

مایه گوشتی را روی برنج می ریزیم و در ادامه بقیه برنج را روی مواد ریخته درب قابلمه را می گذاریم تا پلو دم بکشد اول شعله را زیاد کنید تا بخار داخل قابلمه بپیچد سپس کم کنید تا دم بکشد.

مرحله هفتم

بعد از این که دم کشید همه مواد داخل ظرف را با هم مخلوط کنید، کمی روغن بدهید و در ظرف سرو بکشید برای تزئین لوبیا پلو می توانید ته دیگ سیب زمینی را کنار دیس بکشید.

مرحله هشتم

این غذای خوشمزه را حتما در منزل درست کنید، برای سرو لوبیا پلو می توانید لوبیا پلو را با ترشی و سالاد شیرازی میل کنید و در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۷۵۴۸ //
ارسال نظر
 
  • محدثه

    تهدیگ یا هر غذای سرخ شده سوخته سرطان زا ست. عکسهای تهدیگ و سیب زمینی برشته سوخته در برنامه های آشپزیتون قرار ندید برای س لامتی خطر ناک است اگر یکی از روی هوس بخو اهد بپزد. حذف کنید عکس تهدیگ و سیب زمینی سرخ کرده برشته لوبیاسبز پلو که گذاشتید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان